ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل ساده و مینیمال

دکوراسیون منزل ایرانی ساده

ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل ساده و مینیمال

در این بخش قصد داریم تا ترکیب رنگ ها در دکوراسیون منزل ساده و مینیمال را برای کاربران گرامی شرح دهیم. همانطور که پیش تر گفته شد، خطوط صاف، رنگ های اصلی، طیف های سفید، خاکستری و سیاه از ویژگی های اصلی سبک مینیمالیسم می باشد و به عنوان محبوب ترین طیف های رنگی در فضاهای نشیمن به چشم می خورد. بر خلاف تصور بسیاری از افراد، یک خانه مینیمالیستی فضایی مدرن و سردی نیست، بلکه با استفاده از رنگ ها و متریال مناسب می توانیم فضایی ساده و بدون شکاف ایجاد کنیم که توجه افراد را به خود جلب می کند. در طراحی داخلی منزل با سبک مینیمالیم، طراح به دنبال ایجاد تعادل میان عناصر موجود ساده می باشد. در این میان رنگ تأثیر بسزایی در نتیجه نهایی خواهد داشت. رسیدن به تعادل در مینیمالیسم فضایی را برای افراد ایجاد می کند که برای آن ها کاربردی و راحت باشد.

رنگ هایی چون سفید، انواع خاکستری های میانه و کمرنگ و رنگ های خنثی مناسب ترین و کاربردی ترین طیف رنگی در این سبک می باشند. حتی شما می توانید ترکیبی مناسب از این رنگ ها را در کنار یکدیگر قرار داده و فضای مورد علاقه خود را ایجاد کنید. ترکیب رنگ سفید و طیف هایی از خاکستری و حتی افزودن کمی تنالیته های بژ در ترکیب با اشیای چوبی می تواند فضایی گرم و ساده و در عین حال آرامش بخشی را در دکوراسیون مینیمال ایجاد کند. در ادامه خط معمار دو نمونه از پروژه های فوق العاده کار شده با این سبک دکوراسیون را برای شما معرفی خواهد کرد که به طرز خلاقانه ای رنگ های سفید، خنثی و بژ را در فضاهای مینیمالیستی به کار برده است.

پروژه اول

پروژه اول شامل یک آپارتمان در کی اف می باشد. در این پروژه طراح فضایی ساده و روشنی را با ترکیب رنگ های سفید و خاکستری در سالن نشیمن ایجاد کرده است. پرده های ضخیم خاکستری رنگ نیز به تکمیل این فضای مینیمالیستی می پردازد. وجود پنجره ها در سالن نشیمن باعث می شود تا نور طبیعی به داخل فضا بتابد. شومینه مدرن در زیر تلویزیون علاوه بر کاربردی بودن، بر زیبایی بصری فضا نیز می افزاید. در مقابل سالن نشیمن، آشپزخانه با پلان باز قرار دارد. جزیره بزرگ در مرکز آشپزخانه به چشم می خورد و میز غذاخوری نیز در کنار آن قرار گرفته است و فضای آشپزخانه را از سالن نشیمن جدا ساخته است.

دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده

پروژه دوم

پروژه دوم نیز شامل یک آپارتمان ۶۵ متری در مسکو می باشد. این پروژه جهت ایجاد آسایش و آرامش با تمرکز بر روی فرم ها و متریال ساده، و ورود نور طبیعی بر فضای داخلی ایجاد شده است. میز غذا خوری سفید در پشت مبل خاکستری رنگ قرار گرفته و بدین ترتیب فضای غذاخوری را از نشیمن جدا ساخته است. به کار بردن رنگ سفید در فضا اجازه می دهد تا نورهای رنگین طلوع و غروب خورشید، آبی آسمان در فضای داخلی به خوبی منعکس شود. دو گلدان موجود بر روی میز غذاخوری باعث ایجاد جرقه ای از گرما در میان فضای سفید سالن نشیمن می شود.

دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده دکوراسیون منزل ایرانی ساده

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Homedesigning

تعداد بازدید: 1,825

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *