دکوراسیون خانه های ۵۰ متری، ایجاد نیم طبقه برای افزایش فضای زندگی

دکوراسیون خانه های 50 متری، ایجاد نیم طبقه

دکوراسیون خانه های ۵۰ متری، ایجاد نیم طبقه برای افزایش فضای زندگی

افزایش جمعیت در کلان شهرها در چند دهه اخیر منجر به ساخت آپارتمان ها و آسمان خراش ها شده است. بدین ترتیب خانه های بزرگ و ویلایی جای خود را به آپارتمان های کوچک داده اند. بدین ترتیب یکی از دغدغه های اصلی افراد و به ویژه طراحان داخلی، دیزاین و دکوراسیون منزل کوچک می باشد. از این رو خط معمار در این بخش قصد پرداختن به دکوراسیون خانه های ۵۰ متری را دارد. اگر به خاطر داشته باشید در بخش های گذشته نمونه هایی متنوع و بی نظیری را از دکوراسیون خانه های کوچک منتشر کردیم که در ادامه لینک برخی از آن ها را برایتان به اشتراک می گذاریم:

دیزاین آپارتمان کوچک : آپارتمان ۲۰ متری را چگونه باید طراحی نمود؟

ایده هایی برای دکوراسیون داخلی فضای کوچک، متراژ زیر ۵۰ متر

اکنون به شرح پروژه حاضر که در لهستان قرار دارد می پردازیم. در دکوراسیون این خانه ۵۰ متری، طراح با ایجاد نیم طبقه در فضای داخلی سعی بر افزایش فضای زندگی داشته است. اطراحی این پروژه را استودیو ۳XEL انجام داده است. این استودیو فعالیت خود را از سال ۲۰۱۵  در ورشو آغاز کرده است. بخش عمده فعالیت آن ها طراحی داخلی فضاهای اداری، تجاری و مسکونی و همچنین پروژه های معماری می باشد. این گروه معماری پیشرو معتقد است که طراحی و معماری باید به صورت انحصاری عملکرد و زیبایی شناسی را با هم ترکیب کرده و به حفظ فردیت اثر بپردازد. ویژگی اصلی آن ها رویکردی باز به طراحی داخلی با ارائه راه کارهای جدید می باشد. استودیو هنگام طراحی یک پروژه توجه خاصی به عملکرد و فرم و رابطه میان آن ها، انتخاب متریال و رنگ دارد.

در پروژه حاضر طراحان یک فضایی کاربردی و کوچک با ایجاد یک نیم طبقه برای افزایش فضای زندگی به مساحت ۵۰ مترمربع را برای زوجی جوان طراحی کرده اند. درهنگام ورود به آپارتمان یک راهروی کوچکی وجود دارد که با کاشی های بزرگ سیاه رنگ پوشیده شده و تا زیر راه پله ها نیز ادامه دارد. این بخش انتهایی راه پله به عنوان فضایی برای قرار دادن و آویز لباس و کفش کاربرد دارد. در مقابل این بخش نیز سرویس بهداشتی قرار دارد. طراح برای پوشش کف از همان کاشی های به کار رفته در فضای آویز لباس به کار برده است. برخلاف رنگ تیره کف پوش، رنگ سفید برای پوشش دیواره ها انتخاب شده است. بعد از این دو بخش به سالن نشیمن و آشپزخانه با پلان باز می رسیم. در فضای آشپزخانه کابینت های مات مشکی با رویه خاکستری در ترکیب با یخچال مشکی به خوبی کنارهم قرار گرفته اند. در بالای میز غذاخوری یک لوستر مینیمال نصب شده که چشم را به سمت طبقه بالا هدایت می کند.

راه پله ی چوبی در کنار دیواره ی قرار داده شده است و به سمت نیم طبقه ی بالایی افراد را هدایت می کند. در تضاد با راه پله جوبی طراح فلز مشکی رنگ را برای جلب توجه مخاطب برای نرده های آن انتخاب کرده است. در بخش بالایی طراحان فضای نشیمن و دفتر کار خانگی را در نظر گرفته اند. در اتاق خواب نیز رنگ سبز برای دیواره پشت تخت همراه با اکسسوری ها انتخاب شده اند، همچنین پنجره سقفی در این فضا نوری ملایم را در طول روز به اتاق می تاباند.

در ادامه با دیدن تصاویر خط معمار را همراهی کنید.

دکوراسیون خانه های 50 متری، ایجاد نیم طبقه دکوراسیون خانه های 50 متری، ایجاد نیم طبقه دکوراسیون خانه های 50 متری، ایجاد نیم طبقه دکوراسیون خانه های 50 متری، ایجاد نیم طبقه دکوراسیون خانه های 50 متری، ایجاد نیم طبقه دکوراسیون خانه های 50 متری، ایجاد نیم طبقه دکوراسیون خانه های 50 متری، ایجاد نیم طبقه دکوراسیون خانه های 50 متری، ایجاد نیم طبقه

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Contemporist

تعداد بازدید: 2,285

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *