بازسازی و طراحی داخلی هتل آپارتمان

بازسازی و طراحی داخلی هتل آپارتمان

طراحی داخلی و بازسازی هتل آپارتمان ایگناسیا

این خانه باشکوه متعلق به سال ۱۹۱۳ می باشد و  سنت و فرهنگ مکزیکی را در بر گرفته است.  که در آن می توان پیشتازان طراحی معاصر را کشف کرد. در این مقاله به شرح و بررسی پروژه بازسازی و طراحی داخلی هتل آپارتمان با ویژگی های اصیل بومی منطقه خود پرداخته می شود که در گذشته کاربری مسکونی داشته و امروزه به عنوان هتل آپارتمان تغییر کاربری داده و فضای آن بازسازی و متناسب شده است.

پیشینه تاریخی هتل آپارتمان

 این هتل آپارتمان، منطقه ای غنی از تاریخ مکزیک است که در عین حال طراحی مدرن درخشان و تازه را بیان می کند و چشم اندازی به سنت و هنر متولد شده در مکزیکو سیتی ارائه می دهد.

نام آن برگرفته از صاحب محترم و دوست داشتنی است که ۷۱ سال در این خانه زندگی کرده است. در حال حاضر اطلاعات زیادی از ایگناسیا در دست نیست، او در سال ۱۹۱۴ به دنیا آمد و در سال ۱۹۲۹ برای کار به این خانه آمده بود. او که از پروویدنس آمده بوده، از زمانی که وارداین خانه  شده تا سال ۲۰۰۰، سالی که متأسفانه درگذشته است، به طور متواضعانه در آنجا کار می کرده.

 در همان زمان، این خانه تاریخی توسط صاحبان فعلی آن خریداری شده که با ایگناسیا آشنا شدند و آنها بخشی از زندگی خود را وقف بازسازی خانه کردند و در عین حال یاد و خاطره محبوب او را گرامی داشتند.

ایگناسیا و علاقه او به خانه

ایگناسیا فداکاری خود را به خانه اختصاص داد و بخشی از آن شد و اثر انگشت خود را همچنان در حضور پربار آن باقی گذاشت. او برای خانه ارزش قائل بود و از آن لذت می برده است. گویی مال خودش بوده و در پایان عملاً چنین اتفاقی رخ داده است. او هر گوشه ای از محیط را می شناخته و آن را با نظم و انضباط دقیق اداره می کرده است.

 از جمله، او در باغی که بارها در آن استراحت کرده بود، دو درخت پرتقال کاشته است. مشخص است که او با پرتقال های درخت، ژله ارگانیک خانگی درست می کرده. حضور او سرسخت تر و پرشورتر از ساکنینی بوده که زمانی در آنجا زندگی می کردند. او تنها کسی بوده که ۷۱ سال بدون وقفه در آنجا زندگی کرده است.

هویت و اصالت خانه ایگناسیا

مهم است که مشخص شود که هتل IGNACIA محیط اصلی و ساختار تاریخی خود را حفظ کرده است و در آن باغی ساخته شده است، شامل گونه‌ های بومی که متعلق به جنوب شرقی مکزیک است. خانه برای ایجاد یک فضای مرکزی برای معاشرت و یک منطقه نشیمن گرم و با احساس، با کمک تراس های خصوصی، بار و پاسیو باو همچنین یک استخر بزرگ، ساخته شده است.

 این عناصر به ایجاد محیطی صمیمی کمک می کنند وبه دور و در تضاد با هرج و مرج مسحورکننده و طاقت فرسای شهر هستند. این پاسیو به عنوان یک انتقال از خانه تاریخی به اتاق ها عمل می کند، زیرا بر اساس یک ساخت و ساز معاصر است که به استتار مکانی که ایگناسیا در آن حضور داشته است، هدایت می شود.

ساختمان مدرن و منحصربه ‌فرد در داخل، کاملاً با جزئیات هندسی جسورانه محدود شده است، زیرا از شیشه و فلز در رنگ ‌های متفاوت ساخته شده است. که در فضای داخلی اتاق ‌ها دیده می ‌شود و با عامل تاریخی محوطه انسجام یافت و تکمیل می‌شود.

ویژگی های فضای هتل آپارتمان

 اتاق ها دارای منظره ای به باغ با فواره ای هستند که آرامش را منتقل می کند. کتابخانه راحت و دنج تنها برای استراحت کار نمی کند، بلکه برای نگاهی دزدکی به تاریخ غنی معماری مکزیک از طریق استفاده از انتشارات واقعی فعلی در مورد موضوع و همچنین نگاهی به حوزه بین المللی کار می کند.

اتاق ناهار خوری ۱۰ نفره به عنوان اتاقی برای معاشرت و استراحت در نظر گرفته شده است، شاید حتی آرام ترین منطقه مهمان خانه IGNACIA این قسمت باشد. در همین حال، آشپزخانه، جدا از کوچک بودن، فضایی حیاتی است، زیرا به عنوان هسته خانه مکزیکی مملو از ارجاعات به گل و لای براق و سفال های سنتی است.

درها و پنجره های اصلی به ما این امکان را می دهند که خانه را از یک گوشه به گوشه دیگر از طریق پرسپکتیو ایگناسیا، پیروی از قوانین ساختار معماری از آغاز قرن بیستم، که در آن همه فضاها توسط یک راهرو طولانی به هم متصل شده بودند، مشاهده کنیم. این پویایی های خانگی را بیان می کند که صمیمیت هر فضای فردی را محافظت می کند. IGNACIA HOUSE GUEST از طریق انتخاب دقیق مبلمان و نور کافی با انسجام رنگی که به معماری اصلی با اشاره ای به آخرین روندها احترام می گذارد، به این امر دست می یابد.

استفاده از صنایع دستی در هتل ایگناسیا

ترکیب منحصر به‌ فرد اشیاء بومی با جدیدترین طرح‌ های مکزیکی، فرهنگ طولانی مکزیکی را از دوران پیش از اسپانیایی تا دوران مدرن بازتاب می‌دهد. IGNACIA HOUSE GUEST محیطی پر از تنوع و گنجاندن ایجاد می کند که در آن اشیاء طراحی غیرمنتظره با قطعاتی از صنعتگران شناخته شده مکزیکی که توسط معماری معاصر و تاریخی احاطه شده اند، قرار دارند.

منطقه روما یک منطقه کلاسیک در مکزیکو سیتی است و از زمان تامین مالی آن در پایان قرن بیست و یکم، قهرمان تاریخ پایتخت این کشور بوده است، هر کسی که به دنبال مکانی برای سکونت باشد که زیبایی های معماری را در برگیرد. و فضایی برای استراحت، به مکانی ناب، بی عیب و نقص و عالی بیایید.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پروژه بازسازی و طراحی داخلی هتل آپارتمان دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 254

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *