طراحی داخلی کافه با استفاده از سبک اپ آرت

طراحی داخلی کافه با استفاده از سبک اپ آرت

طراحی داخلی کافه با سبک اپ آرت

طراحی داخلی این پروژه، بازسازی یک ساختمان قدیمی است که در Avenida Sete de Setembro در سالوادور، ۲ کیلومتر دورتر از مرکز تاریخی قرار دارد تا به یک کافی شاپ تبدیل شود. گفت و گویی بین عناصر موجود و عناصر اضافه شده به فضا برقرار کند. در ادامه خط معممار شما را به مطالعه بررسی و شرح این پروژه دعوت می نماید.

ایجاد فضایی در تعامل با طبیعت

مراجعه کنندگان این کافه ابراز تمایل کردند که یک درخت به عنوان نقطه کانونی سالن کافی شاپ باشد. به همین منظور در طراحی داخلی این فضا، قسمتی از ورقه کف طبقه اول تخریب شد. و فضایی با سقفی دوبل ایجاد شد که بتواند تاج درختی با اندازه متوسط (Chloroleucon tortum) را پوشش دهد.

همچنین نورگیرهای جدیدی در سقف تعبیه شد. برای تکمیل نور طبیعی این فضا با یک میز جمعی در زیر سایبان درخت، یک مبل بزرگ چرمی که به دیوار تکیه داده بود و میزهای کوچکتر دو و چهار نفره در سالن کافی شاپ ادغام شد.

برای دسترسی به نیم طبقه، یک راه پله فلزی با پله های چوبی تعبیه شد. که به فضای دیگری با میزها، یک سالن با مبل و صندلی راحتی و یک WC منتهی می شود. نورپردازی این قسمت از وسایل ریلی، تابلوی نئون و ۹۵ آویز که بر فضا مسلط هستند تشکیل شده و صورت فلکی را در بالای سالن تشکیل می دهند.

فرصتی برای کشف ادراکات جدید

برای قرار دادن WC طبقه همکف، یک حجم جدید به طور همزمان به عنوان یک مانع بصری برای سالن و به عنوان یک تخته سیاه برای منوی پشت پیشخوان باریستا عمل می کند. این WC فضایی برای همه جنسیت ها و مناسب برای افراد دارای معلولیت است.

طراحان، طراحی فضاها برای افراد دارای معلولیت را نه به عنوان یک محدودیت، بلکه به عنوان فرصتی برای کشف ادراکات جدید می بینیم. بنابراین، WC به روشی خلاقانه طراحی شده است که تجربه جدیدی را برای همه، صرف نظر از شرایطشان، ارائه کرده است.

شبکه ای از کاشی های سرامیکی

برای انجام این کار، زیبایی شناسی هنر نوری را با ایجاد یک شبکه سیاه و سفید با پوشش تمام سطوح با کاشی های سرامیکی و نصب یک آینه بر روی سقف بررسی می کنیم. که تجربه مشابهی را برای همه کاربران فراهم می کند و برابری در تفاوت ایجاد می کند. در این زمینه، نوارهای دسترسی با سایر فلزات سیاه ادغام شده اند و شبح های گرافیکی را در وسط شبکه پلان ها ایجاد کرده اند.

حمام نیم طبقه، زیبایی شناسی هنر نوری را ادامه می دهد و نوع دیگری از درک فضا را بررسی می کند. در اینجا شبکه‌ ای از کاشی‌ های سرامیکی به عنوان پس‌ زمینه مجموعه‌ ای از انعکاس‌ ها عمل می‌ کند که ناظر را در چارچوبی قرار می‌ دهد که توسط یک باغ عمودی احاطه شده است.

جمع بندی نهایی

این اثر، با یکپارچگی بصری با ناحیه جلوی WC از طریق یک دهانه خشک بالای سینک ایجاد شده است. این آینه که در دیوار مقابل قرار دارد، بازتابنده ی WC را منعکس کرده و ورود نور طبیعی به محیط را به حداکثر رسانده است و درونی و بیرونی را در یک Op Art گرمسیری ادغام کرده. انعکاس شبکه در آینه توهمی از عمق ایجاد می کند که فضا را گسترش می دهد و مشارکت ناظر را تحریک می کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه طراحی داخلی کافه با استفاده از سبک اپ آرت دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 349

۱ دیدگاه

  1. Mary گفت:

    این کافه فوق‌العااااادس من از تک تک جزئیات طراحیش لذت بردم ،همون تک درخت به تنهایی برای عالی کردن فضا عالیه چه برسه به جزئیاته دیگه
    طرح کفپوش ها واقعا به جذابیت محیط اضافه کرده و لامپ های آویزی،فضا رو رویایی کرده
    از سرویس بهداشتی که اصلا نگم، خیییلی بی‌نظیر کار شده،با اون خلاقیت جای‌گذاری آینه و گیاهانی که کار شده🤩 ؛ سرویس بهداشتی معلولین نشون از درک و شعور وباملاحظه بودن صاحب کافه داره که به این قشر افراد هم توجه کرده و تو جذب افراد معلول و افزایش مشتری هم تاثیر داره و طراح چقدر کارش خوب بوده که از این چالش برای بهتر کردن طراحیش استفاده
    همه این ویژگی‌ها ،اون تک درخت سرویس بهداشتی و… باعث برند و مشهوریت کافه میشه
    تشکر از خانم عطایی و خط معمار

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *