سبک صنعتی در معماری داخلی دفترکار ، استودیو Rapt

سبک صنعتی در معماری داخلی دفترکار

خط معمار در این بخش قصد دارد تا یکی دیگر از آثار خلاقانه از استودیو Rapt برای کاربران گرامی به اشتراک بگذارد. این دفتر معماری فضاهای فوق العاده ای با پلان باز طراحی کرده است. پروژه Norwest venture هم یکی دیگر از آثار این دفتر معماری می باشد. سبک صنعتی در معماری داخلی دفترکار Norwest venture به وضوح پیداست. طراحان با به کار بردن متریال سبک صنعتی در کانسپتی با پلان باز، فضایی متفاوت برای دفتر جدید این شرکت ایجاد کرده اند. پیش از این که به شرح پروژه بپردازیم، بهتر است مروری بر طراحی با پلان باز در فضاهای اداری بیندازیم.

طراحی با پلان باز

همانطور که قبلا گفتیم، طراحی فضای اداری با پلان باز بر روی دفاتر بزرگ و بدون دیوار تمرکز دارد. طراحی دفاتر اداری با پلان باز از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه تر و منعطف تر می باشد و روحیه کار گروهی را در میان کارمندان تقویت می کند. اگر چه مطالعات نشان می دهد که طراحی ضعیف فضاهایی با پلان باز نه تنها بازدهی مورد نظر را ندارد، بلکه باعث کاهش بهره وری و رضایت کارمندان نیز می شود. با وجود مزایای بسیاری که طراحی فضای اداری با پلان باز دارد، طراحان کلید یک فضای داخلی اداری را ایجاد تعادل میان فضای باز و خصوصی می دانند. فناوری و تکنولوژی یکی دیگر از عوامل مهمی است که باعث ایجاد یک کانسپت با پلان باز می شود. در ادامه به برخی از ایده هایی برای طراحی دکوراسیون اداری با پلان باز به همراه معایب و مزایای آن شرح خواهیم داد:

_ نیازهای فضای کاری گروهی را ارزیابی کنید

_ ایده اولیه خود را روی کاغذ طرح کنید

_ کنترل صدا و حفظ حریم خصوصی

_ پشتیبانی از روحیه همکاری

نیازهای فضای کاری گروهی را ارزیابی کنید

اولین قدمی که شما در طراحی فضای اداری با پلان باز نیازمندید این است که بدانید، دفتر کار مورد نظر  به چه نوع محیط کار گروهی جهت افزایش بهره وری نیاز دارند. به عنوان مثال یک تیم فعال و پرتحرک می توانند در یک فضای آزاد و مشترک به خوبی فعالیت داشته باشند. با این وجود این نوع فضا باعث ایجاد حواس پرتی برای سایر کارکنان از جمله واحد فروش می شوند که مداوم در حال تماس با سایرین هستند. به همین ترتیب سایر کارمندان مانند کارمندان حقوقی و حسابداری که برای انجام کارشان به دقت و تمرکز بالایی نیاز دارند، باید در فضایی به دور از هرگونه سر و صدا قرار بگیرند. بنابراین برای مشخص کردن فضاها بهتر است که با کارفرما مشورت کنید.

ایده اولیه خود را روی کاغذ طرح کنید

بعد از این که نسبت به فضاهای کاری مورد نظر بر اساس نیاز کارمندان آگاه شدید، وقت آن است که طرح اولیه خود را روی کاغذ بیاورید. در این صورت شما می توانید تصمیم بگیرید که کدام بخش ها را با پلان باز و کدام بخش ها را باپلان بسته طراحی کنید.

کنترل صدا و حفظ حریم خصوصی

حواس پرتی و سر وصدا یکی از عمده ترین مشکلاتی است که کارمندانی که در فضای اداری با پلان باز مشغول هستند از آن شاکی هستند. این خود باعث می شود تا میزان بهره وری در چنین فضاهایی کاهش یابد. بنابراین طراحان باید در طراحی فضای اداری با پلان باز به دنبال راهکارهایی از قبیل پارتیشن بندی برای کاهش مشکلاتی از این قبیل باشند.

پشتیبانی از روحیه همکاری

تعامل و کار گروهی یکی از دلایل عمده ای است که کارفرمایان تمایل به ایجاد دفتر اداری با پلان باز هستند. بنابراین بایدنسبت به موقعیت و نحوه کار گروهی در هر دفتر قبل از طراحی به عنوان طراح آگاهی داشته باشید. شما می توانید از این اطلاعات جهت شناسایی مناطق کار گروهی در طراحی استفاده کنید.

مزایا و معایب طراحی با پلان باز

اگر به خاطر داشته باشید در بخش های مختلف بارها در رابطه با مزایا و معایب این طراحی پلان در دفاتر اداری سخن گفتیم. اکنون نیز به طور خلاصه به مزایا و معایبی که پلان های باز در بر می گیرند را شرح خواهیم داد.

مزایای طراحی با پلان باز

_ مقرون به صرفه بودن

_ بهره وری بیش تر

_ انعطاف پذیری در چیدمان

_ افزایش کار گروهی

معایب طراحی با پلان باز

_ سر و صدای بیش از اندازه

_ عدم ایجاد حریم خصوصی

_ کاهش بهره وری

_ کاهش سطح سلامت

این موارد از نکاتی بودند که توجه به آن ها باعث می شود تا به نتیجه بهتری در طراحی فضای اداری با پلان باز دست یابید. اکنون در ادامه به شرح این پروژه از دفتر معماری Rapt می پردازیم.

شرح پروژه از زبان معمار

استودیو Rapt برای دفترجدید شرکت Norwest venture که در کالیفرنیا قرار دارد، یک فضای انعطاف پذیر و کاربردی ایجاد کرده است. دفتر قبلی این شرکت که در Palo Alto قرار دارد فضایی شبیه به خانه داشت، اما با تجه به حضور فزاینده آن در دفتر جدیدش، کارفرمایان می خواستند فضایی داشته باشند تا در آن بتوانند با کارآفرینان و مشتری ها ملاقات کنند و همچنین برنامه های ویژه ای را برای استارت آپ هایی که از آنان پشتیبانی می کنند، ارائه دهند. بنابراین استودیو Rapt با این شرکت همکاری کرده تا فضایی جدید و پذیرایی را برای آن ها ایجاد کند که به علاوه انعطاف پذیر، چند منظوره و همچنین متناسب در راستای عملکرد شرکت باشد: سنجیده، متفکرانه و هدفمند.

به منظور ایجاد حس بباز بودن، محیطی گرم و به علاوه حضور نور طبیعی در تمامی بخش های داخلی، استودیو Rapt فضای با پلان باز طراحی کرد و بخش های مجزا را با استفاده از متریال و مبلمان جدا ساخت. در پشت میز رسپشن که شبیه به فرم  چاقوی تاشو طراحی شده  و می تواند بسته به شرایط به بخش ثبت نیز تبدیل شود، یک سالن پذیرایی قرار دارد که دارای نورپردازی گرم است و به علاوه با کفپوش چرمی منقوش تزئین شده است. افزون بر آن یک میز سنگی و چوبی برای ارائه خدمات قرار گرفته است. در سمت راست این میزها صندلی هایی در اطراف شومینه برای گفتگوهای اعضای شرکت دیده می شود و در سمت چپ آن ها، اتاق هایی که به واسطه پارتیشن های شیشه ای از هم جدا گشته اند و  فضاهایی چون اتاق های جلسه، همایش  و تلفن ها را فراهم می آورند، قرار می گیرند. مبلمان موجود در مرکز فضا برای مواقع ضروری قابلیت جابجایی را دارند. در کل می توان گفت که جزئیات تحت تأثیر پذیرا بودن و همچنین جذابیت و فراگیر بودن ایجاد شده است.

در ادامه با دیدن تصاویر سبک صنعتی در معماری داخلی دفترکار ، خط معمار را همراهی کنید.

سبک صنعتی در معماری داخلی دفترکار سبک صنعتی در معماری داخلی دفترکار سبک صنعتی در معماری داخلی دفترکار سبک صنعتی در معماری داخلی دفترکار سبک صنعتی در معماری داخلی دفترکار سبک صنعتی در معماری داخلی دفترکار سبک صنعتی در معماری داخلی دفترکار سبک صنعتی در معماری داخلی دفترکار سبک صنعتی در معماری داخلی دفترکار  سبک صنعتی در معماری داخلی دفترکار سبک صنعتی در معماری داخلی دفترکار سبک صنعتی در معماری داخلی دفترکار

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

منبع: Raptstudio

تعداد بازدید: 392

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *