معماری ویلای مینیمال با استفاده از سنگ و بتن

 

 

معماری ویلای مینیمال با استفاده از سنگ و بتن

معماری ویلای مینیمال با استفاده از سنگ و بتن

 

با توجه به موقعیت مکانی  این پروژه با متراژ و ابعادی به عرض ۲۰ متر و طول ۸۰ متر، از انواع زمین چالش برانگیز در طراحی خانه های تک واحدی در شهر محسوب می شود. این ویژگی یکی از معیارهای طراحی ناشی از درخواست مالک است.

او عاشق نوشتن و خواندن کتاب است و همیشه برای حفظ سلامت خود تمرین می کند. تیم طراحی این خانه را به گونه ای تصور کرده‌ است که فضایی بسیار خصوصی، آرام و سر سبز داشته باد  و با واحدهای ورزشی (سالن ورزشی، استخر روباز و پیست دویدن) ادغام شده باشد.

خط معمار در این مقاله به شرح و بررسی ویژگی های معماری ویلای مینیمال با توجه به سبک و متریال های استفاده شده در آن می پردازد.

مفهوم سازی در فرآیند طراحی

این طراحی شروع به طرح مفهوم و فرآیند طراحی می کند. در این مسیر سوال هایی پیش رو قرار می گیرد. از جمله اینکه چگونه می توان در این طراحی کل واحدهای زندگی را به هم متصل کرد، در حالی که حس جدایی حفظ شود؟

همچنین این سؤال که چگونه می توان یک حس تداوم ایجاد کرد که قسمت جلویی را به عقب متصل کرد؟ تیم طراحی به ایده “دیوار” رسیدند. دیوار به عنصر بصری تبدیل می شود که به آن ها کمک می کند حس یک محفظه را ایجاد کنند و در عین حال سایر قسمت های خانه را به هم متصل می کند.

آم ها همچنین از دیوار برای ایجاد یک فضای محصور با باغ داخلی (حیاط) استفاده کرده اند که به هر واحد نشیمن اجازه می دهد دهانه، جریان هوا، نور و جو را تغییر دهد.

بخش  های مختلف طراحی شده در ساختمان

خانه تی پی هاوس یک طبقه با متراژ ۵۰۰ متر مربع می باشد. در طبقه همکف (۸۰۰ مترمربع با احتساب پشت بام)، متشکل از دو محفظه اصلی است. محفظه جلویی محل اتاق ناهارخوری، اتاق نشیمن، اتاق مهمان و همچنین راه رسیدن به تسهیلات پشت بام مانند ۶۰ متر است.

مسیر طولانی مدت محفظه پشتی یک واحد خصوصی است که از یک اتاق خواب اصلی، اتاق رختکن، حمام اصلی و یک کتابخانه خصوصی در اطراف یک حوض ماهی بزرگ و یک باغ سبز تشکیل شده است.

سالن شنا و سالن بدنسازی در مرکز این دو محفظه قرار خواهند گرفت. دیوارها، ویژگی اصلی معماری، بسیار بزرگ هستند و با سنگ های آتشفشانی پوشیده شده اند. هنگامی که دیوارهای آتشفشانی از یک سقف بتنی ریخته‌گری شده تشکیل می‌ شوند.

که ردی از قالب‌ های چوبی را نشان می‌ دهد. و یک ستون استوانه‌ ای بتنی که مخلوطی از صافی و ناهمواری را در سطح نشان می‌ دهد. احساس ارتباط با سبک زندگی مدرن را در ترکیبی از مناطق گرمسیری ایجاد می‌ کنند. راه های زندگی این هدفی است که در این طراحی به آن خواهیم رسید.

طراحی فضای پشت بام

در معماری این ویلا با حرکت از روی زمین و قدم زدن در راه پله، حس دگرگونی برای منطقه پشت بام ایجاد شده است. طول سقف ۶۰ متر است و می توان از آن برای دویدن و ورزش استفاده کرد. برای سایر قسمت های سقف، طراحان فضا را برای نصب پنل خورشیدی آماده کرده اند. این منطقه منحصر به فرد و خاص است.

زیرا هر روز صبح و قبل از غروب خورشید، منظره ای زیبا و منظره ای پانوراما از کوه دوی سوتپ، کوه مقدس چیانگ مای را به کارفرما می دهد. که مردم محلی آن را می پرستند و به آن احترام می گذارند.

تصاویر پروژه

در ادامه خط معمار شما را به دیدن ساایر تصاویر از پروژه معماری ویلای مینیمال با استفاده از سنگ و بتن دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 542

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *