ایده هایی نوین برای معماری ساختمان اداری

ایده نوین معماری ساختمان اداری

ایده هایی نوین برای معماری ساختمان اداری

معماری: استودیو  Praxis d

موقعیت: چین، پکن

مساحت: ۲۳۶۰۰ متر مربع

سال: ۲۰۱۸

در این بخش قصد داریم تا ایده های نوینی را برای معماری ساختمان اداری برای کاربران گرامی ارائه دهیم. این مجموعه توسعه صنعتی، با هدف ایجاد شرکت های خصوصی و تحقیقاتی کوچک و متوسط خصوصی، فضاهای اداری مقرون به صوفه ای را برای آن ها در حاشیه شهرهای بزرگ فراهم آوردند. این شرکت های خصوصی، اگرچه در مقایسه با شرکت های دولتی جزو بازیگران اقتصادی فرعی هستند، نقش مهمی در ایجاد یک اقتصاد واقعی بازی می کنند، چنانچه که جامعه چینی پس از ۳۰ سال از رشد اقتصادی به املاک و مستغلات دست یافته است. این طرح مفهوم ماژول ها جهت دستیابی به کنترل بودجه را اعمال می کند، درحالیکه فضای سبز، انعطاف پذیر و تعامل گرایی را ارائه می دهد که خلاقیت را پرورش می دهد.

در حومه شهرهای طبقه متوسط و پایین چین، توسعه شهرنشینی، کنترل دقیق تر آلودگی محیط زیست باعث شده است گیاهان تولیدی در مقیاس بزرگ از این شهرهای بزرگ دور شوند و در عین حال، صنایع جدیدی نظیر کسب و کارهای تحقیقاتی و فن آوری این سایت های صنعتی را انجام می دهند. فرضیه طراحی یک مجتمع اداری بود که عمدتا واحد های اداری واحد با کسری برای امکانات تجاری بود. برخی از شرکت های خصوصی کوچک و متوسط ​​نیاز به ارتقا به شهرهای بزرگتر از شهرهای سطحی تر دارند. آنها می خواهند برای اجاره یا خرید فضای اداری در حاشیه شهر با قیمت مقرون به صرفه تر از پرداخت اجاره گران قیمت در مرکز شهر را انتخاب کنند. علاوه بر این، کارخانه های بزرگ صنعتی که در حال رشد و توسعه هستند، هنوز به برخی از توابع مانند نمایشگاه ها و یا پاکسازی خانه ها نیاز دارند تا در مکان های قبلی برای حفظ پیوند با شهرهای بزرگ باقی بمانند. چنین تقاضای وسیعی از بازار به عنوان پایه ای از فعالیت های بزرگ اداری می شود.

هجوم کسب و کارهای جدید، درآمد مالیاتی بی سابقه ای را برای دولت های محلی به ارمغان خواهد آوردکه مایل به ارائه زمین به توسعه دهندگان با پیشنهادات منطقی در قیمت مقرون به صرفه می باشند، که باعث می شود قیمت فروش و اجاره برای محصول نهایی برای شرکت های خصوصی مقرون به صرفه باشد. این مدل کسب و کار از دولت ، توسعه دهندگان و شرکت های خصوصی بهره مند است که یک حلقه کاری تحت مکانیزم بازار ایجاد می کند. این پروژه یک نمونه اصلی و تکمیل شده در پکن می باشد و همچنین برای تست بازارها برای پیاده سازی در آینده در مقیاس های دیگر در شهرهای دیگر مورد استفاده قرار می گیرد.

فرم L مانند ساختمان از چهار اشکال اصلی انتخاب شده بود تا سراسر سایت را در بر بگیرد و یک میدان مرکزی را تشکیل دهد. گوشه های مدور بالکن ها تأکید بر سیالیت و نماد هماهنگی در فرهنگ چینی دارد. پنج فرم منحنی مورد مطالعه قرار گرفته و برای کنترل هزینه ها و ایجاد نور خورشید به داخل فضا به دو کاهش یافته است. بالکنهای منحصر به فرد با گیاهان، فضای اداری شیشه ای را در بر می گیرند و فضای اجتماعی مایع را در طی وقفه های کاری ایجاد می کنند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.
ایده نوین معماری ساختمان اداری ایده نوین معماری ساختمان اداری ایده نوین معماری ساختمان اداری ایده نوین معماری ساختمان اداری ایده نوین معماری ساختمان اداری ایده نوین معماری ساختمان اداری ایده نوین معماری ساختمان اداری ایده نوین معماری ساختمان اداری ایده نوین معماری ساختمان اداری ایده نوین معماری ساختمان اداری ایده نوین معماری ساختمان اداری ایده نوین معماری ساختمان اداری ایده نوین معماری ساختمان اداری ایده نوین معماری ساختمان اداری ایده نوین معماری ساختمان اداری ایده نوین معماری ساختمان اداری ایده نوین معماری ساختمان اداری ایده نوین معماری ساختمان اداری ایده نوین معماری ساختمان اداری ایده نوین معماری ساختمان اداری

این مطلب ایده هایی نوین برای معماری ساختمان اداری را بررسی کرد که برای شهرهای درحال توسعه مقرون به صرفه می باشد.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,181

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *