معماری ویلای آجری مازیار ، گروه معماری نقش خاک

معماری ویلای آجری مازیار

معماری ویلای آجری مازیار ، گروه معماری نقش خاک

معماری: گروه معماری نقش خاک

موقعیت: ایران، شهرک رویان

معماران اصلی: فرید ابراهیمی، پدرام شایگان

تیم طراحی: گروه معماری نقش خاک

مساحت: ۲۱۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۷

عکاس: وحید جودی

شرح پروژه

در این بخش قصد داریم تا به شرح یکی دیگر از پروژه های معماری ایران بپردازیم. پروژه معماری ویلای آجری مازیار در یک مجتمع ساحلی در شهر ” رویان” بر سطحی به مساحت ۲۵۰ متر مربع واقع شده است. کارفرما به عنوان مالک اصلی، به دنبال طرحی برای ایجاد الگو و پس زمینه در این مجموعه بود. زمین موجود در نزدیکی ورودی مجتمع که به پروژه اختصاص داده شده بود، نه تنها برای فراهم آوردن عملکردهای مورد نظر می باشد، بلکه همچنین به عنوان یک ویلای فصلی و یک مدل برای ساختار آینده این مجموعه خدمت می کند، و علاوه براین علاقه کارفرمایان به استفاده آجر در بخش جلویی این مجتمع را نشان می دهد.

با توجه به تاریخچه همکاری کارفرما در ساخت پروژه های روستایی؛ این بار کارفرما به طراحان به استفاده ترکیبی جدید از متریالی  چون آهن، آجر چوب و شیشه اشاره کرد .کارفرما خواستار نمایش یک ساختمان منحصر به فرد و قابل ارتقا در ورودی مجتمع با قطعاتی از مواد مانند آجر بود. در ابتدا، بخش اصلی ساختمان با جداسازی توابع خصوصی و عمومی که توسط یک پل به هم متصل می شدند و با قرار دادن وُید در سالن نشیمن اصلی، ایجاد شد.

بعدها، در طراحی نمای اصلی با بافت های شیشه ای بزرگ پوشانده شده بود تا بیشترین ارتباط بین داخل و خارج را ایجاد کند، دید، نور و شفافیت فراهم آورد. اکنون، با اضافه کردن بافت های آجر به شیشه، طراحان تنظیمات شفافیت و هماهنگی در نمای ساختمان را انجام داده اند. علاوه بر این آن ها توانستند با استفاده از تکنیک های سنگ خشک و کنترل بافت آجر بر روی ساختار اصلی به منظور نشان دادن سطوح معلق بر روی شیشه، علاوه بر ایجاد فضای داخلی و فضای باز، بازی سبک و سایه، آجر سنگین را بر روس شیشه نصب کنند. در این معنا طراحان قادر به تعریف وزن و نور در ذهن بیننده هستند و همچنین او را به مشاهده و تحسین ساختمان وامی دارند.

ارتباط بین داخلی و بیرونی در معماری ویلای آجری بازیار به دلیل شفافیت ساختمان نیز به عنوان یک موضوعی مهم در طراحی در نظر گرفته شد؛ با تکیه بر مواد مانند چوب، سنگ و آهن، طراحان سعی کردند ترکیب مناسب مواد بین داخل و خارج را ارائه کنند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار معماری ویلای آجری مازیار

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 8,597

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *