وقتی معماران دفتر خود را طراحی می کنند: دفتر معماری Muxin Office

دیزاین دفتر شرکت معماری

وقتی معماران دفتر خود را طراحی می کنند؟: دیزاین دفتر شرکت معماری Muxin Office

بررسی دفاتر کار معماران سراسر دنیا، همواره می تواند برای سایر معماران جذاب باشد. چه معماران جوان و چه آنهایی که عمری در این مسیر گذرانده اند. اینکه ببینیم معماران دفاتر کار خود را به چه شکل طراحی می کنند، مانند یک چالش است. به طور حتم، دفتر کار یک معمار، ویترینی از سلیقه، مدل فکری و توانمندی های وی است و از این رو، از اهمیت بالایی برخودار است. کارفرما می تواند با حضور و مشاهده دفتر کاری شما به عنوان یک معمار، تا حدودی با سبک کاری و توانایی های شما آشنا گردد.

در ادامه بررسی و معرفی دفاتر کاری معماری، در این بخش به سراغ دفتر کار یک تیم معماری چینی با نام Muxin Office رفته ایم. این دفتر کار در شهر شانگهای قرار دارد و همانطور که مشخص است، توسط خود این گروه معماری دیزاین شده است. دفتر کاری شرکت معماری Muxin Office حدودا ۱۲۰ مترمربع مساحت دارد و کار طراحی و اجرای آن در سال ۲۰۱۸ انجام شده است.

در ادامه توضیحاتی که معماران در رابطه با طرح ارائه شده ارائه نموده اند را مطالعه می کنید: (نکته اینکه طراحان این دفتر کار، علاقه وافری به استفاده از گیاه و فضای سبز در دفتر کار خود داشته اند.)

دفتر جدید شرکت، فرصتی برای ایجاد یک دفتر کار سرشار از گیاهان بود. در طراحی دفتر کار جدید، ما تدبیری اندیشیدیم که استفاده از گیاه و فضای سبز را در دفتر به حداکثر ممکن برسانیم. بر همین اساس، گیاهان را در ۶ سطح مختلف (۶ ارتفاع مختلف از زمین) جانمایی نمودیم. همچنین برای هر کدام از پرسنل، فضای سبز جداگانه ای در نظر گرفتیم. مرزبندی و مشخص نمودن فضای حائل میان کارکنان نیز از طریق گیاه انجام گردید. هدف از همه ی این کارها، خلق فضایی غنی به لحاظ سبزی و طراوت بود.

هدف از ارائه این طرح، یعنی ادغام فضای کار با فضای سبز یا به عبارت دیگر، استفاده هوشمندانه از گیاهان در فضای اداری، در راستای ایجاد یک فرهنگ بود. فرهنگ تعامل انسان و طبیعت در فضای اداری و محیط کار. چیزی که در دفاتر کاری چندان مورد استفاده نیست. هدف ما خلق یک فضا و کانسپت جدید از تعامل انسان و طبیعت بود. از این رو مفهمومی با نام "دفتر اکو باغ" متولد شد که به فضای اداری که در آن گیاهان نقش پررنگ و کلیدی دارند، اطلاق می گردد. یکی دیگر از اهداف ما، علاوه بر ایجاد تعامل متفاوت میان انسان و طبیعت، ایجاد یک تجربه متفاوت بود. تجربه همزیستی با گیاهان در محیط اداری.

اگر به تصاویر دقت نمایید، مشاهده می کنید که این دفتر بر اساس سبک مدرن دیزاین شده است. از سوی دیگر رنگ اصلی مورد استفاده در این دفتر کار، رنگ سفید است. در واقع باید اینطور گفت که سفید، تنها رنگ مورد استفاده است. در بستر رنگ سفید، گیاه با رنگ سبز خود، کاملا خود نمایی می کند و تبدیل به فوکال پوینت شده است که می توان گفت هدف طراحان نیز، همین موضوع بوده است.

وقتی طراحان دفتر خود را طراحی می کنند، آنچه به عنوان یک آرمان در ذهن دارند را به نحوی در محیط کار خود که ویترین تفکراتشان نیز هست، پیاده سازی می نمایند و به این طریق، به مخاطب پیام خود را منتقل می نمایند. این موضوع را به عنوان یک اصل همواره باید در ذهن داشته باشیم.

در گذشته، در وب سایت خط معمار به بررسی برخی از دفاتر معماری که توسط معمار اصلی دفتر طراحی گردیده است، پرداخته ایم. در ادامه می توانید یک نمونه داخلی و یک نمونه خارجی را مشاهده نمایید:

وقتی معماران دفتر خود را طراحی میکنند! احمد قدسی منش (دفتر معماری شار)

وقتی شرکت معماری دفتر خود را طراحی می کنند : دفتر Mode:lina

در ادامه دعوت می کنیم تصاویر دیزاین دفتر شرکت معماری Muxin Office را بررسی نمایید. کانسپت بیان شده توسط معماران را به خوبی در تصاویر می توانید مشاهده کنید.

دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری

    

پلان، دیاگرام، سکشن و …  

دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری دیزاین دفتر شرکت معماری

دیزاین دفتر شرکت معماری

در این مطلب به بررسی دیزاین دفتر یک شرکت معماری چینی در شهر شانگهای پرداختیم. اگر در رابطه با کانسپت مورد استفاده توسط معماران و طراحی صورت گرفته، ایده یا نظر متفاوتی در ذهن دارید، می توانید از طریق بخش زیر، نظرات خود را با ما و سایر معماران در میان بگذارید.

 

تحریریه خط معمار

منبع: ArchDaily

تعداد بازدید: 1,915

۱ دیدگاه

  1. اینستاگرام گفت:

    یکی از مجذوب کننده ترین طرحهای معماری بود که دیدم ممنون

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *