نگاهی به نمای ساختمان مسکونی ویلایی دو طبقه در مشهد

نمای ساختمان مسکونی ویلایی، نمای ساختمان مسکونی دو طبقه

نگاهی به نمای ساختمان مسکونی ویلایی دو طبقه در مشهد

مشهد از آن دسته کلانشهرهای ایران است که هنوز هم در بسیاری محلات آن، می توان ساختمان های مسکونی ویلایی یک یا دو طبقه را یافت. در شهری مانند تهران، به واسطه جمعیت بالا و رشد وحشتناک جمعیت، خانه های ویلایی بسیار کم و همگی جای خود را به ساختمان های چندین طبقه و آپارتمانی داده اند. در واقع تراکم جمعیت در محلات شهر تهران به قدری بالاست که چیزی بجز آپارتمان های چند طبقه، پاسخگوی نیاز جامعه نخواهد بود. هر چند مناطقی نظیر شهرک غرب یا بخش هایی از شمال شهر، با دستور مستقیم شهرداری، بافت خود را حفظ نموده و خانه ها به صورت ویلایی باقی مانده اند، اما در کل شهر، داستان به گونه ای دیگر است و خانه های ویلایی و خانه باغ ها، جای خود را آپارتمان ها داده اند.

در سطح شهر مشهد هم همین موضوع برقرار است اما نه به سرعت و شدت تهران. در بسیاری از مناطق نوسازتر شهر نظیر بلوار وکیل آباد و قاسم آباد (شهرک غرب) ، بافت ساختمان ها کاملا آپارتمانی است. اما در بسیاری دیگر از مناطق، بافت گذشته حفظ شده است. البته به طور قطع بافت فرسوده نیاز به نوسازی خواهد داشت اما نه به گونه ای که خانه های ویلایی تماما تبدیل به آپارتمان شوند. خانه های ویلایی دارای حس و حالی هستند که به طور حتم در زندگی آپارتمان نشینی هیچ بویی از این حس ندارد. بنابراین نگارند این مطلب، امیدوار است، با حفظ بافت هر منطقه، تنها نوسازی صورت گیرد و آپارتمان ها شهر را به تصرف خود در نیاورند. احتمالی که در از ذهن نخواهد بود و قیمت خرید و فروش ملک و تقاضای بالا، دلیل این مهاجرت سبک زندگی است.

با این مقدمه کوتاه، در این بخش سعی داریم توجه شما را به خانه ای ویلایی در یکی از محلات شهر مشهد جلب کنیم. این ساختمان مسکونی ۲۵۰ مترمربع مساحت دارد و در خیابان کوثر مشهد واقع شده است. معماری این ساختمان، توسط استودیو معماری آرشیگرام انجام شده است. تصاویری که در ادامه مشاهده خواهید نمود، مربوط به نمای ساختمان مذکور است. متاسفانه تصاویر فضاهای داخلی ساختمان در دسترس نیست اما می توان به همین تصاویر هم اکتفا نمود.

نمای ساختمان ، به سبک ساختمان های دهه های قدیم کار شده و حس و حال خود را کاملا حفظ نموده است. ساختمان سر نبش واقع شده است و دارای دو نما است. در ادامه دعوت می کنیم تصاویر نمای این ساختمان را مشاهده نمایید که بسیار گویا تر از هر کلامی هستند. در این روزگار و در بحبوحه زندگی در ساختمان های آپارتمانی، جای این نوع خانه های ویلایی، کاملا محسوس است. با خط معمار همراه باشید.

نمای ساختمان مسکونی ویلایی، نمای ساختمان مسکونی دو طبقه نمای ساختمان مسکونی ویلایی، نمای ساختمان مسکونی دو طبقه نمای ساختمان مسکونی ویلایی، نمای ساختمان مسکونی دو طبقه نمای ساختمان مسکونی ویلایی، نمای ساختمان مسکونی دو طبقه نمای ساختمان مسکونی ویلایی، نمای ساختمان مسکونی دو طبقه نمای ساختمان مسکونی ویلایی، نمای ساختمان مسکونی دو طبقه نمای ساختمان مسکونی ویلایی، نمای ساختمان مسکونی دو طبقه نمای ساختمان مسکونی ویلایی، نمای ساختمان مسکونی دو طبقه

تحریریه خط معمار

منبع:  وب سایت شرکت معماری آرشیگرام

تعداد بازدید: 3,593

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *