اطلاعات کامل فراخوان طراحی غرفه ایران در دوسالانه معماری ونیز ۲۰۱۶

طراحی غرفه ایران در ونیز 2016

در پی حضور موفقیت‌آمیز نمایشگاه معماری ایران در سال‌های ۲۰۱۴ (دوسالانه تخصصی معماری) و همچنین ۲۰۱۵ (دوسالانه هنر با حضور و نمایش معماری معاصر ایران)، اکنون برای حضور موفق، پرقدرت و تأثیرگذار ایران در بینال معماری سال ۲۰۱۶ با همفکری و همکاری جمع زیادی از اندیشمندان این حوزه در طی جلسات مختلف، برنامه‌ریزی‌شده است. تا با حداکثر هم‌گرایی بین جامعه معماری کشور در انطباق خلاق با بیانیه و شعار حاکم بر بینال، معماری ایران در رویداد جهانی معماری ونیز سال ۲۰۱۶ شرکت نماید.

دوسالانه معماری ونیز از سال ۱۹۸۰ به عنوان معتبرترین نمایشگاه بین‌المللی معماری هر دو سال یک‌بار در شهر ونیز برگزار می‌شود و امسال نیز پانزدهمین دوره دوسالانه معماری در بازه زمانی شش‌ماهه (خرداد تا آذر ۱۳۹۵) برگزار خواهد شد.

مدیر‌هنری(Curator)‌ دوسالانه امسال ونیز، معمار مطرح شیلیایی Alejandro Aravena است که اخیراً بزرگ‌ترین جایزه معماری دنیا "جایزه پریتزکر" را به پاس برخوردهای حرفه‌ای با معماری و شهرسازی و با رویکرد توجه به مسائل اجتماعی و اقتصادی دریافت کرده‌است. آراونا موضوع و شعار "گزارش از خط مقدم" ‌(Reporting from the Front) را برای دوسالانه معماری ونیز ۲۰۱۶ تعیین و اعلام نموده‌است.

در همین راستا وزارت راه و شهرسازی برای انتخاب شایسته‌ترین طرح پیشنهادی برای طراحی غرفه رسمی جمهوری اسلامی ایران در این دوسالانه، اقدام به اعلام فراخوان عمومی نموده و از کلیه علاقمندان در چارچوب شرایط اعلام‌شده دعوت به همکاری می‌نماید.

متن اصلی بیانیه آراونا به زبان انگلیسی در ( اینجا ) قابل دسترسی است.

مهلت ثبت نام: تاریخ ۱۱ بهمن۱۳۹۴ – به پایان رسیده است!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

تعداد بازدید: 1,128

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *