استفاده از رنگ های پاستلی در طراحی داخلی فروشگاه لباس

رنگ های پاستلی طراحی داخلی فروشگاه

استفاده از رنگ های پاستلی در طراحی داخلی فروشگاه لباس

در این بخش قصد پرداختن به رنگ در دکوراسیون داخلی مغازه را داریم. یکی از روندهای طراحی در سال ۲۰۱۸ و در ادامه آن ۲۰۱۹ استفاده از رنگ های پاستلی می باشد. ما این روند را در طراحی وبسایت ها، مد، برندهای تجاری، رسانه های اجتماعی، و دکوراسیون داخلی فضاهای مختلف از جمله، فضای داخلی خانه، اداری و فروشگاه ها نیز مشاهده می کنیم. 

در واقع این سوال نیز پیش می آید که چه رنگ هایی را ما جزو رنگ های پاستلی به حساب می آوریم؟ رنگ های پاستلی از دسته رنگ هایی هستند که به اندازه ای رنگ سفید را در ترکیب خود دارند که کمرنگ و ملایم به نظر برسند و در عین حال نیز شخصیت رنگی خود را حفظ کنند. رایج ترین رنگ های پاستلی که در سال اخیر به کار رفته، صورتی، لاجوردی روشن، کرمی متمایل به سبز، و زرد می باشند. اکنون در ادامه قصد داریم تا استفاده از رنگ های پاستلی در طراحی داخلی فروشگاه لباس را بررسی کنیم.

این پروژه در یک ساختمان تاریخی بر روی صخره های Ravello در ایتالیا قرار دارد.  Cristina Celestino فضایی صورتی برای این فروشگاه لباس ایجاد کرده است. . صورتی پاستلی در این پروژه بر گرفته از هتل Plazzo avino جایی است که این فروشگاه در آن قرار دارد و دریا نیز نقطه ی شروعی برای پروژه است که به دنبال ایجاد ارتباط با ساختمان و محیط اطراف آن می باشد. بوتیک صورتی رنگ نیز در فاصله بسیار کمی از ورودی هتل قرار گرفته و می توان از طریق پنجره فروشگاه که رو به خیابان قرار دارد دسترسی یافت. در فضای داخلی افراد احساس می کنند که در داخل یک غار معاصری می شوند، جایی که با سقف مرتفع با یک طاق صاف فضا را پوشش می دهد. در کف سالن، کفپوش از جنس سنگ مرمر می باشد و حرکتی و تغییری همانند بستر دریا را دارد: تغییری از رنگ سبز آکوامارین تا به تا به سبز لیبرتی و تا به صورتی اژه ای را در این پروژه مشاهده می کنیم.

افضا با اشیا و متریالی طراحی می شود که اشاره ای بر عناصر  معماری گونه دارند و مبلمان بین سطوح صاف و بافت دار انتخاب می شوند. شفافیت و انعکاس آینه های آنتیک در سراسر فضا به چشم می خورد، درحالیکه برخی از اشیایی که یادآور دریا هستند مانند دیواره ها، با اشکالی چون صدف های سرامیکی در رنگ های مختلف سبز و صورتی پاستلی پوشیده شده اند.

خط معمار در ادامه شما را به دیدن تصاویر رنگ های های پاستلی در طراحی داخلی فروشگاه لباس دعوت می نماید.
رنگ های پاستلی طراحی داخلی فروشگاهرنگ های پاستلی طراحی داخلی فروشگاه رنگ های پاستلی طراحی داخلی فروشگاه رنگ های پاستلی طراحی داخلی فروشگاه رنگ های پاستلی طراحی داخلی فروشگاه رنگ های پاستلی طراحی داخلی فروشگاه رنگ های پاستلی طراحی داخلی فروشگاه
تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Designboom

تعداد بازدید: 2,996

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *