انواع طراحی داخلی منزل

انواع طراحی داخلی منزل

طراحی داخلی منزل با گروه معماری آوگون

طراحی و دکوراسیون داخلی منزل امروزه از موضوعاتی است که توجه بسیاری از افراد، بخصوص خانم های خانه را به خود جلب کرده است. آن ها دوست دارند تا خانه ای مدرن، به روز و متفاوتی را داشته باشند. علاوه بر این، دلایل بسیاری وجود دارد تا تمایل افراد به طراحی و دکوراسیون داخلی را افزایش می دهد. همانطور که می دانید خانه همچون پناهگاهی است که افراد پس از یک روز دغدغه ی کاری به آن برای استراحت و بدست آوردن آرامش روح و روان خود پناه می آورند. فضای داخلی منزل، انتخاب رنگ، نوع چیدمان مبلمان و نورپردازی در روحیه افراد و دستیابی به آرامش و امنیت به طور مستقیم تأثیر گذار است. تأثیر دکوراسیون به اندازه ای است که عدم چیدمان و طراحی مناسب آن می تواند آرامش را از افراد سلب کرده و آن ها را از این پناهگاه گریزان سازد. از طرفی دیگر با افزایش زندگی شهر نشینی و ازدحام شهرها، خانه های بزرگ و ویلایی جای خود را به آپارتمان ها ی کوچک داده اند. آپارتمان هایی که عمده ی آن ها دارای طرحی مناسب نبوده و پاسخگوی نیازهای کاربران نمی باشند. از این رو طراحی و دکوراسیون داخلی خانه ها متناسب با خواسته ها و نیازهایتان باعث می شود تا منزل شما هم از نظر بصری زیبا و به روز به نظر برسد و هم از فضاها به صورت بهینه استفاده گردد و مهم تر از همه فضایی آرام برای شما و اعضای خانواده فراهم آید. با توجه به مسائلی که مطرح شد، انجام تمامی امور بازسازی و طراحی داخلی منزل به تنهایی از عهده ی شما بر نخواهد آمد زیرا طراحی و دکوراسیون داخلی موضوعی تخصصی است که نیاز به طراحان و متخصصان طراحی و معماری داخلی دارد. آیا شما نیز قصد دارید تغییراتی اساسی در فضای داخلی منزل خود انجام دهید و خانه ای مدرن، به روز و کاربردی داشته باشید؟ پس توصیه می کنیم این بخش از خط معمار را از دست ندهید و همراه ما باشید. در این بخش تمامی نکاتی که شما بدان نیاز خواهید داشت را شرح خواهیم داد.

همانطور که در بالا اشاره کردیم طراحی و دکوراسیون منزل موضوعی اتخصصی است که که باید توسط متخصصان طراحی و دکوراسیون داخلی انجام شود. زیرا آن ها هم علم و تخصص مرتبط با انواع طراحی داخلی منزل و هم تجربه ی کافی در طراحی و اجرای آن را دارند. گروه معماری و طراحی داخلی آوگون نیز با داشتن سال ها تجربه در زمینه معماری و طراحی داخلی، آماده است تا بازسازی و طراحی داخلی منزل شما را از صفر تا صد بر عهده بگیرد. گروه معماری آوگون با استفاده از طراحان جوان و متخصص همواره سعی دارند تا بهترین، با کیفیت ترین و کاربردی ترین طرح ها را برای کارفرمایانشان ارائه دهند. همچنین این مجموعه با بهرهمندی از تیم اجرایی قوی، علاوه بر طراحی در زمینه ی اجرای انواع طراحی داخلی منزل خدمات ارائه می دهند. شما می توانید جهت مشاوره و کسب اطلاعات در این زمینه با طراحان و کارشناسان این مجموعه تماس حاصل نمایید.

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

طراحی داخلی منزل شما با شرکت طراحی داخلی آوگون

اگر شما قصد دارید منزل خود را بازسازی کرده و تغییراتی اساسی در فضای منزل خود ایجاد کنید، گروه معماری و دکوراسیون داخلی آوگون را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم. این مجموعه از معماران و طراحان جوان و متخصصی و متعهدی بهرهمند می باشد که علاوه بر خلاق و توانمند بودن در زمینه طراحی و دکوراسیون داخلی، به متدهای جدید و به روز نیز تسلط کافی دارند. هدف اصلی این مجموعه جلب رضایت کارفرمایانشان و طراحی و اجرای رویاهای آن ها می باشد. آن ها در طی سال های فعالیتشان همیشه سعی بر این داشتند تا طرح هایی که ارائه می دهند به لحاظ کیفی بالا و مطلوب باشد. این مجموعه علاوه بر انواع طراحی داخلی منزل در زمینه های مختلف مانند اداری، تجاری، درمانی و آموزشی نیز تخصص دارند. شما می توانید خانه ی رویاهای خود را با این مجموعه به واقعیت تبدیل سازید. مهم ترین از همه این که متخصصان و اعضای این مجموعه از آغاز طراحی تا انتهای پروژه و ساکن شدن شما در منزل خود همراه شما خواهند بود. شما می توانید جهت مشاوره و اطلاع از نحوه ی طراحی و برآورد هزینه های مرتبط با طراحی داخلی و اجرا، با کارشناسان گروه طراحی داخلی آوگون در تماس باشید:

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

بررسی نمونه کارها و دکوراسیون منزل توسط گروه معماری آوگون

کارفرمایان معمولا قبل از این که مجموعه ای را برای طراحی پروژه ی خود انتخاب نمایند، تمایل دارند تا نگاهی به پروژه های طراحی و اجرا شده توسط آن تیم بیندازند. این امر از دو جهت کاربردی می باشد. اول از همه این که آن ها از نزدیک کارهایی که طراحان انجام داده اند را خواهند دید. بدین گونه از کیفیت طرح هایی که ارائه می دهند، تخصص و میزان تسلط آن ها اطمینان حاصل خواهند کرد. از طرفی دیگر با روند و سبک کاری آن ها آشنا خواهند شد و در صورتی که با مسیر فکری آن ها همسو بود، همکاری خود را با آن ها آغاز خواهند کرد. در ادامه نیز خط معمار برخی از پروژه های مسکونی طراحی شده توسط گروه معماری آوگون را برای شما به اشتراک خواهد گذاشت. با توجه به این که شرح تمامی پروژه ها در این مطلب نمی گنجد، اگر قصد دارید تا تمامی پروژه های دفتر معماری آوگون را مطالعه نمایید، می توانید به وبسایت زیر که لینک آن را قرار خواهیم داد مراجعه نمایید:

Avgoon.org

طراحی داخلی خانه حقیقت شعار

طراحی داخلی خانه پناهی

طراحی داخلی خانه ضابطیان

طراحی داخلی خانه شماره ۰۲

بازسازی کلی یا بازسازی جزئی؟

بازسازی منازل شما به دو صورت عمده انجام می شود که به شرح زیر می باشد:

بازسازی کلی: گاهی اوقات شما تصمیم دارید تا تغییراتی کلی مانند تغییراتی در تقسیم بندی فضا، تعویض تأسیسات و غیره داشته باشید. به عنوان مثال آشپزخانه ی فعلی شما دارای طرح اپن می باشد و شما قصد دارید تا به صورت جزیره طراحی کنید. یا این که با گذشت زمان نیازهای شما نیز تغییر می یابد و تصمیم می گیرید تا فضایی منطبق با نیازهای جدید خود داشته باشید. از طرفی نیز با گذشت زمان تأسیسات ساختمان فرسوده شده و گاهی نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد. بدین گون شما مجبور به بازسازی کلی خواهید بود.

بازسازی جزئی: در برخی از موارد شما می خواهید تا تغییراتی جزئی در رنگ و بازسازی فضای زندگی خود داشته باشید

بازسازی کلی و طراحی داخلی شامل چه بخش هایی می باشد؟

_ سالن پذیرایی

_ آشپزخانه

_ اتاق خواب

_ سرویس بهداشتی

انواع سبک دکوراسیون داخلی

تصمیم گیری برای انتخاب سبک برای افراد بخصوص برای خانم ها کمی دشوار می باشد. آن ها همیشه می خواهند خانه ای به روز، زیبا و در عین حال منحصر به فردی را داشته باشند. بدین ترتیب برای این که راحت تر بتوانید تصمیم گیری کنید که کدام سبک دکوراسیون داخلی را برای منزل خود می پسندید، بهتر است هریک از سبک ها را به خوبی بشناسید. این گونه ابعاد مختلف سبک ها، سلیقه ی خود و همچنین هزینه های اجرای آن ها در نظر گرفته و مناسب ترین سبک را انتخاب خواهید کرد. در ادامه با شرح خلاصه، شما را با انوع سبک های مرسوم در ایران آشنا خواهیم ساخت.

سبک کلاسیک: آغاز سبک کلاسیک در معماری داخلی تقریبا از سده هفدهم میلادی آغاز شد. در این سبک دکوراسیون الگوهای امپراطوری سرزمین یونان و و رم مورد استفاده قرار می گرفت. از شاخصه های اصلی کلاسیک می توان به نظم، تقارن و تعادل اشاره کرد. همانطور که کارشناسان مد و طراحی داخلی اشاره می کنند، این سبک با گذشت زمان طولانی همواره زیبا و لوکس به نظر می رسد و فضای اشرافی و سلطنتی را در فضای داخلی خانه ایجاد می کند. بدین گونه سبکی است که همیشه محبوب بوده و از مد خارج نمی شود. ویژگی ها و خصوصیات سبک کلاسیک از قبیل موراد زیر می باشد:

– رعایت نظم، تعادل و تقارن در فضا

– کاربرد پالت رنگی روشن، شفاف و گرم مانند قرمز، سبز، بنفش و زرد

– تزئین فضا با اشیای دکوراتیو لوکس و گران قیمت

– کاربرد مبلمان بزرگ و چوبی

سبک مدرن: سبک مدرن در طراحی داخلی با ویژگی هایی مانند ساده بودن برای مردم شناخته شده است. این سبک از از قرن بیستم به بعد در معماری داخلی رواج یافت. برخی از ویژگی های اصلی سبک مدرن به شرح زیر است:

– کاربرد حداقل جزئیات و تزئینات

– ایجاد تعادل نا متقارن

– ایجاد سادگی و جلوگیری از ایجاد آشفتگی

– استفاده از پالت رنگی خنثی و ترکیب  آن ها با رنگ های اصلی و متضاد

– انتخاب فرش هایی با ابعاد کوچک، ساده و الگوهای هندسی

– انتخاب مبلمان ساده و پارچه ای

_ تزئین دیوارها با تابلوهای نقاشی

– طراحی فضاهایی با پلان باز و یکپارچه

_ سبک مینیمال

سبک صنعتی: در میان انواع طراحی داخلی منزل که از دهه ۱۹۹۰ به بعد رواج یافت می توان به سبک صنعتی اشاره کرد. یکی از ویژگی های اصلی این سبک دکوراسیون استفاده از مصالح و متریال به صورت خام می باشد که به صورت نا تمام در معرض دید قرار می گیرند. در سبک صنعتی سیم کشی ها و تأسیسات ساختمان عمدتا در معرض دید قرار می گیرند. به عبارتی می توان گفت، این سبک نام خود را وامدار انبار ها و کارخانه های صنعتی می باشد.

– ظاهری خام و نیمه تمام

– کاربرد تنالیته های رنگی خنثی

– استفاده از اشیای سودمند و ضروری

– نصب لامپ های فلزی

– استفاده از متریال و قطعات قدیمی کارخانه ها و لابراتوارها

– کاربرد فلز و چوب

– کفپوش های بتنی

_ سبک اسکاندیناوی

سبک معاصر: برخی از افراد سبک مدرن و معاصر را یکسان می دانند در صورتی که دارای ماهیتی متفاوت می باشند. با وجود این که این دو سبک در برخی جزئیات با هم دارای وجه اشتراکاتی هستند، ویژگی های اصلی سبک معاصر به شرح زیر می باشد:

–  طراحی با پلان باز

– حضور نور طبیعی در فضای داخلی

– استفاده از تنالیته رنگی خنثی

– قطعات فلزی براق

– کاربرد منسوجات

– استفاده از مبلمان و اشیای چوبی خیلی روشن و یا خیلی تره

سبک های دکوراسیون داخلی بالغ بر مورادی هستند که بدان اشاره کردیم. اما سبک هایی که بدان اشاره کردیم متناسب با ذائقه و سلیقه ی کاربران ایرانی می باشد.

هزینه های مرتبط با طراحی و دکوراسیون منزل

عموما افراد بودجه ای مشخص را برای بازسازی و طراحی داخلی منزل خود در نظر می گیرند و ترجیح می دهند تا بر اساس آن بودجه، پروژه ی خود را انجام دهند. برای این که بتوانید بر اساس بودجه ی خود بازسازی را انجام دهید نیازمند مدیریت آن هستید. تجربه نشان داده که مدیریت بودجه توسط افراد بسادگی امکان پذیر نمی باشد. زیرا آن ها تخصص و تجربه ی کافی در بازسازی، خرید مصالح و سایر موارد مرتبط با آن را ندارند. بهترین و منطقی ترین راه این است که این کار را به کاردان آن بسپارید. معماران و طراحان داخلی با توجه به تجربه و تخصص کافی که در این موضوع داشته و همچنین ارتباط مستقیمشان با تولیدکننده ها سعی می کنند تا پروژه ی شما را با بالاترین کیفیت و حداقل هزینه ها به اتمام برسانند. آن ها همواره بودجه ی کارفرمایانشان را در نظر می گیرند. لازم به ذکر است که با توجه به نوسان قمت مصالح ساختمانی ممکن است که هزینه ی نهایی شما کمی بیش تر از آن چه که برآورد می شود باشد. همچنین عواملی مانند سبک دکوراسیون، متراژ فضای منزل، نوع بازسازی و غیره هزینه هارا تحت تأثیر قرار خواهد داد. شما می توانید برای برآورد هزینه های انواع طراحی داخلی منزل با کارشناسان و مشاوران گروه معماری آوگون در تماس باشید.

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

معرفی طراحی داخلی منزل با سبک مدرن

آن چه که شما به عنوان کاربر در طراحی داخی و بازسازی خانه خود بدان نیاز داشتید را شرح دادیم. حال خط معمار نمونه هایی را برای شما آماده ساخته تا در طراحی منزل خود از این نمونه های مدرن و جدی ایده بگیرید. در ادامه شما را به دیدن جدید ترین انواع طراحی داخلی منزل دعوت می نماید.

در این بخش خط معمار روند طراحی و دکوراسیون داخلی منزل شما با گروه معماری آوگون را شرح داد و شما را با مجموعه ی جدیدترین انواع طراحی داخلی منزل با سبک مدرن در کشورهای مختلف جهان آشنا ساخت.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline.ir

تعداد بازدید: 154

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *