ترکیب خلاقانه چوب و فلز در نمای ساختمانی مدرن

نمای چوبی و فلزی ساختمان، معماری مدرنترکیب خلاقانه چوب و فلز در نمای ساختمانی مدرن

معماری: Melon Design Studio

موقعیت: رومانی

مساحت: ۷۵۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۵

عکاس: Cosmin Dragomir

در این پروژه تلاش براین است که برخی مسائل مهم را رفع سازد: چگونه می توان کمبود فضای سبز را با توجه به مقیاس کوچک جبران ساخت و رابطه بین فضای داخلی و خصوصی و فضای خارجی و جمعی را برقرار ساخت. هدف این پروژه یک خانه زنده ای است که می توان در آن حس بصری، لامسه و بویاایی را همراه با باغ تراس و درختان، همراه با داربست هایی برای گیاهان رونده ارائه کرد. در طول زمان این عوامل می توانند به عنوان یک سیستم خنک کننده طبیعی اعمال کنند.

تراس ها عناصر گرانبهایی هستند که در میانه ساختمان واقع شده اند و تعامل بین فضای خصوصی و عمومی را بیان می کنند. متریال هایی که برای ساخت وساز به کار گرفته شده شامل عناصری است که این کانسپت را به زندگی تبدیل کرده است. نحوه استفاده از متریال به وضوح بیان می کند که نواقض کار پنهان نشده و بتن ها، جوشکاری فلزات در معرض دید قرار دارد. از طریق تضاد بین متریال همراه با انعکاس نور وسایه بستگی به فصل و زمان آن دارد.

چوب به عنوان یک عنصر زنده، با حساسیت خاص، قادر به جذب همگانی است. مکان قرارگیری آن در این پروژه طوری است که یه طور مستقیم قابل لمس است. بنابراین در بخش تراس نیز ما عناصر عمودی چوبی را ملاحظه می کنیم. این امر به کمپوزیسیون عمومی خانه کمک می کند. سقف چوبی از خیابان مشاهده می شود و لبه های مشکی که از جنس صفحه فلزی هستند نمایی خوشایند ایجاد کرده است. چوب و صفحات فلزی با دقت روی دیوارها، سقف ها به گونه ای نصب شده اند که اجازه تهویه دهد و دما و رطوبت را تنظیم کند.

در ادامه با خط معمار همراه باشید.

نمای چوبی و فلزی ساختمان، معماری مدرن نمای چوبی و فلزی ساختمان، معماری مدرننمای چوبی و فلزی ساختمان، معماری مدرن نمای چوبی و فلزی ساختمان، معماری مدرن نمای چوبی و فلزی ساختمان، معماری مدرن نمای چوبی و فلزی ساختمان، معماری مدرن نمای چوبی و فلزی ساختمان، معماری مدرن نمای چوبی و فلزی ساختمان، معماری مدرن نمای چوبی و فلزی ساختمان، معماری مدرن نمای چوبی و فلزی ساختمان، معماری مدرن نمای چوبی و فلزی ساختمان، معماری مدرن نمای چوبی و فلزی ساختمان، معماری مدرنپلان ها، سکشن وغیره.

تحریریه خط معمار

مترجم: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 1,041

۱ دیدگاه

  1. علیرضا صفری گفت:

    از سایتتون خیلی وقته استفاده میکنم
    مطالبتون عالیه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *