دکوراسیون مطب دندانپزشکی مینیمال و شیک

دکوراسیون مطب دندانپزشکی شیک

دکوراسیون مطب دندانپزشکی مینیمال و شیک

معماری: استودیو Francesc Rifé Studio

موقعیت: اسپانیا، والنسیا

مساحت: ۱۶۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۹

در این پروژه طراح سعی بر ایجاد فضایی آرام، مینیمال و مدرن برای کارفرما داشته است. ایده اصلی طراحی از کانسپ های سوئیسی و زیبایی شناسی شرقی الهام گرفته شده است. یک رویکرد عمیق که با روشهای بسیار ساده ای حاصل شده است: صفحات چوبی روشن برای ایجاد فضایی آرامش بخش و همچنین سطوح شیشه ای جهت القای وجود نور در فضای داخلی.

طرح پروژه توسط  فضای پذیرشی غیر معمول که در مقابل اتاق های درمان قرار گرفته و یک نیمکت بزرگ توکار در طول آن ها به اجرا در آمده، تعریف می شود. هر یک از فضاهای نشیمن با ترکیبی از پانل های کشویی قاب بندی شده اند و به عنوان صفحه هایی روی پنجره ها اجرا می شوند تا نور را به طور ملایم به فضای داخلی بکشاند.

همچنین در هر یک از اتاق ها نیز یک نیمکت انتظار بیمار وجود دارد. در بخش ورودی مطب ما یک نوار چوبی خاکستری را مشاهده می کنیم، این نوار در سراسر پروژه به چشم می خورد. در پس زمینه کانتر رسپشن، یک دیوار سبز رنگ به چشم می خورد که فضایی آرامش بخش و استقبال کننده ای را برای بیماران ایجاد می کند. صفحات شیشه نوری با نور پس زمینه و دیوارهای سفید یک هسته مرکزی شفاف ایجاد می کنند که اتاق های درمان را پنهان می کند. چیدمان درها در دو طرف هر اتاق امکان ایجاد یک مسیر دایره ای در اطراف طرح کف را فراهم می کند و باعث تسهیل جریان مداوم پزشکان و بیماران می شود.

آزمایشگاه، بخش استریلیزاسیون، کابینت های ذخیره سازی، سرویس بهداشتی و اتاق مشاوره در اطراف محیط مطب قرار گرفته و با استفاده از سطوح سفید به عنوان فضایی مستقل و آرام عمل می کنند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

دکوراسیون مطب دندانپزشکی شیک دکوراسیون مطب دندانپزشکی شیک دکوراسیون مطب دندانپزشکی شیکدکوراسیون مطب دندانپزشکی شیک دکوراسیون مطب دندانپزشکی شیک دکوراسیون مطب دندانپزشکی شیک دکوراسیون مطب دندانپزشکی شیک دکوراسیون مطب دندانپزشکی شیک دکوراسیون مطب دندانپزشکی شیک دکوراسیون مطب دندانپزشکی شیک دکوراسیون مطب دندانپزشکی شیک دکوراسیون مطب دندانپزشکی شیک دکوراسیون مطب دندانپزشکی شیک دکوراسیون مطب دندانپزشکی شیک دکوراسیون مطب دندانپزشکی شیک دکوراسیون مطب دندانپزشکی شیک دکوراسیون مطب دندانپزشکی شیک دکوراسیون مطب دندانپزشکی شیک دکوراسیون مطب دندانپزشکی شیک

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

در این بخش به دکوراسیون مطب دندانپزشکی شیک و مینیمال پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 506

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *