دکوراسیون مطب متخصص زنان ، معرفی طرح برتر مسابقات طراحی داخلی ۲۰۱۸

دکوراسیون مطب متخصص زنان

دکوراسیون مطب متخصص زنان ، معرفی طرح برتر مسابقات طراحی داخلی ۲۰۱۸

در بخش های مختلف خط معماری نکاتی اندک اما اساسی راجع به انوع طراحی داخلی کلینیک و بیمارستان پرداختیم. اما آن چه کمتر بدان پرداخته است، دکوراسیون مطب متخصص زنان می باشد. اگر به خاطر داشته باشید چندی پیش به معرفی نمونه هایی از دکوراسیون داخلی مطب زنان و زایمان پرداختیم که می توانید از طریق لینک زیر به آن مطلب دسترسی یابید:

۶۰ نمونه دکوراسیون داخلی مطب زنان و زایمان 

پیش از آن که به شرح پروژه بپردازیم چند روند قابل توجه در طراحی فضاهای درمانی را برای شما شرح می دهیم. تغییر پارادایم در درک چگونگی ظاهر فضای داخلی پزشکی ، پرده هایی را برای تکامل مشاغل طراحی داخلی مراقبت های بهداشتی ایجاد کرده است. اکنون به لطف تحول سریع صنعت طراحی ، فضای داخلی  کلینیک و بیمارستان از نظر زیبایی شناختی ، کارا و کارآمدتر شده اند. طراحان نیز در حال تجزیه و تحلیل برخی از تغییرات عمده موجود می باشند.که صنعت طراحی داخلی فضاهای درمانی در سال های اخیر تجربه کرده اند. در ادامه به شرح چند روند اصلی که صنعت طراحی فضاهای درمانی را دگرگون کرده است، می پردازیم.

خداحافظی با فضاهای خسته کننده و کسل کننده: 

تا چند سال پیش ، تصور کردن بیمارستانها به عنوان فضاهای جذاب ، پیشرفته و دوستانه کار سختی بود. طراحی داخلی بهداشت و درمان همه چیز را تغییر داده است. ما شاهد فضاهایی هستیم که همانند خانه راحت می باشند و بیماران احساس راحتی در این فضاها دارند. این نه تنها باعث ایجاد تغییر در صنعت طراحی داخلی شده بلکه چهره صنعت مراقبت های بهداشتی را نیز به کلی تغییر داده است. آنچه که زمانی به عنوان مکانی پیچیده و سرسخت تلقی می شد ، اکنون به تجسم انعطاف پذیری و سازگاری تبدیل شده است.

طرح های سازگار با محیط زیست:

صنعت مراقبت های بهداشتی نوین بیشتر روی جلوگیری از بیماری و پیشگیری از بیماری تمرکز دارد ، به همین دلیل افزایش تمرکز بر روی فضاهای درمانی سازگار با محیط زیست در کانون توجه قرار گرفته است. قرار گرفتن در معرض نور طبیعی آفتاب ، هوای تازه ، فضای سبز ، باغ های داخلی ، نوعی آرامش و گرما را به فضاهای درمانی اضافه کرده است.

طراحی فضایی دوستانه:

ترکیب رنگهای سنتی ، فضای داخلی خسته کننده ، مبلمان معمولی و مناطق صندلی؛ پذیرش ، روشها و اتاقهای عمل جراحی قدیمی هرگز نتوانسته اند احساس خوبی در جامعه بیمار ایجاد کنند. فضاهای درمانی با ایجاد محیطی گرم و صمیمانه چهره کلینیک ها را تغییر داده اند.

نورپردازی مدرن متناسب با نیازهای موجود:

نورها جزو اساسی ترین و مهم ترین ویژگی های هر مکان می باشند. بر خلاف گزینه های  سنتی نورپردازی ، فن آوری های مدرن روشنایی بر روی راه حل های با انرژی ، کارایی بالا ، کم مصرف ، عمر طولانی تر و اطمینان بیشتر تمرکز دارند. در ضمن لامپ های LED  که برای مصرف مدت زمان طولانی طراحی شده اند، به تمام این الزامات در فضاهای پزشکی نیز پرداخته است. سیستم های روشنایی بسیار پیشرفته ، که روشنایی ، مدت و رنگ آنها با استفاده از سیستم های کنترل الکتریکی قابل کنترل است ، انتظار می رود نیازهای روشنایی را در صنعت مراقبت های بهداشتی تغییر دهد.

استفاده از رنگ های تأثیر گذار:

رنگها در تلاش برای برآورده کردن نیازهای بیمار با تکنیکهای طراحی نوآورانه ، نقش عمده ای داشته اند. طراحان از استفاده طیف های رنگی یکنواخت به رنگ های گرم حرکت کرده اند تا آرامش را در فضاهای درمانی ایجاد کنند. توجه به این روندها به شما کمک می کند تا بتوانید فضای در مانی مورد نظر خود را طراحی کنید.

شرح پروژه از زبان معمار

اکنون در این بخش قصد داریم تا به شرح نمونه ای مدرن آن را برای شما شرح دهیم. در این پروژه طراح به دنبال ایجاد فضایی است که بیماران قصد دارند در این فضا به راحتی قرار گیرند نه این که فضای درمانی را برای آن ها طراحی کند. از آن جا که روحیه زنان چون گل رز سفید ناب، لطیف، سیال و بی نقض می باشد، رنگ سفید به عنوان رنگ اصلی و عمده در این پروژه قرار داده شده است. سقف های منحنی و کانتر  همچون گل هایی هستند که در میان باد حرکت می کنند و ستون های موجود در فضا را پوشش می دهند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دکوراسیون مطب متخصص زنان دعوت می نماید.

دکوراسیون مطب متخصص زنان دکوراسیون مطب متخصص زنان دکوراسیون مطب متخصص زنان دکوراسیون مطب متخصص زنان
تحریریه خط معمار 

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 874

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *