بازسازی و طراحی داخلی دفتر اداری

بازسازی و طراحی داخلی دفتر اداری

بازسازی و طراحی داخلی دفتر اداری

بمبئی جنوبی یا SoBo ، همانطور که محبت‌ آمیز نامیده می‌ شود، احتمالاً منطقه هنری پیشرو هند است که شخصیتی را به یادگار می‌گذارد که یادآور سال‌ های گذشته و در عین حال بخشی از زمان حال است. این منطقه که به‌ عنوان «موزه معماری» شناخته می‌ شود، گستره‌ ای از فرهنگ و میراث با ترکیبی التقاطی از سبک‌ های: نئوکلاسیک، گوتیک، ویکتوریایی، و آرت دکو، همراه با استعدادی برای معماری معاصر است که روح منحصر به فرد را تأیید می‌ کند.

در این مقاله خط معمار شما را به شرح و بررسی فضایی خاص اصیل و در عین حال مدرن و جدید دعوت می نماید.

هویت فرهنگی در میان یک حوزه هنری در حال ظهور

زیبایی شناسی مکان خانه، معماری و طراحی، قصد دارد یک فضای استودیویی در داخل منطقه ایجاد کند که برای حساسیت های آن مناسب باشد و همچنین بتواند به آن پاسخ دهد. فضایی با میل شدید به نور طبیعی، فضایی که به راحتی از طریق حمل و نقل عمومی قابل دسترسی باشد .

این دفتر کار اداری با پایانه‌ های ویکتوریا در شرق، گالری‌ ها، موزه‌ ها در جنوب، و میادین گسترده در غرب، دفتر به‌خوبی در مکان شیرین فرهنگی و بافتی قرار گرفته است. و به طور مؤثری به استودیو اجازه می‌ دهد تا بخشی از این حس جمعی شهری باشد و به آن کمک کند.

این فضا، بخشی از یک ساختار میراثی، با پنجره‌ های تخته‌ شده، ستون‌ های چوبی مقاوم‌ سازی شده با مهاربندی‌ های فلزی، و دیوارهای آجری غیر باربر که مناطق را از یکدیگر محصور کرده و جدا می‌ کند، به دست آمده است. بنابراین، نیاز به یک پاسخ انتقادی به فضای به ارث رسیده، بازتاب صادقانه از زمینه، و یک نظم طراحی کاربردی عملگرایانه برای فضای مورد نظر صادق است.

رویکرد طراحی و ایدئولوژی

 زمان، کشف و پیش بینی: در امتداد مسیر میراث SoBo، در طبقه دوم یک ساختمان ۱۰۰ ساله متعلق به دوران ویکتوریایی، فضای استودیو به کاوش در لمس ذاتی پرداخته و یکپارچگی ساختاری ساختار میراث را برجسته می‌ کند. تلاشی آگاهانه برای کاوش، زندگی و تنفس دقیق در فضا انجام شد، به طوری که فرآیند “لایه برداری” لایه ها و افشای شخصیت طبیعی فضا به دنبال اقدامات ساده مکث، چند قدم به عقب برداشتن و حرکت دوباره به جلو انجام شد شبیه به یک استاکاتوی ریتمیک.

ایده کشف، به جای یک رویکرد اجباری مجموعه، نه تنها برای احترام، حفظ و تجلیل از روح مکان، بلکه برای پاسخگویی به تجربیات بی‌ شماری که فضا احتمالاً می‌ت وانست ارائه دهد، اتخاذ شد.

نور طبیعی، تهویه (عملاً در فضاهای اداری در حوزه شهری وجود ندارد)، و هدف از استفاده کامل از نقاط دیدنی مختلف در طراحی فضا از اهمیت بالایی برخوردار بود. این فضا که با حجم بسیار زیاد، لمس غیر قابل معذرت خواهی و ارتباط بصری با SoBo در خارج و بین فضاهای درون برجسته شده است، پاسخی احساسی را بر می انگیزد که لحظات بینابینی بازتاب، کشف و حضور را بر می انگیزد. در واقع، فضا یک لایه جدا نشدنی از زمان را مجسم کرده است که از توانایی خود در آمیختگی با اجزای متفاوت دوره های متمایز لذت می برد.

 بازیافت و استفاده مجدد

در حالی که استودیو ممکن است از فضای قبلی خود – در طبقه چهارم همان ساختمان – نقل مکان کرده باشد – Loft بخشی ذاتی و جدا نشدنی از DNA استودیو باقی مانده است.

طراحی فضای این مجموعه، مفهوم Adaptive Re-Use را با بازیافت عناصر و مواد فضای اصلی استودیو یک قدم جلوتر برده است. که نشان دهنده وظیفه جداسازی دقیق، استفاده مجدد و در نهایت هدف گذاری مجدد اجزای موجود طراحی است.

این فرآیند چالش برانگیز و در عین حال لذت بخش به مداخله ای کمک کرد که نه تنها تازه، بلکه آشنا نیز می باشد و آن لامسه می باشد که با حفظ شخصیت ذاتی به طبیعت خام، نا مرتب و بی‌ نظیر فضا وفادار می‌ ماند. این فرایند از طریق آشکار کردن سطوح زیر لایه های سطحی رنگ و گچ؛ و بازیافت عناصری مانند درهای دور ریخته شده، نجات یافته از ساختمان های تخریب شده در داخل شهر و دمیدن روح تازه در آنها محقق شده است.

محدود کردن معرفی مواد جدید، سبک وزن و همچنین مقرون به صرفه

بلوک‌ ها و تخته‌ های سیمانی، چوب، بخش‌ های فلزی توخالی و سنگ  به جای اینکه از ماهیت مکان بکاهند، مکمل هستند. از سوی دیگر، شیشه به عنوان نقطه خروج و نقطه مقابل ناهمواری بافت ها عمل می کند که ابعاد شفافیت و عمق را به ارمغان می آورد.

دگرگونی فضا به سفری در زمان اشاره دارد، به یاد آوردن گذشته، زندگی در حال و نگاه به آینده. این استودیو به عنوان یک راه حل طراحی چند منظوره و انعطاف پذیر در نظر گرفته شده است. فضایی که مرزهای فضاهای کاری معمولی را جابجا می کند.

جایی که جلسات مشترک، کارگاه ها و نمایشگاه ها می توانند برگزار شوند، گفتمان جدیدی را در انجمن برادری ایجاد می کند و شکاف بین دانش آموزان و متخصصان را پر می کند. Loft بیانی شاعرانه است که در آن خلقت و ماهیت ساختار موجود اجازه داده می شود تا افسار را در دست بگیرد و طرح را به جلو سوق دهد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از پرروژه بازسازی و طراحی داخلی دفتر اداری Loft دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 214

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *