استفاده از رنگ قرمز در طراحی داخلی مسکونی، بخش اول

طراحی داخلی آپارتمان،دکوراسیون منزل،رنگ قرمز در طراحی داخلی

استفاده از رنگ قرمز در طراحی داخلی مسکونی، بخش اول –

رنگ قرمز از آن دسته رنگ های پرانرژی است که بصورت تاچ و بسیار کم مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری از طراحان از استفاده از رنگ هایی نظیر قرمز یا نارنجی و … در طراحی داخلی یک فضای مسکونی امتناع می کنند. اما این رنگ های پرانرژی نیز، در صورت استفاده صحیح، می توانند جذابیت بصری خاص خود را داشته باشند و فضا را متحول کنند. اما در نقطه ی مقابل، استفاده ی بیش از حد از رنگ های این چنین نیز، می تواند فضا را غیر قابل تحمل کنند و حتی مشکلات روانی برای کاربران فضا اینجاد نمایند. بنابراین در استفاده از این رنگ ها باید هوشیارانه و علمی عمل نمود.

در این قسمت ما قصد داریم به بررسی طراحی داخلی سه فضای مسکونی بپردازیم که در آنها رنگ قرمز مورد استفاده قرار گرفته است. این سه فضا، در سه بخش ارائه خواهند شد. در این بخش یعنی بخش اول، آپارتمان اول مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

طراحی این آپارتمان توسط استودیو معماری اوکراینی Zikzak صورت گرفته است. این آپارتمان تنها ۵۲ مترمربع مساحت دارد. در فضاهای کوچک استفاده از رنگ های پر انرژی نظیر قرمز باید بسیار هوشمندانه باشد. استودیو Zikzak رنگ قرمز را در این آپارتمان کوچک، تنها در فضای نشیمن به کاربرده اند. تم رنگی فضا در حالت بدون رنگ قرمز متعادل است. استفاده از بتن اکسپوز به عنوان عامل سرد در کنار استفاده از متریال چوب در بخش کف و بصورت دیوارکوب، سبب ایجاد بالانس رنگ و انرژی در آپارتمان شده اند.

اما استفاده از رنگ قرمز بصورت تاچ، در این آپارتمان بسیار جذاب است. انتخاب مبلمان به رنگ قرمز و بخش های از دیوار، سبب ایجاد یک فوکال پوینت جذاب شده است که در تصاویر مشاهده می نمایید.

در ادامه دعوت می کنیم تصاویر این آپارتمان را مشاهده نمایید.

طراحی داخلی آپارتمان،دکوراسیون منزل،رنگ قرمز در طراحی داخلی طراحی داخلی آپارتمان،دکوراسیون منزل،رنگ قرمز در طراحی داخلی طراحی داخلی آپارتمان،دکوراسیون منزل،رنگ قرمز در طراحی داخلی طراحی داخلی آپارتمان،دکوراسیون منزل،رنگ قرمز در طراحی داخلی طراحی داخلی آپارتمان،دکوراسیون منزل،رنگ قرمز در طراحی داخلی طراحی داخلی آپارتمان،دکوراسیون منزل،رنگ قرمز در طراحی داخلی طراحی داخلی آپارتمان،دکوراسیون منزل،رنگ قرمز در طراحی داخلی طراحی داخلی آپارتمان،دکوراسیون منزل،رنگ قرمز در طراحی داخلی

تحریریه خط معمار

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 489

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *