طراحی داخلی استودیو معماری / Ekain Arquitectura

طراحی داخلی استودیو معماری / Ekain Arquitectura

طراحی داخلی استدیو معماری

استودیو معماری / Ekain Arquitectura

شرح پروژه:

محل اداری این استودیو معماری لبه یک ساختمان در موقعیت ممتاز در محله خود را در بر گرفته است. این تغییر شامل تخریب کامل و ساخت یک دفتر جدید، ex Novo است. هدف این بوده است که به طور نمادین بر فعالیت (معماری) از طریق قابل تشخیص ترین نشانه آن (آجر) تاکید شود. برای این کار، یک دیوار آجری رو به رو از داخل دفتر از یک طرف به طرف دیگر می گذرد و فضاهای ارائه شده را از فضاهای خدمتگزار به دو قسمت تقسیم می کند.

در طراحی داخلی استودیو معماری نوار پهن، متصل به خیابان، مربوط به منطقه کار است. این یک فضای مستطیل شکل با حرفه فضای کار بیرونی است. وقتی پرده‌ها بالا هستند، فضا تجربه کار کردن در خیابان را به ما می‌دهد. سطح داخلی، پایین تر از سطح خیابان در طولانی ترین ضلع آن، این رابطه ناگسستنی با خیابان را تقویت کرده است. برعکس، وقتی پرده دوتایی بسته می شود، دیوار ساختمانی را در داخل ساختمان تداعی می کند. به نظر می رسد دفتر در یک پاساژ، روبروی یک نمای آجری چیده شده است. به این ترتیب، آن شرایط مبهم خارجی همیشه وجود دارد.

در نوار باریک کاربردهای ثانویه وجود دارد. مثلا دسترسی های غیرمستقیم باریک و جزئی. توالت؛ آشپزخانه اداری؛ و یک آتلیه نقاشی که معمار در آن فعالیت مکمل خود را توسعه می دهد. سقف‌ های این نوار در انتظار طبقه دوم برای نگهداری آرشیو (به جز دسترسی که حداکثر ارتفاع را می‌گیرد) کم است.

در طراحی داخلی استودیو معماری آجر اکسپوز با روکش سندبلاست شده انتخاب شده است، با کیفیت های لمسی خارق العاده ای که بر خلاف بقیه روکش ها که آسپتیک تر هستند، ظاهری پدیدار شناختی به محل بخشیده است. این دیوار بزرگ توسط مجموعه‌ ای از دهانه‌ ها در اندازه‌ های مختلف سوراخ شده است، به طوری که آجر در نمای جلویی یا از بیرون، حجمی سرامیکی و بدنی را شکل می‌دهد که اشغال شده است و در فضای کار به عنوان یک تونل کوچک oteizian عمل می‌کند.

مصالح جابجا شده اند: آجر نما که معمولاً در بیرون قرار می گیرد، در اینجا به عنوان مصالح داخلی استفاده شده است. و روکش نماها با ملات آهک سفید صیقلی حل شده است. بنابراین، آجر بیرونی در داخل باقی مانده و فضای داخلی در خارج می درخشد.

بیرون ساختمان، گچ آهک؛ داخل، آجر نمایان از بیرون یک دیوار داخل، که باز می شود. تمام عناصر نورپردازی و پرده ها برای برجسته کردن ماهیت صحنه نگاری دیوار، که در دید شب از خیابان جذاب است، به صورت خودکار طراحی شده است.

مبلمان در قسمت پایین به گونه ای چیده شده است که جلوه های بصری آن از محدوده های اداری تا رسیدن به خیابان فراتر می رود. پنجره ها با برنامه کاری منطبق است: خیابان پشتیبانی می شود.

به منظور پیش بینی کثیف شدن آن دیوار و پایان یافتن گرافیتی های ناگوار، درخت انگور و ویستریا کاشته شده است. با گذشت زمان، رنگ سبز و سایه های آن رشد می کند و بخش بزرگی از نماها را اشغال می کند، که امکان تجدید نظر و رنگ آمیزی جزئی، ترکیبی از سفیدها و در نهایت، حضور روستایی تر را فراهم می کند. استاندارد راحتی و بهره وری انرژی بالاتر از الزامات قانونی است: صورتحساب انرژی ۲۵ یورو در ماه تایید شده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از طراحی داخلی استدیو معماری دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: www.archdaily.com

تعداد بازدید: 145

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *