طراحی کافه فست فود ، دیوارهای آجری و گرم

طراحی کافه فست فود مدرن

طراحی کافه فست فود ، دیوارهای آجری و گرم

در این مطلب قصد داریم به بررسی طراحی داخلی کافه فست فود Caliber 10 بپردازیم. کافه ای کوچک با متراژ حدودی ۳۸ مترمربع که دیزاین آن توسط استودیو معماری YoDezeen صورت گرفته و در شهر کیف، پایتخت کشور اوکراین واقع شده است. اگر به عنوان یک معمار قصد طراحی کافه ای با کارکرد فست فود و اسنک بار را دارید، پیشنهاد می کنیم بررسی کافه فست فود Caliber 10 را در دستور کار قرار دهید.

همانطور که پیش تر، بارها و بارها در وب سایت خط معمار اشاره نموده ایم، امروزه معماران به دنبال خلق فضاهایی جدید و متفاوت هستند. در همین راستا، ترکیب سبک های معماری بویژه دو سبک مدرن و صنعتی، به عنوان یک رویکرد جدید، بسیار مورد توجه قرار گرفته است و طراحان و معماران زیادی، سبک ترکیبی مدرن – صنعتی را مورد استفاده قرار می دهند.

سبک طراحی مدرن – صنعتی

تلفیق سبک های معماری از گذشته مورد توجه معماران بوده است و این داستان ریشه در گذشته ی معماری دارد. امروزه در فضاهای داخلی با کاربری اداری، تجاری و …، از همین موضوع استفاده شده و ترکیب سبک های مدرن و صنعتی به وفور اتفاق افتد. دلایل این امر هم روشن است. اولین دلیل این امر، همانطور که اشاره شد، خلق یک فضای جدید است. سبک های مدرن یا مینیمال به تنهایی، در مقیاس گسترده مورد استفاده قرار گرفته و نیاز به یک طراح و فضای متفاوت، از جمله دلایل گرایش معماران به ترکیب این دو سبک بوده است. دلیل دوم، عملکرد خوب این ترکیب طراحی، به لحاظ هزینه ی اجرایی است. متریال هایی که در سبک – مدرن مورد استفاده قرار می گیرند، به علت اکسپوز بودن و همچنین خام بودن، قیمت تمام شده ی پایین تری خواهند داشت. سومین و یکی از اصلی ترین دلایل، زیبایی نهایی است. یعنی پروژه در نهایت زیبا و دلنشین به نظر می رسد. علاوه بر این، اکر دلایل دیگری به ذهن تان می رسد، می توانید از طریق بخش نظرات، آنها را با ما در میان بگذارید.

رویکرد طراحی

کافه فست فودی که در این بخش بر روی آن تمرکز داریم نیز، بر اساس همین ترکیب سبکی طراحی شده است. منظور از ترکیب سبک ها، یعنی استفاده از ویژگی های هر دو سبک در کنار یکدیگر به نحوی که فضا از نقطه نظر دیزاین کاملا یکپارچه به نظر برسد.

دو ویژگی از سبک مدرن وجود دارند که در این سبک کارها، بیشتر از دیگر ویژگی های این سبک مورد استفاده اند. مورد اول، استفاده از تاسیسات ساختمان بصورت اکسپوز و دکوراتیو و معمولا بر روی سقف، و ویژگی دوم بکارگیری متریال هایی نظیر آجر یا بتن در فضای داخلی بصورت پرداخت نشده است.

آنچه از سبک مدرن نیز در این ترکیب سبکی بیشتر مورد استفاده است، بهره گیری از ویژگی خطوط صاف است. در نهایت به این نتیجه می رسیم که ویژگی های ذکر شده از سبک صنعتی، در قالب خطوط صاف طراحی قرار گرفته و ترکیب سبک ها به صورت نرم و یکپارچه رخ می دهد.

در طراحی کافه فست فود Caliber 10 سقف با رنگ سیاه کار شده است و سیستم نورپردازی به شکلی است که گویی از تاسیسات ساختمان بر روی سقف، آویزان شده اند. این مدل سیستم لایتینگ، به این شکل را به خاطر داشته باشید. نکته ی دیگر، دیوارهای آجری هستند. آجر ها به شکل پرداخت نشده و با رنگ قهوه ای کم رنگ مورد استفاده قرار گرفته اند. ترکیب این رنگ آجر با سقف سیاه به همراه مبلمان چوبی-فلزی و کفپوش سرامیکی خاکستری رنگ، در نهایت منجر به خلق یک فضای گرم و متعادل و البته گرم شده است. شرکت معماری YoDezeen در این سبک کارها، به معنای واقعی کلمه استاد است. برای این کار کافی بر برخی از پروژه های این شرکت که در خط معمار مورد برسی قرار گرفته اند را مشاهده نمایید:

طراحی آپارتمان مدرن ۱۰۰ متری با تم آرتیستی

طراحی داخلی آپارتمان، ایجاد فضای تیره و مینیمال

طراحی آزمایشگاه فن آوری های نوین پزشکی به سبک مدرن

دیزاین سالن آرایشگاه زنانه (سالن زیبایی) لوکس در اوکراین

طراحی داخلی اداری مینیمال برای دفتر کاری در اوکراین

دکوارسیون لوکس فروشگاه عینک ، ترکیب سبک های مدرن و صنعتی

در نهایت اینکه، هیچ چیز به اندازه ی تصاویر گویای کیفیت طراحی نخواهد بود. در ادامه دعوت می کنیم تصاویر طراحی کافه فست فود Caliber 10 را مشاهده و بررسی نمایید.

طراحی کافه فست فود مدرن طراحی کافه فست فود مدرن طراحی کافه فست فود مدرن طراحی کافه فست فود مدرن طراحی کافه فست فود مدرن طراحی کافه فست فود مدرن طراحی کافه فست فود مدرن

آنچه در این بخش مطالعه نمودید، اقتباس نگارنده از توضیحات معمار در رابطه با طراحی این کافه بود. اگر در رابطه با طراحی یا توضحیات ارائه شده نظر یا ایده ای دارید، می توانید از طریق بخش زیر، نظرات خود را با ما و سایر معماران در میان بگذارید.

 

تحریریه خط معمار

منبع: ArchLine

تعداد بازدید: 1,845

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *