اهمیت حریم خصوصی در طراحی داخلی بانک

اهمیت حریم خصوصی در طراحی داخلی بانک

طراحی داخلی برای دفاتر اداری بانکی

اهمیت حریم خصوصی در طراحی داخلی بانک معماران دفتر VOX را بر آن داشت تا قالب بندی مجدد شبکه دفاتر بانکی Raiffeisen را توسعه دهند. در دنیای فناوری های دیجیتال، دفاتر آجر و ملات به طور فزاینده ای بر تعامل چهره به چهره با مشتری تمرکز می کنند. از این رو در این پروژه ایجاد یک محیط امن و راحت با تاکید بر محرمانه بودن امری حیاتی بوده است. فضای حریم خصوصی و راحتی به ایده اصلی در طراحی داخلی مجدد دفاتر Raiffeisen Bank تبدیل شده است.

سازماندهی فضا

مطالعه جریان مشتری و مسیرهای کارکنان منجر به منطقه بندی واضحی شده که استفاده از شعبه را بصری می کند. راه حل طراحی جدید سه بلوک مفهومی را ارائه می دهد: یک منطقه خود بانکی، یک منطقه مشاوره خصوصی و یک منطقه تفریحی.

 در هر یک از آنها، توجه ویژه ای به حفظ حریم خصوصی و حداکثر راحتی مشتریان می شود، خواه یک سالن عملیات، یک منطقه خدمات مشتریان ممتاز، یک منطقه انتظار در صندوق ها یا یک مرکز وام مسکن. به عنوان مثال، در منطقه سلف سرویس که از مشتریان استقبال می کند، واحد خودپرداز مجهز به پارتیشن های کشویی برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی بیشتر برای عملیات مشتری است. در شب، منطقه ۲۴/۷ از دفتر با کرکره های غلتکی ضد خرابکاری جمع شونده محصور می شود که مناطق انتظار و خدمات را نشان می دهد. پنجره های بزرگ فضای داخلی شعبه را از خیابان نشان می دهد و مشتریان و اطرافیان را به داخل دعوت می کند.

با وجود چیدمان شفاف و ساختاری، فضای داخلی دفتر را می توان برای انجام وظایف جدید تنظیم کرد، تا حد امکان انعطاف پذیر است. طراحی داخلی، توجه به جزئیات به مشتری می گوید که پیچیده ترین و غیر استاندارد ترین مسائل آنها به راحتی در اینجا حل می شود.

ایده طراحی

در این مفهوم از شعب، بر حریم تراکنش ها و خلوت بودن حوزه های خود بانکی و مشاوره خصوصی تاکید می شود. بسیار مهم است که مشتری در فضای باز احساس گم شدن نکند و بتواند در هر مکانی احساس راحتی کند – در دستگاه خودپرداز، در منطقه انتظار، در میز هماهنگ کننده شعبه. اولویت ایجاد فضایی دنج برای ابداع مجدد تجربه بانکی مشتری، غوطه ور کردن آنها در یک محیط غیررسمی می باشد.

طبق طرح اولیه، طراحی داخلی جدید شبکه بانکی باید این ایده را به وضوح منتقل کند که مشتری در اینجا راحت خواهد بود. در مفهوم پذیرفته شده معماران VOX، این ایده «آسانی و سبکی» در سطوح کلان و خرد متجلی می شود.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه اهمیت حریم خصوصی در طراحی داخلی بانک دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معمار آوگون

منبع: archilovers

تعداد بازدید: 135

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *