طراحی داخلی فروشگاه پوشاک با استفاده از نور و رنگ

طراحی داخلی فروشگاه لباس برند منگو

طراحی داخلی فروشگاه پوشاک با نور و رنگ

طراحی فروشگاه نوجوان برند Mango با هدف پیشنهادی شرکت Mango برای توسعه هویت فضایی فروشگاه‌ های جدید Mango Teen با همکاری تیم داخلی خود شروع شد. پیش از این، تیم Mango مجموعه‌ ای از پاپ‌ آپ‌ ها را برای آزمایش چندین پارامتر برای طراحی جدید خود ایجاد کرده بود.

در میان آن ها، استفاده از رنگ به عنوان یکی از مرتبط ترین عنصر در طراحی داخلی تجاری در فروشگاه های موقت آن ها برجسته شد. از سوی دیگر در جلسه توجیهی مشخص شد که فروشگاه باید از جذابیت تجربی و تعاملی بالایی برخوردار باشد. در ادامه مقاله به نحوه انجام این روش پرداخته می شود.

تحقق دنیای متاورس در طراحی داخلی فروشگاه

با تجزیه و تحلیل مشتریان Mango Teen از دختران و پسران بین ۱۱ تا ۱۳ سال، این طرح به دنبال نقطه ارتباطی با سبک زندگی آن ها بود.

آنا هرناندز: «بهترین چیز در مورد نوجوان بودن این است که شما تمام مدت در دنیایی پر از رویا زندگی می کنید، دنیایی پر از چیز هایی که باید کشف کرد. این سنی است که شما شروع به رویاهای بزرگ می کنید، بدون اینکه محدودیت ها را در نظر بگیرید. در بالای رویاهای شما، چیزهای عجیبی در حال رخ دادن هستند که خارج از جعبه هستند… چیزهایی که واقعی نیستند…”

بدین ترتیب فروشگاه جدید Mango Teen به عنوان دنیایی از رویاها با چشم اندازهای متفاوت و عناصر نامنسجم متفاوت درست مانند زمانی که در حال رویا پردازی هستیم، تثبیت می شود. اگرچه در این مکان، رویاها از طریق عناصر طراحی که با ذهن شما بازی می کند و کاربر را به تعامل با اشیایی که آنها را احاطه کرده اند، به واقعیت تبدیل می شود و دنیای متاورس را به واقعیت می رساند.

فضای سورئال در ورودی فضای داخلی

بلافاصله در ورودی اولین فروشگاه Mango Teen ، با تونلی با نور پس زمینه مواجه می شویم که بازدیدکننده را از جای خود خارج می کند.

آنا هرناندز: “تونل ورودی ما را وادار می کند به رویای سورئال که داشتیم برگردیم و ما را به آینده ای می برد که در آن عناصر متعارف گذشته برای نسل های جدید آینده نگرانه تلقی می شوند.”

استخر، پذیرایی هتل و ماشین لباسشویی از دیگر عناصر نامنسجمی هستند که نوجوانان را به ورود به دنیایی دعوت می‌ کند که در آن استفاده جدیدی از اشیا داده می‌ شود و به آن‌ ها این فرصت را می‌ دهد تا به تخیل خود اجازه دهند و از فضا استفاده کنند. چگونه در مورد آن خواب می بینند.

با توجه به توسعه عناصر مختلف نمایشگاه مانند قفسه‌ ها و قفسه‌ ها، به تمام معنا طراحی می‌ خواست فرم‌ های معمولی را که برای آن‌ ها استفاده می‌ شود به چالش بکشد و در تضاد قرار دهد و یک بازی از خطوط مستقیم و ارگانیک ایجاد کند که می‌ خواهد جنسیت خنثی باشد.

در ادامه مفهوم تبدیل معمولی به چیزی سورئال، ۲ نوع شناسی از پرداخت برای کاربرد رنگ استفاده شده است. در یک طرف روکش مات معمولی و در طرف دیگر یک رنگ منعکس کننده قرار دارد که ترکیبی غیر عادی ایجاد می کند که با لمس فلور به دنیای دیجیتال آینده نگر متصل می شود.

جذابیت ایجاد فضایی تعاملی در طراحی داخلی

همچنین باید برجسته شود که هر قسمت از رویا عملکرد خاصی را برای فضا ایجاد می کند. بنابراین از استخر به عنوان یک عنصر نمایشگاهی استفاده می شود، در حالی که پذیرش هتل مکانی برای پرداخت و تحویل کالاهای خرید شما خواهد بود. در کنار آن، ماشین لباسشویی به شما کمک می کند تا لباس های قدیمی خود را بازیافت کنید.

آخرین، اما نه کم‌ اهمیت، اتاق‌ های فیتینگ دارای یک دنیای متاورس هستند، با جلوه‌ ای نوری که واقعیت را تحریف می‌ کند، پاسخی به یکی از درخواستی‌ ترین ویژگی‌ های فروشگاه توسط نوجوانان می‌ دهد و در عین حال روشن می‌ کند که فروشگاه جدید Mango Teen طراحی شده تا آنها را به خریدی فراموش نشدنی، پر از تجربیات سازگار با سبک زندگی آنها تبدیل کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از طراحی داخلی فروشگاه پوشاک با استفاده از نور و رنگ دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 217

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *