نگاهی به معماری برج های قو الماس خاورمیانه، متل قو + پلان

معماری برج های قو الماس خاورمیانه

نگاهی به معماری برج های قو الماس خاورمیانه، متل قو

طرح احداث مجتمع قو الماس خاورمیانه در سال ۱۳۸۷ در زمینی به وسعت ۴۳ هزار متر مربع اجرا شد .

مجتمع قو الماس خاورمیانه پروژه ای منحصر به فرد در سطح کشور ، منطقه و خاورمیانه است که همه اهداف تجاری ، مسکونی ، اقامتی ، گردشگری ، فرهنگی ، ورزشی و تفریحی گردشگران داخلی و خارجی را محقق نموده و در نوع خود از طراحی منحصر به فرد و بی نظیری برخوردار است .

مجتمع قو الماس خاورمیانه شامل سه برج است که دو برج آن کاربری مسکونی و تجاری داشته و برج سوم هتل مجلل ۳۸ طبقه است . در فضای بین برج های مسکونی و هتل ، مجتمع ورزشی در نظر گرفته شده است .

هر کدام از برج های مسکونی ۲۱ طبقه دارد و در مجموع ۲۹۷ واحد مسکونی را در خود جای داده است .

در طبقات زیرین برج های مسکونی سه طبقه مجتمع تجاری طراحی شده که ۴۸۶ باب فروشگاه تجاری دارد .

نوع اسکلت : فلزی

سیستم طراحی سازه : قاب خمشی

نوع فونداسیون : رادیه ژنرال

مقاطع ستونها : باکس

مقاطع تیرهای اصلی : تیر ورق

سیستم سقف سازه : کامپوزیت کُرمیت

وزن کل میلگرد مصرفی در پی و سقف : ۳۳۰۰ تن میلگرد

وزن کل اسکلت فلزی ۱۴۰۰۰ تن

مقدار کل بتن مصرفی در فونداسیون ۲۷۵۵۰ متر مکعب

و مقدار کل بتن مصرفی در سقف ۱۷۵۰۰ متر مکعب است .

پیش از شروع مراحل احداث فونداسیون بررسی های ژئوتکنیک از نظر تعیین نوع خاک و میزان باربری آن و تعیین مشخصات فنی خاک محل ، در عمق ۳۰ متر توسط مهندسین مشاور صورت گرفته و بر اساس اطلاعات به دست آمده طراحی فونداسیون و شمع ها انجام شده است.

فونداسیون سازه از نوع پی گسترده با حداکثر ضخامت ۵۰ / ۱ متر بوده که بر روی شمع های بتنی در جا به قطر ۵/ ۱ و تا عمق ۳۰ متر واقع شده است. عیار بتن شمع ها ۳۵۰ کیلوگرم سیمان در مترمکعب است .

اسکلت از جنس فولاد ST-37 و سیستم سازه قاب خمشی ویژه بوده، مقاطع ستون ها و تیرهای اصلی از نوع تیر ورق می باشد.

کلیه مراحل ساخت از حمل مصالح به کارخانه گرفته تا ارسال و نصب در محل زیر نظر مهندسین تست و بازرسی جوش انجام شده است.

سقف طبقات از نوع کامپوزیت با ۸ سانتی متر ضخامت بوده که ترکیب آن با تیرهای زنبوری سیستم محکم و در عین حال سبکی را ایجاد می کند.

در این پروژه ۶۸۰ تن میلگرد در پی و سقف ، ۲۷۵۵۰ متر مکعب بتن در فونداسیون و ۱۷۵۰۰ متر مکعب بتن در سقف استفاده شده و کل وزن اسکلت فلزی ۱۴۰۰۰ تن است .

۱۶۸ عدد شمع بتنی در جا کلا به طول ۰۸/۳۰۳۳ و به قطر ۱۵۰ سانتی متر و به عمق های ۱۵ و ۲۰ متر در بخش مسکونی و هتل مجتمع قو الماس خاورمیانه بکار رفته است .

ساختار ستونها از نوع Box و تیرها از نوع Plate Girder است .

برش ورقها با گیوتین و اتصالات با دستگاه CNC صورت گرفته است جوشکاریهای اولیه جهت مونتاژ قطعات با جوش CO2 و جوش های تکمیلی با دستگاه جوش اتوماتیک زیر پودری انجام شده .

کلیه آزمایشات کنترل کیفی غیر مخرب ( N.D.T ) شامل آزمایشات MT, PT, VT, PT,UT در تمامی مراحل ساخت و نصب توسط ناظرین مقیم و نیز آزمایشات مخرب و نمونه برداری از کلیه مصالح مصرفی مانند فولاد، الکترود، گاز CO2 رنگ و پودر و اخذ نتایج مربوطه از مشاور ذیصلاح انجام شده است .

سندبلاست و شات بلاست تمامی قطعات با کلاس .Sa 2.5

رنگ آمیزی ستون ها در دولایه ۴۰ میکرونی (جمعاً ۸۰ میکرون) از نوع الکید و تیرها در سه لایه ۴۰ میکرونی (جمعاً ۱۲۰ میکرون) از نوع اپوکسی (رویهنهایی پلی یورتان).

کنترل ضخامت رنگ آمیزی در تمای مراحل با دستگاه الکومتر.

سیستم سقفها از نوع کامپوزیت و تیرچه کرمیت و عرشه فولادی است .

نورپردازی فضاهای داخلی برجهای مسکونی، تجاری و هتل را شرکت فرانسوی ssf اجرا کرده است .

کل سقف مجموعه تجاری از LED های RGB، Transparent تشکیل شده که این نوع سیستم نورپردازی برای اولین بار در ایران اجرا شده است .

نمای خارجی ساختمان با استفاده از پروژکتورهای ۳ نورپردازی شده که توانائی ساخت تصاویر حیرت انگیز و زیبای ۳ بعدی را در فضای بیرونی و روی نمای ساختمان را دارد .

ضمنأ استقرار لیزر بر بام ساختمان باعث شده تا مجموعه از فاصله ۵۰ کیلومتری خودنمائی کند .

۲۹ دستگاه آسانسور پاناروما در قسمت های مختلف مجموعه تعبیه شده است . ۴ دستگاه آسانسور در واحدهای مسکونی که ۲ دستگاه آن دارای کابین طلا می باشد ، ۱۲ دستگاه آسانسور در واحدهای تجاری ، ۳ دستگاه آسانسور در مجتمع ورزشی ، ۱۲ دستگاه آسانسور در هتل ۵ ستاره دولوکس بین المللی ، ۸ دستگاه آسانسور جهت رفاه حال مسافران و میهمانان هتل كه ۲ دستگاه داراي كابين طلا است ، ۴ دستگاه آسانسور مخصوص حمل غذا ، ۲ دستگاه آسانسور ویژه امور خدماتی و ۲ دستگاه آسانسور برای استخر مجموعه خریداری و جانمائی شده است .

– ۸ رشته پله برقی مخصوص مجتمع تجاری نگین پوریا در مناسب ترین محل و شیک ترین فضا ،

– سیستم هوشمند اعلام و اطفاء حریق ( اطفاء خشک و تر) در تمامی بخشهای مجتمع مسکونی تجاری ، ورزشی ، هتل و پارکینگ ،

– سیستم برق اضطراری با توان سرویس دهی در تمام بخشهای مسکونی، تجاری، هتل، ورزشی و پارکینگها ،

– اینترنت اختصاصی ،

– آنتن مرکزی جهت پوشش دهی کامل برنامه های رادیوئی و تلویزیونی ،

– دوربینهای مدار بسته جهت افزایش ضریب امنیتی در قسمتهای مختلف مجتمع های مسکونی و تجاری ،

– اسکله تفریحی بی نظیر و اختصاصی در ساحل دریای خزر همراه با مدرنترین تجهیزات ورزشهای آبی و تفریحات سالم دریائی ،

– درمانگاه و بخشهای بهداشتی در هتل بین المللی ۵ ستاره دولوکس بین المللی( الماس )،

– باند مخصوص فرود هلی کوپتر بر روی هتل و برجهای مسکونی ،

– آشپزخانه فول فرنیچر در واحدهای مسکونی با مارک بوش و میلر .

– سنگ و سرامیک ایتالیائی و برزیلی .

– شیرآلات ایتالیائی REMER .

– کابینت ها Ave اتریش .

– چوب ها و کمد ها آنتی باکتریال و دفرمه Ash کانادا .

– شومینه ها در طرح های مختلف سنگی

– انگلیسی .

– تعبیه سیستم هوشمند در کلیه واحدها ،

– متریال هتل کلاً ایتالیایی و فرانسوی طبق استانداردهای اروپا .

– پارکینگ مکانیزه در ۱۲ طبقه . – باند فرود هلی کوپتر و رستوران گردان .

– مقاوم و مستحکم در برابر زلزله ۲/۸ ریشتری .

– شیشه های ۳ جداره عایق در برابر حرارت و صوت .

– سقف کامپوزیت بتونی با ضخامت ۸ سانتی متر .

– تجهیز کلیه واحدهای مسکونی و تجاری به سیستم مدیریت هوشمند ساختمان BMS و عملیاتی کردن آن با توجه به درخواست خریداران محترم ،

– تجهیز کلیه واحدهای مسکونی به سیستم تهویه هوشمند مطبوع از نوع VRV ساخت کارخانه دایکین ( ژاپن و بلژیک ) ،

– تجهیز کلیه واحدهای تجاری به سیستم تهویه مطبوع فن کویل و هواساز ساخت کارخانه مک کوی ایتالیا ، – سیستم سرمایش و گرمایش هر واحد مجزا و اسپیلیت کانالی .

– و تعبیه و تجهیز هر یک از واحدهای تجاری و دارای به کنتور برق جداگانه و اختصاصی از دیگر امکانات مجتمع قو الماس خاورمیانه است .

شهربازی ، پارک آبی ، زمین های تنیس و مینی گلف ، جاده تندرستی ، پلاژ خصوصی ، جت اسکی و قایق ، سالن آمفی تئاتر روباز وانواع ورزش های مفرح آبی از امکانات تفریحی مجتمع قو الماس خاورمیانه است.

انواع سونا (سونای روسی- بیولوژیک)، Spa ، غار باران ، حمام ترکی ، ماساژ تایلندی، سالن های ورزشی با جدیدترین دستگاه های بادی بیلدینگ ، مراکز زیبایی پوست و مو جهت درمان و مراقبت های ویژه پوست هم امکانات ورزشی مجتمع قو الماس خاورمیانه را شامل می شود .

معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه معماری برج های قو الماس خاورمیانه

پلان های برخی طبقات برج: (برای بزرگنمایی بر روی تصاویر کلیک کنید)

پلان معماری برج های قو الماس خاورمیانه پلان معماری برج های قو الماس خاورمیانه پلان معماری برج های قو الماس خاورمیانه پلان معماری برج های قو الماس خاورمیانه پلان معماری برج های قو الماس خاورمیانه پلان معماری برج های قو الماس خاورمیانه پلان معماری برج های قو الماس خاورمیانه پلان معماری برج های قو الماس خاورمیانه پلان معماری برج های قو الماس خاورمیانه

تحریریه خط معمار

منبع: medghoo – http://archline.ir

تعداد بازدید: 19,702

8 دیدگاه‌

  1. علیرضا گفت:

    طراحی داخلیش افتضاح محضه. این سبک کلاسیک بی سلیقه دیگه فقط در کشورهای جهان چهارم اجرا میشه.
    وقتی از پنجره دید به دریا هست چه نیازی هست که انقدر جزئیات اضافی و بی دلیل در اطاق استفاده بشه که بیننده نظرش به دریا جلب نشه.
    اگه خدا بخواد یه دو سه تا دیگه از این برجا جلوی دریا بسازن که دیگه هیچکس دریا رو نبینه .

    • مهسا گفت:

      معماری نما و سازه خیلی جذاب و بر عکس معماری داخلی به شدت افتضاحه ! انگار سلیقه شخصی یه نفر هست که به شدت به زلم زیمبو علاقه داشته !!! نمیخوام توهین کنم ولی واقعا شبیه خونه دیزاین کردن تازه به دوران رسیده هاس، رسما خراب کرده همچین فضای پر نور و بزرگ و خوش ویو و مدرنی رو ، الان تمام زیبایی معماری داخلی به سمت سبک های مینیمال و شیک و ساده رفته و این همه رنگ و تزئینات اغراق شده و شلوغ نا همگون تو همچین برجی خیلی بی ربطه !

  2. امیر گفت:

    من فکر کردم فقط من خوشم نیومد ، سقف واحد رو سبز رنگ کردند !!!
    به نظرم واقعا افتضاحه

    الان زیبایی ساختمان ها توی سادگیشون ، اومدن توی یه ساختمون مدرن امام زاده درست کردند !!! نماش کلاسیک بود باز میشد روش فکر کرد

    اصلا جالب نیست

    سمت شمال و خزر که کلا ساحل رو فروختند به از ما بهتران ، خوشا به حال ما که جنوبیم و شکر خدا هنوز همچین حرکتی نزدند

  3. مهرداد فردی پور راکی گفت:

    با سلام
    من کلی سسایت را در رابطه با نام طراح و معمار این پروژه گشته ام و تا کنون به نام شخص و یا گروه طراحی نرسیده ام . در ادامه با نظرات پیشین دوستان خودم را هم نظر میدونم . من کارشناس ارشد معماری طراحی دکوراسیون داخلی را در ایران خوانده ام و ۸ سال هم سسابقه کار و تحقیق و مقاله نیز دارم . طراحی دخلی این مجموعه کاملا ببه دور از سبک و هارمونی خاصیه بطوریکه فقط از تمام وسایلی که در حال حاضر در ایران جزء کالا های لوکس استفاده میشود را به طور کاملا نمایشی ( به رخ کشیدن ) کنار هم چیده شده و هیچگونه ارتباط فضاییی و سبک چیدمان در فضاها به چشم نمیخورد و به اعتقاد من فضا سازی نشده است . اینگونه که پیداست مسئولیت خرید دست شخصی نا آشنا به طراحی داخلی بوده و فقط به برند های خاص و گرون ررجوع کرده و باز هم با مشاوره های کاملا اشتباه فروشندگان کالاهای داخلی اینچنین خرید و چیدمانی را انجام داده است .
    به نقل ازز معمار بزرگ آلمانی سبک مدرن آقای گروپیوس : فُرم ، پیروِ عملکرده

  4. قربانی گفت:

    سلام.من معمار نیستم.اما با این نظر که گفتن باید ساده تر می بود موافقم.کاش فضای داخلیشم از المان های فضاسازی که به فرهنگ ایران بخوره استفاده میشد.خطوط صاف و منحنی بیشتر و رنگهای ملایم.

  5. Sahar گفت:

    اولا که ساختن همچین برج هایی کنار ساحل خیلی اشتباهه
    بعد واقعا دکوراسیون داخلیشو اصلا نمیتونم بفهمم که به چه سبکیه :|||
    و اینکه اسم معمار و یا گروه معماریشو نتونستم پیدا کنم چرا؟

  6. مهران علایی گفت:

    سلام برای دوستانی که بابت رنگ سقف نظر دادند باید بگم که طراح برای دیوار ها رنگ قرمز استفاده کرده و رنگ سبز نیز رنگ مکمل قرمز هست .

  7. مرتضی گفت:

    عزیزان منتقد، ایشالا تو برج خودتون همه‌ موارد رو اصلاح کنین و جوری که دوست دارین درستش کنین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *