تأثیر رنگ سبز در ایجاد فضایی دنج در دکوراسیون کافی شاپ

تم کافی شاپ

در این بخش خط معمار قصد دارد تا نکاتی مهم و کاربردی در رابطه با طراحی فضای داخلی و بیرونی کافی شاپ برای کاربرانش به اشتراک بگذارد. امروزه با توجه به این که مشغله های کاری افراد افزایش یافته و بیش تر زمان خود را بیرون از منزل می گذارنند، وعده های غذایی خود را در رستوران ها و کافی شاپ ها میل می کنند. بنابراین مهم است که این فضاها به اندازه کافی برای آن ها خوشایند باشد. در این صورت کافه ها و کافی شاپ ها به یکی از محبوب ترین سالن های غذاخوری در جهان به تبدیل شده اند. در این شرایط طراحی داخلی و تم کافی شاپ ها و رستوران ها برای جلب توجه مشتری و بازگشت مجدد آن ها به فضا بسیار اهمیت دارد.

موقعیت مکانی  نمای بیرونی کافی شاپ

مشخص شدن موقعیت مکانی یکی از مهم ترین مسائل می باشد که باید به آن توجه داشته باشید. در طراحی نمای بیرونی کافی شاپ باید ویژه ای داشته باشید. زیرا داشتن ظاهری جذاب و گیرا نقش مهمی در جلب توجه عابرین و در نتیجه جذب مشتری دارد. ظاهر بیرونی آن باید به گونه ای باشد که معرف شخصیت فضای داخلی باشد.

فضای اصلی قرار گرفتن مشتری

این بخش از مهم ترین و اصلی ترین بخش ها در طراحی داخلی کافی شاپ می باشد. در فضای اصلی کافی شاپ ما معمولا سه نوع چیدمان داخلی داریم، فضاهایی که میزها و صندلی های آن معمولی هستند و در انواع فرم و سبک ها به کار می روند، نوع دوم کانتربارها به همراه صندلی های پایه بلند هستند و نوع سوم که ترکیبی از این دو نوع می باشد.

فضای ارائه خدمات

طراحی این بخش از فضای کافی شاپ باید به دلیل این که باید به مشتریان خدمات ارائه داده شود، تا حد امکان کاربردی باشد. این بخش باید به اندازه کافی راحت باشد تا کارکنان به سادگی بتوانند در فضا تردد داشته باشند.

طراحی باغچه فضای بیرونی

با توجه به موقعیت قرارگیری کافی شاپ ممکن است که شما دارای فضای بیرونی نیز باشید. شما می توانید با دیزاین این بخش، محیطی مفرح برای کسانی قصد دارند در فضای باز قرار گیرند، ایجاد کنید.

سبک های کاربردی در طراحی داخلی کافی شاپ

امروزه سبک های مختلفی در دکوراسیون کافی شاپ ها به کار می رود. شما می توانید با توجه به سلیقه کارفرما به انتخاب تم کافی شاپ و سبک دکوراسیون آن بپردازید و سایر اجزا و عناصر را بر اساس سبک دکوراسیون مورد نظر انتخاب کنید. در ادامه سبک مدرن و صنعتی که یکی از کاربردی ترین سبک ها در دکوراسیون کافی شاپ ها هستند، می پردازیم:

سبک صنعتی

امروزه سبک صنعتی در دکوراسیون کافی شاپ ها محبوبیت بسیاری دارد. یکی از دلایل آن این است که مقرون به صرفه بوده و این که ظاهری خوشایند ایجاد می کند. بسیاری از کافی شاپ ها دارای دیوارهای آجری هستند و در اگر سبک دکوراسیون انتخابی صنعتی باشد، نیازی نیست که این سطوح آجری را بپوشانید. فقط می توانید آن ها در صورت نیاز رنگ آمیزی کنید یا این که بدون رنگ آمیزی دست نخورده باقی گذارید. این مسأله خود کمک شایانی در کاهش هزینه ها می کند. برق کشی و لوله کشی روکار یکی از شاخص ترین ویژگی های سبک صنعتی می باشد. سعی کنید از پنهان کردن آن ها بپرهیزید. جهت ایجاد فضایی گرم و صمیمانه تر شما می توانید از چوب نیز استفاده کنید. همچنین سعی کنید از لامپ های صنعتی و میزها و صندلی های فلزی نیز در چیدمان فضا استفاده کنید.

سبک مدرن

سبک مدرن نیز امروزه یکی از پرطرفدارترین سبک های دکوراسیون در طراحی کافی شاپ ها می باشد، زیرا هم از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه است و ظاهری جذاب را ایجاد می کند. شما حتی می توانید فضاهایی نزدیک به سبک مینیمال با به کاربردن رنگ های مشکی و خنثی، مبلمان ساده، گلدان های گل کوچک و همچنین تصاویر سیاه و سفید ایجاد کنید. کف پوش های چوبی، دیوارهای روشن و همچنین پنجره های بزرگ جهت افزایش نور طبیعی یکی دیگر از ویژگی های شاخص این سبک دکوراسیون برای کافی شاپ ها می باشد.

تأثیر رنگ سبز در دکوراسیون کافی شاپ

رنگ سبز همواره رنگی است که با طبیعت در راتباط است و فضای آرام بخشی را ایجاد می کند. وجود رنگ سبز در فضا باعث می شود تا مشتریان آرامش یابند و ترغیب شوند تا مدت زمان طولانی تری را در محیط بمانند. مهم ترین جنبه کاربرد رنگ سبز در فضاهایی چون کافی شاپ و رستوران این است که این اطمینان را به مشتریان می دهد که غذای سالمی را خواهند خورد. کافی شاپ ها و رستوران هایی که غذاهای ارگانیک سرو می کنند، باید از رنگ های سبز و کمی قهوه ای در فضا استفاده کنند.

شرح پروژه از زبان معمار

این کافی شاپ در یکی از شهرهای باستانی در در پایین ساختمانی قدیمی در اروگوئه قرار دارد. تخریب های هوشمندانه و همچنین ایجاد فضای دخمه مانند به جهت معرف بودن عنصر نمادین قهوه محورهای اصلی پروژه مطرح شدند. در تضاد با این گونه تخریب، برخی از عناصر جدید افزوده شدند:

رنگ سبز و همچنین زرد. کاربرد این دو رنگ معرف مشخصه های دوره باستانی این منطقه می باشد. در کف سالن نیز طراحان به پیروی از ویژگی های سبک مورد نظر کارفرما از بتن اکسپوز و سرامیک های طرح دار استفاده کرده اند.

در ادامه با دیدن تصاویر این تم کافی شاپ خط معمار را همراهی کنید.

تم کافی شاپ تم کافی شاپ تم کافی شاپ تم کافی شاپ تم کافی شاپ  تم کافی شاپ تم کافی شاپ تم کافی شاپ تم کافی شاپ تم کافی شاپ تم کافی شاپ

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,321

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *