طراحی داخلی فروشگاه مبل ، حمیدرضا دارستانی

طراحی داخلی فروشگاه مبل

تصاویر نمای داخلی فروشگاه مبل

معمار مسئول: حمیدرضا دارستانی

موقعیت: ایران، البرز

تیم طراحی: علی جهان زاده

مساحت: ۱۴۰ مترمربع

عکاس: مهدی مطوری، پیمان خرم

سال: ۱۳۹۵

شرح پروژه

در این بخش در خط معمار قصد بررسی طراحی داخلی فروشگاه مبل را داریم. در طراحی این پروژه نیز بتن اکسپوز به عنوان متریال اصلی برای پوشش دیوارها و سایر بخش ها به کار رفته است. متریال خام همواره از نظر زیبایی شناسی جلوه ای خاص دارند و تأثیر عمیقی بر ذهن افراد دارند. در میان انواع مختلف متریال مورد استفاده در طراحی داخلی و معماری که به صورت خام و نمایان به کار می روند، می توان به بتن اکسپوز و سایر متریال های اکسپوز اشاره کرد.

این نوع بتن ها به صورت پنل های پیش ساخته و ضد آب تولید می شوند. همانطور که می دانید، بتن ها در فضاهای داخلی جلوه ای متفاوت و زیبایی را می افزایند. شما می توانید این متریال را طبیعی، ساده و بدون رنگ به کار برده و یا این که به صورت رنگ آمیزی شده به کار ببرید. ویژگی هایی چون سادگی و خاکستری بودن آن موجب می شود تا در فضای داخلی سایر مبلمان و اکسسوری های رنگی به خوبی دیده شوند.

در طراحی پروژه که فروشگاه مبلمان بود از این ویژگی استفاده شده است. طراحان بخش عمده ی دیوارها را در طراحی این فروشگاه مبلمان که دارای متراژی کوچک بود با استفاده از بتن اکسپوز پوشاندند. علاوه بر این استفاده از تزئینات مینیمال ذیگر چون نور پردازی، شیشه و آینه ی دودی به تکمیل این فضای داخلی پرداختند. یکی از نکاتی که طراحان باید در هنگام اجرای پروژه بدان توجه می کردند، شرایط ساخت، نصب و اجرای آن بود که می بایست با دقت و ظرافت خاصی صورت می پذیرفت. دلیل اصلی این امر وزن بالای قطعات بتن بود و اگر آسیبی به این قطعات می رسید قابل ترمیم نبوده و موجب می شد و نیاز به تعویض آن بود.

اکنون در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به شرح طراحی داخلی فروشگاه مبل در استان البرز پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

منبع: Aoapedia.ir

اقتباسی از دانشنانه هنرمعماری

تعداد بازدید: 295

۱ دیدگاه

  1. mobina گفت:

    خیلی خوشگل شده

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *