بازسازی خانه رشنان با ساختار بتنی

بازسازی خانه رشنان با ساختار بتنی

بازسازی خانه رشنان با ساختار بتنی

معماران: HAMAAN Studio

معمار اصلی: بهروز شهبازی

تیم طراحی: مسیح مشق فروش، کیمیا محمدی

ساخت: مهدی آبخفته و همکاران

مدیر پروژه: احمد موسویان

طراح داخلی: شراره پولادساز

برق: مهندسی داودی

مکانیک: مهندسی جهانگیری

گرافیک: کیمیا ولیانی، شراره پولادساز، کیمیا محمدی، زهرا شکراللهی، آناهیتا لسانی، مریم شکراللهی، فراز طهماسبی

عکس ها: محمد سروش جوشش، محمدرضا زارع

مساحت: ۵۰۶ متر مربع

سال: ۲۰۲۲

موقعیت: رشنان، ایران

وقتی مشتری برای اولین بار به سراع تیم طراحان استدیو هامان رفته است، ساختمان به صورت یک سازه ناتمام بوده که در باغی نزدیک شهر قرار داشته است. این سازه یک ساختار معمولی با هندسه مربع بود: تفسیری ساده از غرفه های سنتی، عاری از مفصل بندی های معماری و جزئیات فضایی، هنوز با برخی آلونک ها و عناصر تزئینی کلیشه ای تزیین نشده است. در ادامه به شرح معماری مسکونی این خانه زیبا می پردازیم.

خواسته مشتری

مشتری بیشتر تصور می کرد: این خانه نه فقط یک ویلای تفریحی برای تعطیلات، بلکه ویلایی است که می تواند خود به عنوان یک خانه عمل کند، نه صرفاً یک جایگزین کوتاه مدت برای یک خانه شهری. آن‌ ها همچنین می‌ خواستند این طرح خاطرات دوران کودکی‌ شان را زنده کند. این پروژه، برای طراحان، تجسم یک تجربه معماری منحصر به فرد خود آفرینی در یک رابطه گفتگو با آرمان های مشتری است.

طراحی نما

تمرکز اولیه تیم طراحی روی حل مسائل و مشکلات ساختاری از قبل موجود بود. طراحی نمای دو طبقه قبلی ارتباطات بصری را چه در داخل و چه در خارج مختل کرده بود. در طراحی مجدد طراحان به دنبال حذف خط جدایی بین داستان ها بوده اند. خلأ موجود در سقف، با فرض نقش «فضای واسطه» به سمت پایین گسترش یافت. این فضای واسطه، کلید مفصل بندی کامل فضایی است و طیفی بین مناطق عمومی و خصوصی ایجاد می کند و به جای جدایی قاطع، انسجام را ارائه می دهد.

ایجاد انسجام در ساختمان

تمرکز اولیه ما روی حل مسائل و مشکلات ساختاری از قبل موجود بود. طراحی نمای دو طبقه قبلی ارتباطات بصری را چه در داخل و چه در خارج مختل کرده بود. طراحی مجدد ما به دنبال حذف خط جدایی بین داستان ها بود. خلأ موجود در سقف، با فرض نقش «فضای واسطه» به سمت پایین گسترش یافته است. این فضای واسطه، کلید مفصل بندی کامل فضایی است و طیفی بین مناطق عمومی و خصوصی ایجاد می کند و به جای جدایی قاطع، انسجام را ارائه می دهد. این ساختمان دارای ساختار بتنی است و دارای گرمایش از کف از طریق یک سیستم بسته بندی شده برای گرمایش و واحدهای اسپلیت برای سرمایش است.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه بازسازی خانه رشنان با ساختار بتنی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 966

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *