سوئیت آزادی، اثر مجتبی هوشنگیان شیرازی

 

سوئیت آزادی، اثر مجتبی هوشنگیان شیرازی

سوئیت آزادی، اثر مجتبی هوشنگیان شیرازی

دفتر معماری : استودیو معماری مشیر

معمار:  مجتبی هوشنگیان شیرازی

همکار طراحی : مهسا پاک‌ شیر

کارفرما: علی آزادی

طراح سه‌ بعدی و پرزانته:  مهسا پاک‌ شیر

عکاس: آرش اختران

آدرس : ایران، شیراز

مساحت زیربنا: ۶۰ مترمربع

تاریخ ساخت پروژه: ۱۳۹۹

پروژه‌ طراحی داخلی سوئیت آزادی، طراحی داخلی یک سوئیت شصت متری به همراه حیاطی در امتداد آن است. حذف عناصر فیزیکی تقسیم‌ کننده‌ فضاها تا حد امکان و یکپارچه کردن حیاط بیرونی با فضای داخلی به شکلی غیر محسوس از مهم‌ ترین اهداف مورد توجه در شکل‌ گیری و طراحی این بنا بوده است.

برنامه ریزی فضاهای داخلی

جانمایی فضاهای داخلی به گونه‌ ای انجام شده است که امکان ایجاد فضایی یکپارچه فراهم شود. طراحی اتاق‌ خواب به شکلی انجام شده که در عین حفظ کارکرد اصلی‌ اش، امکان استفاده به عنوان فضای سالن را هم داشته باشد. ارتباط میان آشپزخانه و سالن اصلی بدون هیچ واسطه‌ ای در نظر گرفته شده و این گونه امکان گشایش بین فضای داخل و خارج به وجود آمده است.
فضای باز در دو بخش برنامه‌ ریزی شده است که این دو بخش شامل:

بخش اول شامل قسمتی است که در سطحی بالاتر قرار گرفته و حوض کوچکی را در خود جای داده است.

بخش دوم شامل قسمتی است که در سطحی پایین‌ تر قرار گرفته و شامل مکانی دنج برای نشستن زیر یک سایبان و در ارتباط با اتاق‌ خواب است، ارتباط با اتاق‌ خواب از طریق پنجره‌ طاق‌ گونه‌ در فضای خالی بادبند جداره‌‌ اتاق‌ خواب برقرار می‌ شود.

تبدیل چالش ها به آبجکت

خطوط شکست در فضای داخلی برای ایجاد کالبدی امن، آرام و فضایی دنج حذف شده اند. اتصال دیوارها به سقف به وسیله‌ خطوط منحنی شکل گرفته و این هندسه در طراحی آینه و لوستر نیز ادامه یافته است. اتصال میان بخش بیرونی و درونی از طریق هم‌ تراز کردن فضاها و حذف تاسیسات اضافی موجود در حیاط شکل گرفته است. با در نظر گرفتن رنگ یکپارچه برای فضای‌ بیرون و درون که مکملی برای فضای سبز حیاط نیز می باشد، فضای داخل به محیطی آرام و خلوت تبدیل شده است.
وجود تانکر بزرگ برای ذخیره‌ آب که بخش زیادی از حیاط را اشغال کرده بود، یکی از چالش‌ های اساسی این پروژه بوده و امکان جابجایی آن به دلیل مخالفت همسایگان وجود نداشته است. بنابراین از تانکر به عنوان یک آبجکت موجود در سایت و جزئی از مبلمان و چیدمان حیاط بهره گرفته شده است و تاسیسات مربوط به آن با استفاده از گلدان‌ ها و مبلمان حیاط پوشیده شده است.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه سوئیت آزادی، اثر مجتبی هوشنگیان شیرازی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: aoapedia

تعداد بازدید: 519

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *