مجموعه از بهترین دکوراسیون منزل در سال ۲۰۱۹

بهترین دکوراسیون منزل ایرانی

مجموعه از بهترین دکوراسیون منزل در سال ۲۰۱۹

برخی از افراد به طور ذاتی توانایی طراحی فضاهای داخلی را دارند و به سادگی با اشیا و مبلمان موجود می توانند چیدمانی فوق العاده را انجام دهند، اما دسته دیگر برخلاف آن ها چنین نیستند و نیاز دارند که راجع به طراحی داخلی منزل خود اطلاعاتی را بدست آورند و یا برای انجام آن از معماران و طراحان داخلی بخواهند که برایشان طراحی کنند. به هر حال ما در این بخش نکاتی را برای شما شرح می دهیم که در دکوراسیون داخلی کاربردی می باشند. این اصول و قوانین دیزاین بسیار ساده می باشد که بیش تر افراد می توانند آن ها را به سادگی به کار ببرند. در ادامه مجموعه ای از بهترین دکوراسیون منزل در سال ۲۰۱۹ را ارائه خواهیم داد.

رنگ آمیزی ورودی خانه:

اگر می خواهید که ورودی منزل شما بیش ترین تأثیر را بر روی افراد داشته باشد، با استفاده از تنالیته های رنگ های شارپ و پر انرژی رنگ آمیزی کنید. بر اساس نظریه یکی از کارشناسان قرمز یکی از رنگ های مناسب برای این فضا می باشد که در میان اغلب فرهنگ ها سمبل شانس می باشد. 

دیواره ها را با رنگ های روشن و خنثی بپوشانید: 

تنالیته های رنگی چون بژ و خاکستری یکی از بهترین گزینه های رنگی برای فضای داخلی منزل که جریان در آن در الویت است، می باشند. طیف های خنثی دارای انعطاف پذیری بالایی در دکوراسیون می باشند و به افراد این امکان را می دهند که لوازم جانبی را به سادگی تغییر دهند. همچنین برای فضاهای کوچک باعث می شود تا بزرگتر از حد معمول خود به نظر آیند.

مبلمان را در مقابل یکدیگر قرار دهید: 

لابی یک هتل را در نظر داشته باشید. مبلمان به گونه ای چیدمان شده اند که افراد را تعامل و گفتگو در فضا دعوت می کنند. شما نیز هنگامی که قصد دارید مبلمان را در سالن نشیمن منزل خود قرار دهید، سعی کنید با چیدمان صحیح فضایی صمیمی و متعادلی را ایجاد کنید. سالن نشیمن با چیدمان های U شکل می تواند با یک کاناپه و دو صندلی در روبروی هم همراه با یک میز عسلی ایجاد شود، یا اینکه به صورت H مانند چیدمان شود به این صورت که یک کاناپه به طور مستقیم در مقابل دو صندلی . یک میز عسلی در میانه آن، ایده آل ترین فرم ها می باشند. یک اشتباه رایج در دکوراسیون داخلی نشیمن وجود دارد و این است که معمولا افراد مبلمان را نزدیک به دیواره ها قرار می دهند، زیرا تصور می کنند که به این صورت فضا بزرگتر به نظر می رسد، اما بر خلاف این تصور ایجاد فاصله میان مبلمان و دیوار باعث می شود تا فضا بزرگتر به نظر برسد. بدین ترتیب توصیه می کنیم که مبلمان را در فاصله ای مناسب از دیواره ها قرار دهید.

لحاظ کردن نور طبیعی در خانه:

نبود پرده برای پنجره بهتر از آن است که آن را با یک پرده ضخیم بپوشانید. کارشناسان طراحی داخلی توصیه می کنند که پوشش پنجره ها باید کاربردی و در عین حال با ظرافت باشد. به گونه ای که نور طبیعی در طول روز به فضای داخلی بتابد.

نصب آینه:

سعی کنید حداقل یک آینه برای هر یک از اتاق ها در نظر بگیرید. آینه ها باعث می شوند تا اتاق ها روشن تر به نظر برسند زیرا نورهای موجود در فضا را منعکس می کنند. اما باید در جایگاه درست قرار بگیرند، زیرا فضای اشتباه منجر به دریافت نتیجه برعکس می شود. اما این سوال پیش می آید که جایگاه صحیح آینه ها کجاست؟ در پاسخ باید بگوییم که بهترین فضا برای قرارگیری آینه ها روی دیواره های عمود بر پنجره ها می باشد، نه اینکه مستقیم در کنار آن ها قرار دهیم. قرار دادن آینه در روبروی پنجره به طور مستقیم نور را به خود پنجره منعکس می کند.

نصب تابلو های هنری روی دیوار:

سعی کنید تابلوهایی را در راستای دید افراد نصب کنید. از نصب بیش از حد تابلو های عکس و نقاشی در سالن نشیمن نیز بپرهیزید. موقعیت قرارگیری آن ها نیز باید حد وسط باشد تا برای افراد باقد بلند و برعکس قد کوتاه آزار دهنده نباشد. همچنین مقیاس دیوراه ها را نیز در نظر داشته باشید و با توجه به میزان سطح دیواره موجود اندازه ایده آل را انتخاب کنید. همچنین در مواقعی که چندین تابلو را کنار هم نصب می کنید فاصله میان آن ها را نیز در نظر داشته باشید.

استفاده از چندین منبع نور:

هر یک از اتاق ها باید سه منبع نوری داشته باشند: اول نورپردازی محیطی است که به طور معمول منبع نوری در سقف قرار دارد و به روشن کردن کل فضا می پردازد. نورپردازی مخفی که اغلب در جزیره های آشپزخانه و در سقف قرار دارد و در آخر نورپردازی اشیا می باشندکه  بیش تر جنبه تزئینی دارند تا اینکه بخواهند به روشن نمودن فضا بپردازند.

قالی و قالیچه:

برای قرار دادن فرش در سالن منزل خود سعی کنید از قانون زیر پیروی کنید:

هر چهار پایه های مبلمان باید روی فرش قرار بگیرد، زیرا فرش باید منطقه اصلی نشیمن را مشخص کند. یا اینکه حداقل دو تا از پایه های مبل و صندلی ها باید روی آن قرار بگیرد.

استفاده از ترفند هایی که سقف را بلندتر جلوه می دهد:

اگر منزل شما دارای سقف کوتاهی می باشد، سعی کنید که دیواره ها را سفید کنید تا فضا تنگ و کوچک به نظر نیاید. همچنین می توانید پرده ها را بلند در نظر بگیرید. بنابراین اندازه پرده ها را چند سانتی بلند تر از اندازه استاندارد در نظر بگیرید. همچنین می توانید از نوارهای عمودی استفاده کنید، این باعث می شود تا سقف بلندتر به نظر برسد. همچنین نصب یک آینه به صورت مایل می تواند به بلند تر دیده شدن فضا کمک کند.

فضاهای منفی را در نظر بگیرید:

گاهی اوقات کمتر بیشتر است. فضاهای منفی به بخش هایی گفته می شود که در آن چیزی قرار داده نمی شود. این ناحیه معمولا می تواند سفیدی روی دیواره های شما باشد. افراد اغلب دوست دارند که فضاهای مختلف منزل خود را با اشیا و مبلمان تزئین کنند، اما گاهی اوقات لازم است که بخش هایی را خالی از اشیا قرار دهیم.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی بهترین دکوراسیون منزل ایرانی

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 2,349

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *