زیباترین نمای ساختمان ساده

زیباترین نمای ساختمان ساده

طراحی نما ساختمان با گروه معماری آوگون

یکی از مراحل مهم و حساس در پروژه های معماری انواع ساختمان ها، طراحی نما یا همان پوسته ی بیرونی ساختمان می باشد. نمای هرساختمان، آن بخشی است که در معرض دید عموم قرار گرفته و بخش اصلی چشم انداز شهری را شکل می دهد. با توجه به دلایل مختلف عملکردی و زیبایی شناسی طراحی این بخش باید تا حد امکان با حساسیت بالا انجام شود که در ادامه به طور کامل بدان خواهیم پرداخت. به دلیل حساسیتی بالا و نقش آن در منظر شهری، طراحی نما ساختمان باید توسط طراحان انجام شود که تخصص و تجربه ی کافی را در این زمینه داشته باشند، زیرا کوچکترین نقض موجود در نمای هر ساختمان، در معرض دید قرار گرفته و همزمان چشم انداز شهری را مخدوش ساخته و از امتیاز و جلوه ی بنای شما می کاهد. اگر تیم متخصص و حرفه ای برای طراحی زیباترین نما ساختمان مدرن می خواهید، ما به شما گروه معماری آوگون را معرفی می کنیم. چرا که این مجموعه تجربه و تخصص کافی در این زمینه را دارند. گروه معماری و دکوراسیون داخلی آوگون با بهره مندی از طراحان متخصص،خلاق و توانمند در طراحی جدید ترین و به روز ترین نماها و همچنین اجرای نمای ساختمان آماده ارائه خدمات صفر تا صد می باشند. شما می توانید جهت برقراری ارتباط و مشاوره با آن ها برای نمای ساختمان خود با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

اگر دقت کرده باشید، در مطالب بالا اشاره کردیم که طراحی نما ساختمان به دلایل عملکردی و زیبایی شناسی انجام می شود. اکنون در ادامه به شرح آن ها و معرفی زیباترین نمای ساختمان ساده خواهیم پرداخت.

دلایل عملکردی طراحی نما ساختمان

از گذشته های دور پوسته ساختمان همیشه مهمترین ویژگی در مورد دوام و استحکام یک ساختمان بوده است. نقش اصلی آن محافظت از بنا در برابر عناصری مانند: برف، باران، باد و خورشید است. از آنجایی که پدیده های آب و هوایی در دهه های اخیر به میزان قابل توجهی افزایش یافته اند، آماده سازی ساختمان ها برای شرایط مختلف آب و هوایی و تأمین حفاظت کافی ساختمان بسیار مهم است. علاوه بر محافظت از ساختمان، نما عملکرد مهم و مفید دیگری نیز دارد که سازنده قطعاً باید آن را در نظر بگیرد: نمای ایده آل با نقش عایق حرارتی باعث کاهش مصرف انرژی می شود. همچنین برای فضای داخلی هوای مطبوعی را فراهم می کند، استقامت در برابر آتش را بهبود می بخشد و در برابر سرو صدای خارجی عایق بندی می کند. با این حال، بسیاری از این عملکردها تنها با عایق بندی مناسب قابل اطمینان هستند.

دلایل زیبایی شناسی طراحی نما ساختمان

علاوه بر کارکرد ، انتخاب طرح نما نیز شکل ظاهری و خصوصیات هر ساختمان اعم از مسکونی، اداری، تجاری و درمانی را تعیین می کند. نما قسمت قابل مشاهده پوسته ساختمان است که می تواند به سلیقه ی کارفرما به طور سفارشی طراحی شود. طیف وسیعی از متریال، رنگ ها و اشکال مختلف در طراحی نمای مدرن قابل ارائه و استفاده هستند.

انواع متریال در طراحی نمای ساختمان

هم برای بازسازی نما و هم برای طراحی و اجرا نما ساختمان های جدید، طیف گسترده ای از انواع متریال مواد مختلف برای پوشش پوسته ی خارجی وجود دارد. متریالی که انتخاب می کنید از یک طرف سلیقه ای بوده و از طرفی دیگر بسته به شرایط جغرافیایی منطقه ی شما و سبک معماری دارد. با این حال، شما باید مزایا و معایب انواع مواد مختلف را مقایسه کنید تا بهترین راه حل برای پروژه خود پیدا کنید.

محبوب ترین مواد برای بازسازی و طراحی نما شامل موارد زیر است:

_ چوب

_ فلز یا ورق (به عنوان مثال آلومینیوم ، روی ، مس ، روی تیتانیوم)

_سنگ (به عنوان مثال ماسه سنگ ، سنگ طبیعی)

_ پانل های الیاف سیمان

_ شیشه

_ انواع آجر نما ساختمان

خط معمار در مقاله ای به طور جامع انواع متریال مورد استفاده در نما را شرح داده است. اگر تمایل دارید متریال کاربردی در طراحی نما را بشناسید می توانید روی لینک آن کلیک نمایید:

نگاهی به متریال کاربردی در نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت

طراحان و کارشناسان معماری همواره دیدن و بررسی سایر نمونه های طراحی شده در سراسر جهان را کاری مفید می دانند. شما می توانید با بررسی انوع نماهای طراحی شده در سراسر ایران و جهان، طرح ایده آل خود را بیابید. خط معمار نیز برای ایده گرفتن زیباترین نمای ساختمان ساده و مدرن طراحی شده در چند سال اخیر در ایران را به صورت مجموعه ای گرد آوری کرده و در اختیار شما عزیزان قرار خواهد داد.

در ادامه شما را به دیدن تصاویر زیباترین نمای ساختمان ساده دعوت می نماییم.

همانطور که ملاحظه نمودید، خط معمار در این بخش شما را با گروه معماری آوگون جهت طراحی زیباترین نمای ساختمان ساده آشنا ساخته و در ادامه آن مجموعه از جدید ترین و زیباترین نمای ساختمان تهران و سایر نقاط ایران را جمع آوری کرده و برای کاربران عزیز و گرامی به اشتراک گذاشت.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 508

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *