طراحی دکوراسیون مطب پزشکی به سبک مدرن

طراحی دکوراسیون مطب پزشکی به سبک مدرن

طراحی دکوراسیون مطب پزشکی به سبک مدرن

در این مطلب قصد داریم سری به طراحی دکوراسیون مطب پزشکی در شهر پوزنان لهستان بیاندازیم. طراحی و معماری این کلینیک توسط استودیو mode:lina صورت گرفته است. این فضای درمانی CREDUS CLINIC نام دارد و متراژ آن در حدود ۱۰۰ مترمربع می باشد.

همانطور که اشاره شده، سبک طراحی این فضا، مدرن است و فضا به گونه ای طراحی شده است که کاملا شارپ به نظر برسد. شرکت معماری mode:lina تخصص خوبی در خلق فضاهای شارپ گونه دارد. به عنوان مثال می توانید به پروژه رستوران ChiChi مراجعه نمایید. برای این کار از لینک زیر استفاده نمایید:

دیزاین رستوران کوچک اما خلاقانه: استفاده از ۳۰۰ لوله PVC

در ادامه بررسی دیزاین CREDUS CLINIC خواهیم پرداخت. بر اساس اظهارات تیم طراحی، کارفرمای این پروژه، گروهی از پزشکان جوان با تخصص های مختلف هستند که درخواست طراحی فضایی مدرن، پویا و گرم را داشتند. در خواست دیگر کارفرما، طراحی فضا به شکلی بود که مراجعه کنندگان و بیماران، احساس آرامش داشته باشند. بر این اساس فضای پذیرش و انتظار با رنگ سفید کار شده است. در این فضای سفید رنگ، رسپشن با چوب بلوط کار شده تا گرما رنگ چوب، سمبلی باشد برای حس خوب و خوش آمدگویی مراجعه کنندگان.

در همین راستا، کف مطب نیز با کفپوش چوبی کار شده است و برای جلوگیری یکسان سازی بیش از حد رنگ ها در فضا، سعی شده است که چوب مورد استفاده در بخش رسپشن با کفپوش استفاده شده در کف، تفاوت رنگی داشته باشد اما این تفاوت نباید سبب ایجاد اغتشاش رنگ ها در فضا شود. بنابراین این دو متریال، به لحاظ رنگی بسیار به هم نزدیک اما به قول معروف یکی دو پرده با هم تفاوت دارند.

سقف این مطب نیز با کناف و بصورت سقف کاذب کار شده است. طراحی سقف به گونه ای صورت گرفته است که حس معلق بودن سقف کاذب را به بیننده القا کند. بنابراین سقف کاذب با یک فاصله کوچک از سقف اصلی کار شده است و یک نور مخفی سرتاسری در آن کار شده است. این حالت از سقف با این نورپدازی این ذهنیت را ایجاد می کند که سقف کاذب، جلوی یک نور بسیار گسترده که از بالا می تابد را گرفته است و نور از گوشه ها بیرون زده است.! ذهنیت جالبی است اما معمار و طراح، بقدری این نوع سقف را در طراحی های خود مورد استفاده قرار می دهند که دیگر این ذهنیت در آنها بوجود نمی آید.

در ادامه سخن را کوتاه و دعوت می کنیم تصاویر طراحی دکوراسیون مطب پزشکی CREDUS CLINIC را مشاهده و بررسی نمایید.

طراحی دکوراسیون مطب پزشکی به سبک مدرن طراحی دکوراسیون مطب پزشکی به سبک مدرن طراحی دکوراسیون مطب پزشکی به سبک مدرن طراحی دکوراسیون مطب پزشکی به سبک مدرن طراحی دکوراسیون مطب پزشکی به سبک مدرن طراحی دکوراسیون مطب پزشکی به سبک مدرن طراحی دکوراسیون مطب پزشکی به سبک مدرن طراحی دکوراسیون مطب پزشکی به سبک مدرن طراحی دکوراسیون مطب پزشکی به سبک مدرن طراحی دکوراسیون مطب پزشکی به سبک مدرن طراحی دکوراسیون مطب پزشکی به سبک مدرن طراحی دکوراسیون مطب پزشکی به سبک مدرن طراحی دکوراسیون مطب پزشکی به سبک مدرن

در این مطلب به بررسی یک نمونه مدرن از طراحی دکوراسیون مطب پزشکی پرداختیم. اگر در رابطه با طراحی صورت گرفته و یا توضحات ارائه شده، ایده یا نظر متفاوتی در ذهن دارید، می توانید از طریق بخش زیر، نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

 

تحریریه خط معمار

منبع: modelina

تعداد بازدید: 912

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *