دانلود پاورپوینت طرح مرمت و احیای مجموعه تاریخی مسعودیه تهران

masoodieh2

دانلود پاورپوینت طرح مرمت و احیای مجموعه تاریخی مسعودیه تهران –

در این بخش برای همراهان عزیز خط معمار و دانشجویان گرامی، یک پاورپوینت ویژه را آماده نموده ایم. پاورپوینت بررسی مرمت و احیاء عمارت مسعودیه تهران. عمارت مسعودیه یک ساختمان تاریخی مربوط به دوره قاجار است که در تهران، میدان بهارستان قرار دارد.

عرصه مجموعه به مساحت ۱۵۶۰۰ متر مربع و به صورت زمین کشیده‌ای در جهت شمال شرقی جنوب غربی و به شکل ذوزنقه است‌. ضلع شرقی آن ۱۸۸/۵ متر، ضلع غربی۱۳۸/۵ متر و ضلع جنوبی ۸۶ متر است‌، با زایده‌ای (حیاط آبدارخانه‌) در جنوب غربی که چاپ خانه آموزش و پرورش در آن قرار دارد. عمارت‌های اصلی عبارتند از: عمارت دیوان خانه‌، عمارت سفره خانه (وجه تسمیه آن بر حسب قرینه‌ای است که در کاخ گلستان و در جوار تالار سلام کاخ موزه و تالار آیینه است‌)، حیاط سید جوادی‌، عمارت سید جوادی‌، حیاط مشیری‌، عمارت مشیرالدوله‌، حیاط خلوت‌، عمارت حیاط خلوت عمارت سر در پیاده‌رو، عمارت سر در کالسکه‌رو، باغ دیوان‌خانه و بناهای جدید از شمال به جنوب‌ عبارتنداز: ساختمان آجری یک طبقه مرکب از قسمت کارت زنی‌، حراست‌، نگهبانی‌، بانک ملی‌، پست برق‌، گل‌خانه‌، سرویس بهداشتی ساختمان سه طبقه آجری (گزینش‌) ساختمان سه طبقه آجری (شورای آموزش و پروش‌)، ساختمان یک طبقه آجری واقع در شمال عمارت سید جوادی (سمعی و بصری‌)،ساختمان یک طبقه آجری ایوان دار (عکاسی و…)انبارهای موقت‌، بناهای جدید یک طبقه‌، چاپ خانه واقع در شرق حیاط و آبدارخانه‌، ساختمان جنوب غربی مجموعه‌.

معمار این بنا استاد شعبان معمار باشی و ناظر آن میرزا رضا قلی خانی ملقب به سراج الملک است.

پاورپوینت آماده شده، شامل اطلاعات کامل و نقشه های جامعی در مورد طرح احیا و مرمت این عمارت تاریخی می باشد که می توانید بطور رایگان آن را از طریق لینک زیر دانلود نمایید.

 

    دانلود پاورپوینت طرح  مرمت و احیای مجموعه تاریخی مسعودیه تهران   ||   لینک کمکی

    حجم: ۳۰ مگابایت

 

masoodieh3

 

تحریریه خط معمار

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 8,365

۱ دیدگاه

  1. پولاد پولادین گفت:

    با سلام و درود
    بی نهایت ممنون بخاطر این مطالب و فایل ها

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *