جزئیات طراحی: دیوار شیشه ای، جدا کننده اتاق خواب از نشیمن

دیوار شیشه ای،استفاده از دیوار شیشه ای به عنوان جدا کننده

جزئیات طراحی: دیوار شیشه ای، جدا کننده اتاق خواب از نشیمن

گروه معماری اسپانیایی Manuel Ocaña، به تازگی کار طراحی و اجرای آپارتمان در شهر مادرید را به سرانجام رسانیده است. در این بخش قصد نداریم به بررسی طراحی داخلی این آپارتمان بپردازیم بلکه قصد داریم به بخشی از طراحی این فضا بپردازیم و آن، استفاده از جداکننده های شیشه ای به عنوان دیوار حائل میان اتاق خواب و نشیمن و همینطور سرویس بهداشتی از فضای نشیمن است.

در واقع اگر بخواهیم نگاهی دقیق تر داشته باشیم، این آپارتمان داری پلان مستطیلی شکل است و متراژ زیادی ندارد. این پلان مستطیلی و متراژ کم، برای تیم طراحی چالش های زیادی ایجاد خواهد کرد از جمله اینکه در این متراژ کم، چطور به بهترین جانمایی رسید که هم فضا بصورت مستقل از تعریف شوند و هم از فضا بصورت بهینه استفاده گردد و هم زیبایی و خلاقیت چاشنی کار باشد.

راه حلی که تیم معماری Manuel Ocaña بدان رسیدند استفاده از دیوار شیشه ای است که در ادامه می بینید. در واقع اتاق خواب و سرویس بهداشتی بوسیله ی یک دیوار شیشه ای، از فضای نشیمن جدا شده اند.

شیشه ای که در این آپارتمان مورد استفاده قرار گرفته است، شیشه ساده و برفی است و از یک پروفیل آهنی برای این کار استفاده شده است که در ادامه مشاهده می نمایید. اما این تنها یک نمونه است و شما می توانید خلاقیت بیشتری در کار داشته باشید. به جای استفاده از شیشه ی منحنی یا کرو، از استراکچر و شیشه صاف استفاده کنید که فضا را مدرن تر خواهید داشت، ضمن اینکه می توانید از شیشه های مات شونده و هوشمند استفاده کنید تا هر زمان که نیاز داشتید، قضا را شفاف یا مات کنید.

دیوار شیشه ای،استفاده از دیوار شیشه ای به عنوان جدا کننده دیوار شیشه ای،استفاده از دیوار شیشه ای به عنوان جدا کننده دیوار شیشه ای،استفاده از دیوار شیشه ای به عنوان جدا کننده دیوار شیشه ای،استفاده از دیوار شیشه ای به عنوان جدا کننده دیوار شیشه ای،استفاده از دیوار شیشه ای به عنوان جدا کننده دیوار شیشه ای،استفاده از دیوار شیشه ای به عنوان جدا کننده دیوار شیشه ای،استفاده از دیوار شیشه ای به عنوان جدا کننده دیوار شیشه ای،استفاده از دیوار شیشه ای به عنوان جدا کننده دیوار شیشه ای،استفاده از دیوار شیشه ای به عنوان جدا کننده دیوار شیشه ای،استفاده از دیوار شیشه ای به عنوان جدا کننده

تحریریه خط معمار

شرکت معماری آوگون

منبع: http://archline.ir

تعداد بازدید: 4,094

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *