انواع طراحی کلینیک و مطب

انواع طراحی کلینیک و مطب

طراحی داخلی کلینیک و مطب با گروه معماری آوگون

طراحی و دکوراسیون داخلی نه تنها فضاهای داخلی را زیبا و چشمگیر جلوه گر می کنند، بلکه باعث می شوند تا تقسیم بندی فضایی به درستی انجام شده و در نتیجه عملکرد فضاها افزایش یابد. مهم تر از همه این که طراحی و دکوراسیون داخلی استاندارد، به طور مستقیم بر روان و روحیه ی افراد تأثیر می گذارد. اهمیت این موضوع برای فضاها و مراکز درمانی بیش تر نیز می شود. از آن جایی که مراجعه کنندگان به مراکز درمانی عموما افراد بیمار و ناتوان هستند، طراحی فضایی روشن، پرنور، استاندارد متناسب با وضعیت جسمی و روحی مراجعین با عملکرد بالا مهم می باشد. از طرفی دیگر بیماران و مراجعین به این مراکز انتظار دارند تا کلینیک و یا مطبی که جهت درمان بدان مراجعه می کنند، علاوه بر داشتن ظاهری بروز و زیبا، از امکانات و تجهیزات کافی برخوردار باشد و در مدت زمانی که آن ها در فضا حضور دارند، از آرامش و امنیت روحی و جسمی کافی داشته باشند. تمامی مواردی که بدان اشاره کردیم ممکن است در مطب و یا کلینیک شما وجود نداشته باشد، زیرا ممکن است پیش از این دارای کاربری غیر از کلینیک یا مطب بوده و سازماندهی فضای مورد نظر منطبق با استانداردهای فضای درمانی نباشد. طراحی و دکوراسیون داخلی کلینیک و یا مطب باید توسط متخصصین طراحی و معماری داخلی انجام شود. طراحانی که علاوه بر خلاق بودن آگاهی و تجربه ی لازم برای سازماندهی و تقسیم بندی فضاها و مراکز درمانی را داشته باشند، رنگ ها را به خوبی بشناسند و تأثیر روانی آن ها بر افراد و بیماران بدانند و بتوانند متناسب با خواسته ها و نیازهای این گونه مراکز فضایی درخور ایجاد نمایند. در زمینه ی انواع طراحی کلینیک و مطب ما به شما شرکت معماری و طراحی داخلی آوگون را معرفی می کنیم. گروه معماری آوگون سال هاست که در زمینه ی طراحی داخلی به طور حرفه ای فعالیت خود را آغاز کرده است. یکی از تخصص های این مجموعه انواع طراحی کلینیک و مطب می باشد. این مجموعه با بهره مندی از طراحان جوان، پویا و خلاق آماده ی ارائه خدمات طراحی و دکوراسیون داخلی برای انواع کاربری ها را دارد. در ادامه خط معمار شما را بیش تر با این مجموعه آشنا خواهد ساخت. اگر قصد دارید در زمینه طراحی و دکوراسیون مطب و یا کلینیک خود اطلاعات کسب کنید، می توانید با مشاوران و کارشناسان این مجموعه توسط شماره های زیر ارتباط برقرار سازید:

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

طراحی مطب و کلینیک شما با شرکت طراحی داخلی آوگون

همانطور که در بالا اشاره شد، شرکت معماری و طراحی داخلی آوگون افزون بر ده سال است که در زمینه ی معماری و طراحی داخلی انواع فضاها (مسکونی، اداری، تجاری، درمانی و آموزشی) فعالیت دارد. اعضای این مجموعه طرح هایی که برای کارفرمایانشان ارائه می دهند به روز بوده و به لحاظ کیفی مطلوب می باشد. از اهداف اصلی این مجموعه جلب رضایت کارفرمایان می باشد. علاوه بر طراحی و دکوراسیون داخلی، گروه معماری آوگون آماده ی ارائه ی خدمات صفرتا صد اجرای پروژه ی شما می باشد.

در زمینه طراحی و دکوراسیون مراکز درمانی برخی از پروژه های شرکت آوگون به دلیل کیفیت معماری فضای طراحی شده، از سوی برخی مسابقات معتبر بین المللی معماری، شایسته تقدیر و توجه شناخته شده اند که می توان به پروژه ی طراحی کلینیک و مطب زیبایی و گوش و حلق و بینی دکتر باستانی نژاد اشاره نمود. این کلینیک پزشکی، در رقابت بین المللی جایزه معماری آسیا که در سال ۲۰۱۸ در شهر بارسلون اسپانیا برگزار شد، کاندید دریافت جایزه و شایسته تقدیر شناخته شده است. اگر شما نیز قصد دارید تا فضایی کاربردی، منحصر به فرد و در عین حال زیبایی را برای مطب و یا کلینیک خود طراحی کنید، می توانید با مشاوران و کارشناسان شرکت معماری و طراحی داخلی آوگون تماس حاصل نمایید.

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

مراحل کار طراحی و دکوراسیون داخلی مطب و کلینیک با گروه معماری آوگون به چه صورت می باشد؟

یکی از سوال هایی که برای کارفرمایان پیش می آید این است که روند کار طراحی و اجرای دکوراسیون مطب به چه صورت می باشد. از این رو خط معمار برای این که پروژه ی شما با سرعت بیش تری پیش رود، نحوه برقراری ارتباط و روند کار با این مجموعه را در ادامه به صورت خلاصه شرح خواهد داد:

_ تماس تلفنی: شما از طریق شماره تماس هایی که در بالا ارائه شد با کارشناسان و مشاوران گروه معماری آوگون تماس گرفته و مواردی از قبیل وضعیت پروژه، نیازها و خواسته های خود را شرح می دهید.

_ برقراری جلسه ی حضوری: بعد از کسب اطلاعات اولیه در صورت تمایل به صورت حضوری برای آشنایی بیش تر با نحوه کار و طراحان به دفتر مراجعه کرده و در صورت توافق اولیه دو طرفه، قرارداد اولیه بسته می شود.

_ آغاز طراحی اولیه: پس از این که قرارداد انجام شد طراحان با توجه به خواسته ها و نیازهای شما طرح هایی را ارائه خواهند. تا تأیید شدن طرح نهایی میان شما و طراحان جلسات متعددی برگزار خواهد شد و تغییراتی که لازم می باشد، اعمال خواهد شد.

_ آغاز بازسازی و اجرای پروژه: در مرحله آخر پس از تأیید شدن طرح نهایی از جانب شما، عملیات تخریب و اجرای طرح آغاز خواهد شد.

اجرای پروژه هم می تواند توسط شما و یا تیم اجرایی دیگری انجام پذیرد و یا این که توسط گروه معماری آوگون اجرا شود. توصیه ما به شما این است که اجرای پروژه ی خود را به طراحان بسپارید، زیرا آن ها تخصص لازم را در اجرای طرح ها خواهند داشت. به هر حال طراحان در مرحله ی اجرا تا زمان استقرار یافتن نیز همراه شما خواهند بود.

نمونه طراحی مطب و کلینیک توسط شرکت طراحی داخلی آوگون

در این بخش خط معمار انواع طراحی کلینیک و مطب را که توسط شرکت معماری آوگون طراحی شده را برای شما به اشتراک خواهد گذاشت. شما با دیدن نمونه کار ها می توانید از نزدیک سبک کاری، کیفیت انجام پروژه ها و تخصص این مجموعه را مورد بررسی قرار دهید و در صورت تمایل همکاری با این مجموعه را آغاز کنید.

طراحی داخلی کلینیک دکتر رحمانی

طراحی داخلی کلینیک دکتر باستانی نژاد

طراحی داخلی کلینیک دکتر بهرامی

طراحی داخلی کلینیک دکتر کریمی

نمونه هایی که ملاحظه نمودید تنها بخشی از جدیدترین پروژه هایی بودند که توسط این مجموعه طراحی شده اند، شما می توانید جهت مشاهده ی سایر نمونه ها و رزومه ی کامل این مجموعه به وبسایت زیر مراجعه نمایید.

Avgoon.org

کلینیک یا مطب به چه فضاهای نیاز دارد؟

هر کلینیک یا مطب شامل بخش های اصلی می شود که به شرح زیر می باشد:

سالن پذیرش و انتظار: اولین بخشی که بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی با آن مواجه می شوند، سالن پذیرش و انتظار می باشد. طراحان و کارشناسان همیشه توصیه می کنند تا این بخش را تا حدامکان زیبا، راحت و منطبق با استانداردهای مراکز درمانی طراحی کنید، زیرا افراد به شدت تحت تأثیر آن بخشی از فضا که اول برخورد می کنند، قرار می گیرند. بدین گونه اگر به درستی طراحی شود، تأثیر مثبت بر روی بیماران خواهد داشت و برعکس اگر فضای مناسبی نداشته و تاریک و استرس آور باشد می تواند تأثیری منفی بر روحیه مراجعه کنندگان داشته باشد و حضور در مطب یا کلینیک را برایشان خسته کننده و دردآور سازد. توصیه بر این است که فضاهای پذیرش را تا حدامکان روشن، استقبال کننده و گیرا طراحی کنید تا برای مخاطبان دلچسب بوده و آرامش را به آن ها منتقل سازد. استفاده از رنگ های روشن، سطوح چوبی، مبلمان راحت و همچنین استفاده از گیاهان طبیعی می تواند به ایجاد فضایی آرامش بخش در این بخش کمک کند.

اتاق پزشک: طراحی و چیدمان این اتاق به همان اندازه ی بخش انتظار اهمیت دارد، زیرا این بخش علاوه بر این که اتاق کار پزشک می باشد و مدت زمان طولانی را در این اتاق می گذراند، بخشی است که مراجعه کنندکان معاینه می شوند. همانطور که می دانید انجام معاینات پزشکی معمولا با ترس و استرس همراه می باشد. از این رو طراحی متناسب این فضا تا حد زیادی می تواند استرس آن ها را کاهش داده و درد آن ها را تسکین دهد و آن ها با روحیه ای مثبت، معاینه شوند و روند درمان خود را طی نمایند.

اتاق درمان: برخی از مطب ها و کلینیک ها دارای اتاقی برای درمان می باشند. این بخش نیز باید تا آنجایی که امکان دارد راحت باشد، تهویه ای مناسب بوده و همچنین از نور کافی برخوردار باشد. نصب کابینت ها و قفسه هایی برای جانمایی ابزار و تجهیزات پزشکی نیز به سازماندهی فضا کمک خواهد کرد.

اتاق انبار تجهیزات: همانطور که می دانید کلینیک ها و مطب های پزشکی دارای تجهیزاتی هستند که باید تحت شرایط خاصی نگهداری شوند. توصیه کارشناسان بر این است که فضایی را برای نگهداری تجهیزات و وسایل مورد نیاز در نظر داشته باشید.

آبدارخانه: اتاقی برای استراحت و سرو غذای کارکنان کلینیک و مطب امری ضروری می باشد. در این بخش نیز باید تجهیزات مورد نیاز را فراهم آورید. توصیه بر این است که تا حدامکان این بخش از دید مراجعین به دور باشد.

با توجه به نوع تخصص پزشکی کلینیک یا مطب می تواند بخش های دیگری را شامل شود، اما به طور عمده تمامی مطب ها و کلینیک ها شامل بخش هایی که ذکر شد، می باشند.

هزینه های بازسازی و طراحی داخلی کلینیک و مطب چگونه برآورد می شود؟

هزینه های انواع طراحی داخلی کلینیک و مطب و همچنین اجرای آن تحت تأثیر عوامل مختلفی از قبیل متراژ فضا، سبک دکوراسیون و .. قرار می گیرد. با توجه به این که ممکن است در مجموع هزینه هایی افزوده و یا کاسته شود، نمی توان به طور قطعی بودجه ای مشخص برای پروژه ی شما مشخص ساخت، اما طراحان می توانند به صورت تقریبی هزینه ها را برآورد سازند. مهم ترین نکته در بحث بودجه و هزینه ها اینجاست که طراحان می توانند بر اساس بودجه شما هزینه های طراحی و اجرای دکوراسیون داخلی را مدیریت کنند. با توجه به تخصص و تجربه ای که طراحان و معماران داخلی در حرفه ی خود دارند، می توانند پروژه ی شما را با حداقل هزینه ها و حداکثر کیفیت ممکن به اتمام برسانند. شما می توانید در رابطه با برآورد هزینه ها با کارشناسان و مشاوران گروه معماری آوگون در تماس باشید.

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

در ادامه خط معمار  شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماییم.

در این بخش خط معمار برخی از نکات مهم و ضروری در رابطه با طراحی مراکز درمانی را شح داده و انواع طراحی کلینیک و مطب را که در چند سال اخیر طراحی و اجرا شده بودند را مورد بررسی قرار داد.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 177

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *