طراحی دکوراسیون کافی شاپ به سبک صنعتی

طراحی دکوراسیون کافی شاپ

طراحی دکوراسیون کافی شاپ به سبک صنعتی

بارها و بارها در خط معمار به این موضوع پرداخته ایم که امروزه سبک معماری صنعتی یکی از سبک های پرکاربرد و پرطرفدار در میان معمار و کارفرماست. یعنی هم معمار و هم کارفرما به این سبک معماری تمایل زیادی نشان می دهند. دلیل این امر را در ادامه بصورت فهرست وار مورد بررسی قرار خواهیم داد. در این مطلب قصد داریم به بررسی طراحی دکوراسیون کافی شاپ بپردازیم که بر اساس سبک صنعتی دیزاین شده است.

البته لازم است به این موضوع نیز اشاره داشته باشیم که علاوه بر استفاده از سبک صنعتی به تنهایی، ترکیب سبک های مدرن و صنعتی نیز بسیار محبوب است و با اقبال عمومی روبروست. در واقع همین کافی شاپ را نیز می توان ترکیبی از سبک های مدرن و صنعتی دانست اما از آنجایی که ویژگی های سبک صنعتی بسیار پر رنگ تر هستند، آن را طراحی شده به این سبک می دانیم.

فضاهای با کاربری اداری، تجاری، و فضاهای میزبانی نظیر کافی شاپ ها و رستوران ها، فضاهایی هستند که سبک صنعتی در آنها بسیار محبوب و پرکاربرد است. این اتفاق در کاربری مسکونی کمتر رخ می دهد و دلیل این امر، ویژگی های این سبک است. دلایل گرایش به سبک مدرن-صنعتی یا صنعتی را می توان بصورت فهرست وار به صورت زیر بیان نمود:

 – قیمت تمام شده ی پایین تر در اجرا (هزینه اجرایی پایین تر)

 – نیاز مردم به تنوع در معماری و طراحی و خلق و ایجاد فضایی جدید با دیزاین متفاوت

 – زیبایی محصول نهایی یعنی فضای طراحی شده

چرا کافی شاپ ها، رستوران ها، فضای اداری و کاری به سبک صنعتی گرایش نشان می دهند؟ همانطور که در فهرست اشاره شد، دلیل اصلی این امر این است که با ترکیب سبک مدرن و صنعتی یا سبک صنعتی به تنهایی، فضا و محصول نهایی کمی متفاوت تر از آنچه تا کنون اتفاق افتاده، خواهد بود. فضایی که بر اساس سبک صنعتی طراحی می شوند، کیفیتی متفاوت (نه لزوما بالاتر) را در اختیار کاربر قرار می دهند و کاربر از حضور در این فضا لذت خواهد برد. بر این اساس، اقبال به این سبک روز به روز در حال افزایش است. این امر در تمامی نقاط جهان از جمله ایران صدق می کند.

و اما در ادامه و با مقدمه ذکر شده، به بررسی طراحی دکوراسیون کافی شاپ DOT بپردازیم که در یکی از شهرهای کشور رومانی واقع شده است. طراحی این کافه توسط استودیو معماری diezoffice صورت گرفته است. دفتر معماری خلاقی که پاسخی درخور و مناسب به پروژه های خود داده و از کیفیت عمومی قابل قبولی برخوردار است. در آینده کارهای بیشتری از این دفتر معماری رومانیایی منتشر خواهیم نمود.

وقتی صحبت از سبک صنعتی می شود، چند ویژگی شاخص مد نظر است. سبک صنعتی دارای ویژگی های مشخصی است اما وقتی یک فضا با کاربری های اداری ، تجاری می بینیم، با یک سری ویژگی های شاخص متوجه خواهیم شد که بر اساس سبک صنعتی دیزاین شده است.

اولین شاخصه، استفاده از تاسیسات ساختمان بصورت اکسپوز است. در این حالت بر روی سقف می توان تاسیسات ساختمان نظیر لوله ها، سیستم لایتینگ و … را مشاهده نمود که به صورت دکوراتیو مورد استفاده قرار گرفته اند. دومین ویژگی، استفاده از متریال هایی نظیر آجر و بتن است. استفاده از این متریال ها معمولا به صورت طبیعی و پرداخت نشده صورت می گیرد. حس خام بود بودن فضا به لحاظ متریال از شاخصه های سبک صنعتی است. سومین ویژگی بکارگیری فلزاتی نظیر آهن در فضاست. استفاده از فلز می تواند در قالب یک آبجکت دکوراتیو باشد و یا استراکچر میز و صندلی که در فضا مورد استفاده قرار گرفته است.

اگر به تصاویر کافه DOT نگاهی بیاندازید، می توانید تمامی ویژگی های ذکر شده را مشاهده نمایید. این کافه تصویر درست و مناسبی است از آنچه طراحی به سبک صنعتی نامیده می شود. در ادامه سخن را کوتاه و دعوت می کنیم تصاویر این کافی شاپ را مشاهده و بررسی نمایید.

طراحی دکوراسیون کافی شاپ طراحی دکوراسیون کافی شاپ طراحی دکوراسیون کافی شاپ طراحی دکوراسیون کافی شاپ طراحی دکوراسیون کافی شاپ طراحی دکوراسیون کافی شاپ طراحی دکوراسیون کافی شاپ طراحی دکوراسیون کافی شاپ طراحی دکوراسیون کافی شاپ طراحی دکوراسیون کافی شاپ طراحی دکوراسیون کافی شاپ طراحی دکوراسیون کافی شاپ طراحی دکوراسیون کافی شاپ طراحی دکوراسیون کافی شاپ

در این مطلب به بررسی طراحی دکوراسیون کافی شاپ در کشور رومانی پرداختیم. اگر در رابطه با طراحی صورت گرفته و یا توضیحات ارائه شده نظر یا ایده متفاوتی دارید، می توانید از طریق بخش زیر، نظرات خود را با ما و سایر معماران در میان بگذارید.

 

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: ArchLine

تعداد بازدید: 1,356

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *