دکوراسیون داخلی رستوران با استفاده از نورپردازی جوی

دکوراسیون داخلی رستوران با استفاده از نورپردازی جوی

دکوراسیون داخلی رستوران با استفاده از نورپردازی جوی

از ویژگی هایی که مخاطبان یک رستوران را به خود وفا دار نگه می دارد، علاوه بر غذای با کیفیتی که سرو می شود محیط و مکان آن رستوران است. امروزه طراحی داخلی و ایجاد فضایی دلنششین برای رستوران ها از اولویت های این شغل می باشد.

گروه طراحی PANORAMA، طراحی داخلی رستوران SEP را با استفاده از نورپردازی جوی و آثار هنری معاصر ویتنامی، با یک لمس دنج و دست ساز، تکمیل کرده است. در ادامه این مقاله به نحوه طراحی این رستوران می پردازیم.

محوریت اصلی طراحی فضای رستوران

کلمه ویتنامی SẾP از کلمه فرانسوی “Chef” گرفته شده است، طراحی این رستوران ناهار خوری خوب در منطقه شلوغ مرکزی هنگ کنگ، ریشه های تاریخی و فرهنگی غذاهای منحصر به فرد ویتنامی سرو شده را تداعی می کند.

یک محیط پیچیده و در عین حال مدرن از کنار هم قرار دادن ویژگی های هندوچین-ویتنامی و پالت های مواد الهام گرفته از آتش به دست آمده از چوب است. تفسیر مجدد نظم فضایی یک عمارت معمولی هندوچین-ویتنامی برای ارائه سلسله مراتب، لایه ها و جزئیات به فضا اتخاذ شده است.

ایجاد حسی ذغالی در دکوراسیون

در قسمت پذیرش از مشتریان با یک پیشخوان کابینت مانند آنتیک استقبال شده است. روکش دیوارهای چوبی سوخته برای بیان یک حس “زغالی” استفاده شد که از این فضای نیمه شفاف و در سرتاسر رستوران استفاده شده است و رنگ تیره‌ای برای تکمیل غذاهای دودی و ذغالی SẾP ایجاد می‌کند.

روش پخت و پز با آتش که از اقلیت‌ های قومی قبایل تپه‌ای در منطقه کوهستانی ویتنام نشأت گرفته است، که توسط سرآشپز در آشپزخانه نمایش نشان داده شده است و حواس ۵ گانه همه غذاخوری‌ ها را غنی کرده است.

استفاده از تضاد رنگی و یکپارچه سازی

در طراحی فضای داخلی این رستوران استفاده از بامبو به ویژگی های طاق تبدیل شده است. تا یک منطقه ناهار خوری روباز حیاط مانند را تعریف کند. پالت نارنجی در تضاد با رنگ‌ های تیره، دکوراسیون را یکپارچه کرده است. نیمکت‌ نشینی با پنل پنجره طرح‌ دار و دیوارکوب طلایی که بر مناظر زیبای شهری نظارت دارد.

طرح کلی روشنایی به طور استراتژیک برای ارتقای تجربه غذاخوری طراحی شده بود و ویژگی های الهام گرفته از طبیعت را برجسته می کرد که گویی نور خورشید از شاخه های برگدار عبور می کند.

فضاهای خصوصی و VIP

قسمت های ناهار خوری خصوصی شامل سه اتاق بازشو می باشد که می توانند برای قرار دادن ۸ تا ۲۸ غذاخوری با پارتیشن های کشویی برای به حداکثر رساندن انعطاف پذیری فضایی پیکربندی شوند.

یک اتاق VIP  ده نفره که به‌ عنوان اتاق اصلی عمارت در سادگی محض همراه با غنای بصری مجلل، مدل‌ سازی شده است، و اشاره‌ ای ظریف به اخلاق ویتنامی هندوچینی برای دستیابی به یک محیط «روستیک-شیک» با استعداد معاصر دارد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه دکوراسیون داخلی رستوران با استفاده از نورپردازی جوی دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: hospitalitysnapshots

تعداد بازدید: 99

۱ دیدگاه

  1. مریم گفت:

    متشکرم از خانم ماریه عطایی عزیز که مقاله های جدیدشون رو با توضیحات و جزئیات بیشتری مینویسند و همچنین ممنون میشم بیشتر راجع به متریال های به کاربرده شده در پروژه ها و نکاتی که برای طراحی لحاظ شده، توضیح بدید ؛این موارد برای دانشجوهای معماری خیلی میتونه مفید باشه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *