طراحی داخلی فروشگاه نور و لوازم الکتریکی

طراحی داخلی فروشگاه روشنایی،دکوراسیون مغازه نور و الکتریکی

طراحی داخلی فروشگاه نور و لوازم الکتریکی

DISHA یکی از برندهای نور و لوازم الکتریکی در هندوستان می باشد. این برند، به تازگی فروشگاه و شوروم (showroom) محصولات خود را در شهر Chandigarh کشور هند افتتاح نموده است. دیزاین این مغازه توسط گروه طراحی Studio Ardete صورت گرفته است. فروشگاه از دو قسمت تشکیل شده که قسمت جلویی به فروش محصولات نور و روشنایی داخلی و قسمت پشتی به فروش محصولات خاص به همراه تجهیزات روشنایی فضای بیرون اختصاص یافته است. نکاتی که در طراحی داخلی شورم و فروشگاه های نور و روشنایی باید بدان توجه نمود، این است که در یک شو روم روشنایی، برای نمایش نور و محصولات فروشگاه در فضاهای مختلف، نیاز به فضاسازی های متعدد داریم. به عنوان مثال در این فروشگاه می توان اتاق جلسات کوچکی دید که نورپردازی شده است. این به معنای ساختن یک فضای اداری در دل یک شورم است. همچنین می توان به ساخت یک مسیر پیاده رو کوچک اشاره نموده که اطراف آن با محصولات فروشگاه نورپردازی شده است. در چنین فضای اندکی، نیاز به طراحی فضاهای مختلف وجود دارد.

نکته ی دیگر این که اینجا یک شوروم نور است و در یک شوروم نور بیشتر از همه چیز، تاکید بر روی نورپردازی خود فضاست! فضاسازی، کف، سقف، دیوارها باید به نحوی صورت گیرد که بیشترین نورپردازی در آنها استفاده شود. از طرف دیگر وسایل الکتریکی نظیر انواع لامپ ها خود کالا هستند و باید ویترین ها ویژه ای در نظر گرفته شود. در واقع نورپردازی فضا و ویترین ها با یکدیگر ترکیب می شوند که خود نیاز به ارائه راه حل خواهد داشت. مطمئنا کار ساده ای نخواهد بود. در ادامه قصد داریم نگاهی به تصاویر و راه حل های ارائه شده برای دیزاین این فروشگاه، نگاهی بیاندازیم. خط معمار را همراهی نمایید.

طراحی داخلی فروشگاه روشنایی،دکوراسیون مغازه نور و الکتریکی طراحی داخلی فروشگاه روشنایی،دکوراسیون مغازه نور و الکتریکی طراحی داخلی فروشگاه روشنایی،دکوراسیون مغازه نور و الکتریکی طراحی داخلی فروشگاه روشنایی،دکوراسیون مغازه نور و الکتریکی طراحی داخلی فروشگاه روشنایی،دکوراسیون مغازه نور و الکتریکی طراحی داخلی فروشگاه روشنایی،دکوراسیون مغازه نور و الکتریکی طراحی داخلی فروشگاه روشنایی،دکوراسیون مغازه نور و الکتریکی طراحی داخلی فروشگاه روشنایی،دکوراسیون مغازه نور و الکتریکی طراحی داخلی فروشگاه روشنایی،دکوراسیون مغازه نور و الکتریکی طراحی داخلی فروشگاه روشنایی،دکوراسیون مغازه نور و الکتریکی طراحی داخلی فروشگاه روشنایی،دکوراسیون مغازه نور و الکتریکی طراحی داخلی فروشگاه روشنایی،دکوراسیون مغازه نور و الکتریکی طراحی داخلی فروشگاه روشنایی،دکوراسیون مغازه نور و الکتریکی طراحی داخلی فروشگاه روشنایی،دکوراسیون مغازه نور و الکتریکی طراحی داخلی فروشگاه روشنایی،دکوراسیون مغازه نور و الکتریکی

تحریریه خط معمار

منبع: http://archline.ir – RetailDesignBlog

تعداد بازدید: 7,337

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *