نگاهی به دیزاین فروشگاه های لوازم خانگی

دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی

نگاهی به دیزاین فروشگاه های لوازم خانگی

در این مطلب، قصد داریم به بررسی نمونه های دکوراسیون مغازه کوچک و بزرگ لوازم خانگی بپردازیم. در گذشته، فروشگاه های لوازم خانگی مانند سایر فروشگاه ها، از طرح خاص و هدفمندی برخودار نبودند، اما امروزه این فروشگاه ها، داری دیزاین های خاص و متمایز هستند. بویژه برندهای بزرگ دنیا که در این زمینه فعالیت می کنند و در شهرهای بزرگ و مهم دنیا دارای شعب متفاوت هستند، در صنعت طراحی داخلی این فروشگاه ها، پیشتاز و پیشرو هستند.

همانطور که می دانید، برندهای تجاری بزرگ، در هر عرصه ای که فعالیت می کنند، برای شعب خود در تمامی نقاط دنیا، از طراحی و دیزاین یکتا پیروی می کنند. به این طراحی تیپ و یکتا، دستورالعمل طراحی گفته می شود. طراحی خاص و یکتا برای یک برند، سبب ایجاد یک شخصیت واحد و مشخص می گردد. به نحوی که از نگاه به فروشگاه می توان متوجه شد که این فضا متعلق به چه برندی است. از سوی دیگر، طراحی یکتا سبب کاهش هزینه های طراحی خواهد شد. البته برای برندها مورد اول مهم تر و تاثیرگذارتر است.

با این مقدمه کوتاه، در این بخش طراحی و دکوراسیون مغازه های کوچک و بزرگ لوازم خانگی را مورد بررسی قرار داده ایم. در بین این نمونه ها، می توانید طراحی شعب برندهای بزرگ و مطرح صنعت لوازم خانگی دنیا نظیر سامسونگ، ال جی، اسمگ، زیمنس و … را مشاهده نمایید.

لوازم خانگی از تنوع بالایی برخودار است. از تجهیزات آشپزخانه نظیر بخچال، فر، اجاق گاز و … گرفته تا وسایل صوتی و تصویری و تجهیزات الکترونیکی مربوط به منزل مسکونی. از این رو، با توجه به این اینکه هر برند در چه زمینه ای فعالیت می کند، دکورهای متفاوتی مورد نیاز خواهد بود. به عنوان مثال برند سامسونگ در زمینه وسایل الکتریکی و الکترونیکی نظیر بخچال و تلویزیون قعالیت می کند و برندهای دیگر تجهیزات برقی دیگر نظیر فر و … را تولید می نمایند. از این رو، هر کدام به دیزاین متناسب با محصولات تولیدی خود را خواهد داشت.

معمولا در فروشگاه های بزرگ لوازم خانگی، علاوه بر بخش ارائه محصولات و ویترین ها، بخش های خاصی برای ارائه محصولات ویژه، جدید و … در نظر گرفته می شود. یک جایگاه اختصاصی که باید نسبت به سایر فضاهای فروشگاه، جلوه بصری بیشتری داشته باشد.

اگر به عنوان یک طراح، در حال طراحی فروشگاه لوازم خانگی هستید، فازغ از مقیاس و متراژ پروژه، پیشنهاد می کنیم نمونه های ارائه شده در این بخش را نیز بررسی نمایید. چرا که می تواند به شما در نحوه طراحی، چیدمان محصولات و دکورها، نورپردازی، رنگ های مورد استفاده در طراحی فضای این چنینی و … کمک نماید.

لازم به دکر است، طراحی فروشگاه های انجام شده، بر اساس سبک های مدرن و صنعتی صورت گرفته است. هر دو سبک صنعتی و مدرن، امروزه در طراحی فضاهای تجاری مورد استفاده و ترکیب این دو سبک، بسیار پرکاربرد و مورد اقبال جامعه طراح و کارفرما می باشد که در گذشته نیز، نمونه های بسیاری از استفاده از این دو سبک و یا ترکیبی از آنها، ارائه گردیده است.

دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی

در این بخش، به بررسی نمونه های دکوراسیون مغازه کوچک لوازم خانگی، فروشگاه های بزرگ و غرفه ها پرداخته ایم. اگر در رابطه با طراحی این نوع فروشگاه تجربه یا ایده های متفاوتی در ذهن دارید، می توانید از طریق بخش زیر، نظرات خود را با ما و سایر معماران در میان بگذارید.

 

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: ArchLine

تعداد بازدید: 5,729

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *