طراحی جزئی: ایجاد جزیره جذاب معلق در آشپزخانه

 ایجاد جزیره جذاب معلق در آشپزخانه

طراحی جزئی: ایجاد جزیره جذاب معلق در آشپزخانه

در این بخش خط معمار قصد دارد تا به ایجاد جزیره جذاب معلق در آشپزخانه بپردازد. همانطور که می دانید جزایر آشپزخانه کاربری های مختلفی دارند. علاوه بر بسته نگه داشتن فضا به صورت بصری، همچنین به افزایش قابلیت و کارایی فضای آشپزخانه کمک می کنند. بر اساس نظرسنجی که توسط انجمن ملی ساختمان سازی انجام شده، حدود ۷۰ درصد از خریداران، خواستار جزیره در آشپزخانه منزل خود می باشند. یکی از نکات قابل توجه این است که چه نوع طراحی ( چه سفارشی یا پیش ساخته) با توجه به سوالاتی که در دامه مطرح می شود بیش ترین کاآرایی را خواهد داشت: برای چه کاری بیش ترین کاربرد را دارد؟ چه ویژگی هایی آشپزخانه را از لحاظ بصری بهبود می بخشد؟ فضای مورد نیاز چیست؟ اگر آشپزخانه دارای فضای کمی برای کابینت ها داشته باشد، فضای برای ذخیره اشیا لازم است؟ اگر میز غذاخوری ندارید و ( یا حتی اگر  داشته باشید) ممکن است قرار دادن صندلی های اضافی در الویت قرار گیرند. در هر صورت راه های متفاوتی برای این تصمیم گیری وجود دارد.

در این بخش خط معمار یک نمونه ی خاص و در عین حال جذابی را از جزیره آشپزخانه را برای شما ارائه خواهد داد. این پروژه در شهر Sao Paulo برزیل قرار دارد و استودیو Diego Revollo  برای آن یک آشپزخانه ای جدید طراحی کرده که یک جزیره معلق را نمایش می دهد. این جزیره معلق چشمگیر دارای اندازه ای به طول حدودا ۴٫۵ متر می باشد و با استفاده از میله های فلزی مشکی در انتهای گوشه هایش به حالت تعلیق در آمده است. با حلق آویز کردن جزیره، می توان تمام  کف آشپزخانه را مشاهده کرد و بدین ترتیب تمام فضا در محوطه اجتماعی پنت هاوس گنجانیده شده است. طراحان این آشپزخانه را به دلیل رنگ خردلی کابینت ها، در حالی سایر بخش های آن مشکی مانند پس زمینه، کانتر  و اتصالات آن سازه های جزیره را تکمیل می کنند، Dijon نام گذاری کردند.جهت ایجاد فضای گرم در آشپزخانه، طراحان دیواره ای را که یخچال در آن قرار گرفته است را از جنس چوب انتخاب کرده است.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

 ایجاد جزیره جذاب معلق در آشپزخانه  ایجاد جزیره جذاب معلق در آشپزخانه  ایجاد جزیره جذاب معلق در آشپزخانه  ایجاد جزیره جذاب معلق در آشپزخانه  ایجاد جزیره جذاب معلق در آشپزخانه

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Contemporist

تعداد بازدید: 2,403

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *