طراحی اتاق خواب ، نکاتی که در طراحی داخلی اتاق خواب باید در نظر گرفت!

طراحی اتاق خواب

طراحی اتاق خواب ، نکاتی که در طراحی داخلی اتاق خواب باید در نظر گرفت!

به طور معمول تمامی افراد یک سوم از بخش روزانه زندگی خود را در اتاق خواب خود می گذرانند، بنابراین چنین فضایی سزاوار بهترین وجهه بصری می باشد. سبک دکوراسیون داخلی منزل شما هرچه که باشد، اتاق خواب شما باید شبیه به یک پناهگاهی به دور از دنیای خارج باشد تا بتوانید پس از یک روز پر تلاش و طولانی، به استراحت بپردازید. طراحی داخلی اتاق خواب باید با دقت در نظر گرفته شود. طراحی اتاق خواب فرصتی برای نشان دادن سبک شخصی افراد و ایجاد ظاهری مورد علاقه آن ها در فضای منزلشان می باشد. شما می توانید فضای داخلی اتاق خود را با استفاده از سبک های مختلف طراحی کنید. در این راستا در این بخش خط معمار سعی می کنیم به برخی از اصول اولیه و ضروری که در دکوراسیون اتاق خواب باید در نظر داشت را شرح دهیم.

انتخاب رنگ های ملایم:

به جای استفاده از رنگ های شفاف و با انرژی سعی کنید که از طیف های رنگی ملایم و مونوکروم استفاده کنید. روانشناسی رنگ ها را نیز در هنگام انتخاب رنگ برای اتاق خواب در نظر داشته باشید. رنگ هایی چون آبی و بنفش کمرنگ، و سبزهای ملایم جزو رنگ های آرام و ملایم می باشند و گزینه ای مناسب برای رنگ آمیزی اتاق خواب هستند. استفاده از  رنگ های مجلل در بخش هایی از اتاق خواب حس خوبی به فضا می افزاید. از میان این دسته رنگ ها می توان به زرد، قهوه ای دودی و قرمز اشاره کرد. شما می توانید از تنالیته های روشن رنگ مورد علاقه خود نیز برای رنگ آمیزی اتاق خواب خود استفاده کنید.

از طراحی سقف فضا غافل نشوید:

سقف به عنوان پنجمین دیوار در اتاق می باشد. شما نیز هنگامی که در رختخواب دراز می کشید، سقف ساده و خالی را مشاهده می کنید؟ به همین دلیل توصیه می کنیم که با افزودن برخی از تکنیک ها سعی کنید آن بخش را از سادگی مطلق خارج کنید. ساده ترین راه این است که آن را با تنالیته ای روشن تر از دیوار یا رنگ مورد دلخواه خود رنگ آمیزی کنید. این باعث می شود تا فضا صمیمانه تر و آرام تر جلوه کند. یکی دیگر از راه حل های موجود افزودن عناصر دکوراتیو سبک به آن می باشد. همچنین افزودن یک لوستر با توجه به سبک دکوراسیون اتاق خواب می تاند به زیبایی این بخش بیفزاید.

دکوراسیون ساده:  

یک اتاق خواب بدون در نظر گرفتن نوع دکوراسیون باید دنج، ساده، زیبا و دلپذیر به نظر برسد. برای سهولت در حرکت حداقل باید به اندازه سه قدم میان تخت و دیواره های جانبی و دو قدم میان تخت و سایر اشای مانند صندلی و کمد باید فاصله در نظر داشت. در دکوراسیون اتاق خواب، آن چه را که مورد نیاز شماست فراهم آورید. تختخواب، دراور، کمد و صندلی از مبلمان ضروری می باشند، ما باقی اشیا برای تکمیل فضا به کار می روند. سعی کنید سایر اکسسوری ها را به حداقل برسانید. انتخاب یک تابلو اثر هنری و چند قاب عکس خانوادگی و گلدان تزئینی مناسب برای تزئین اتاق خواب می باشند.

انتخاب سایز مناسب مبلمان: 

هنگامی که قصد خرید مبلمان برای اتاق خواب خود دارید، اولین چیزی که باید در نظر داشته باشید، سایز اتاق خواب شماست. سایز مبلمان باید منطبق با سایز اتاق خواب شما باشد. از خرید تخت خواب و کمد بزرک و سنگین برای اتاق خواب کوچک بپرهیزید. اگر اتاق شما سقف بلندی دارد، قرار دادن یک کمد بلند گزینه ای مناسب برای این بخش می باشد.

فضاهایی برای ذخیره سازی:

برای اینکه اتاق خواب شما فضایی آرامش بخش داشته باشد، سعی کنید وسایل اضافی را در جلوی چشم قرار ندهید. بدین گونه اتاق شما آرام تر و جادار تر به نظر می رسد. بدین منظور می توانید شما یک دراور در کنار تخت خواب خود برای قرار دادن اشیایی چون کتاب، عینک، و برخی دیگر از لوازم مورد نیاز خود داشته باشید.

پوشش پنجره ها: 

وجود پنجره ها عنصری ضوروری در دیزاین اتاق خواب می باشد. پنجره در اتاق خواب باعث می شود تا این بخش از نور طبیعی بهره ببرد. اما با توجه به شهر نشینی و در نظر داشتن حریم خصوصی بیش تر افراد برای حفظ حریم خصوصی از پرده ها در رنگ ها و طرح های مختلف استفاده می کنند. پرده های زیبا برای پنجره اتاق خواب شما علاوه بر این که پنجره را می پوشاند، راه دیگری را برای افزودن رنگ، و بافت مناسب به فضای داخلی اتاق می باشد. شما می توانید از ترکیب دو نوع پرده های ظریف که فقط سطح پنجره را پوشانده و مانع عبور نور شدید می شوند ، با پرده های ضخیم غلتکی که برای حفظ حریم خصوصی در شب و در طول روز نیز هستند، استفاده کنید.

استفاده از منابع نوری مختلف:

سعی کنید تا نور پردازی را در تمامی بخش های اتاق خواب خود لحاظ کنید. نورپردازی محیط کل فضای اتاق را روشن می کند، لامپ های کوچک نیز می توانند برای مطالعه و سایر فعالیت ها در نظر گرفته شوند. برای تمرکز در هنگام مطالعه می توانید از یک لامپ با بازوی متحرک استفاده کنید.

افزودن میز و صندلی برای مطالعه:

اگر اتاق خواب شما به اندازه کافی بزرگ است، شما می توانید یک میز و صندلی برای استراحت و مطالعه قرار دهید. بهترین فضا برای این گونه اشای در کنج اتاق رویروی پنجره می باشد. بدین صورت در هنگامی که افراد در این بخش سپری می کنند و یا به مطالعه می پردازند، می توانند به طور همزمان نیز از چشم انداز فضای بیرون اتاق نیز لذت ببرند.

اجازه دهید اتاق خواب یک گریز واقعی باشد:

در آخر می توانیم بگوییم که سعی کنید تا وسایلی چون کامپیوتر، تلفن همراه، تلویزیون، وسایل ورزشی خود را دور از اتاق خواب خود قرار دهید. یک فضایی آرام برای استراحت خود ایجاد کنید و اتاق خواب خود را به خواب، مطالعه و آرامش خود اختصاص دهید. در این بخش به شرح برخی از نکات ضروری در طراحی اتاق خواب پرداختیم. در بخش های بعدی قصد داریم تا به شرح سبک های مختلف در دکوراسیون اتاق خواب بپردازیم. 

اکنون خط معمار شما را به دیدن تصاویر طراحی اتاق خواب دعوت می نماید.

طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب طراحی اتاق خواب

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 1,301

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *