طراحی ویلا دو طبقه با نمای آجری

طراحی ویلا دو طبقه

کاربرد آجر در معماری ویلا مدرن

در این بخش از خط معمار با معرفی نمونه ای فوق العاده از معماری ویلای دو طبقه همراه کاربران عزیز و گرامی هستیم. این پروژه بر سطح زمینی با متراژ ۴۸۰ مترمربع در منطقه ای در شمال هند قرار گرفته است. در طبقه همکف، یک ورودی به همراه یک اتاق نشیمن رسمی، یک سالن برای گردهم آمدن اعضای خانواده قرار داده شده است. علاوه بر این، یک اتاق خواب مستر که دارای کمد برای لباس و یک حمام و سرویس بهداشتی است، دیده می شود. یک اتاق خواب کوچک دیگر و آشپزخانه ای که رو به بیرون ساختمان باز می شود، به چشم می خورد. طبقه اول هم دارای دو اتاق خواب و یک اتاق سینمای خانگی با تراس اختصاصی برای هر دو اتاق است. یک اتاق خدمتکار در طبقه دوم جانمایی شد که دسترسی جداگانه ای از بیرون ساختمان دارد.

موقعیت قرارگیری این ویلا رو به ضلع جنوبی است که گرچه گرمای زیادی را در فصل تابستان به ارمغان می آورد، اما در زمستان خانه را گرم نگه می دارد. مفهوم حیاط در اینجا بسیار مهم است تا بتواند نور، تهویه و تداوم محیط را به حداکثر برساند و از مزایای سایت، حداکثر استفاده شود. مدیریت دما از طریق قرار دادن بحرانی اتاق ها در هر دو طبقه اساس طراحی است. این طرح دارای دو حیاط است که به طور ایده آل در جایی در مرکز خانه قرار می گرفت. این حیاط ها به طرف لبه های جلویی و عقب خانه منتقل می شوند و یک لبه حیاط را باز گذاشته و به خورشید ، نور و تهویه لازم می پردازند، اما تلاش روزانه برای حفظ حیاط را در شرایط اقلیمی و محیطی محدود می کنند. این به شما کمک می کند تا فضای داخلی را از شرایط آب و هوایی موقت و پیش بینی نشده محافظت کنید.
نمای آجری نمایان شده، تکتونیک اصلی ساختمان در شمال هند را احیا می کند، منطقه ای که در اطراف آن کوره های آجرپزی محلی وجود دارد و استفاده از آن هنوز تقریباً در همه خانه هایی که در منطقه ساخته شده اند رایج است. یکی دیگر از عناصر اصلی که به یک ویژگی قابل توجه تبدیل می شود نمای خالی جلویی است که از یک طرف به صورت پایه دار طراحی شده است. این تکتونیک ها در داخل خانه به شکل ستون های گرد در اتاق خواب اصلی و حمام اصلی آشکار می شوند.
آب و هوا و نور در اینجا نقش بسیار مهمی را ایفا می کنند. پنجره های بزرگ، نورگیرهایی به شکل طاقچه ها، بازی نور خورشید در ساختمان از ویژگی های خاص این خانه است. هر اتاق دارای پنجره های قابل باز شدن است که می تواند تهویه مطابق با نیاز را انجام دهد. از تزریق هوای تازه با باز کردن بخشی از پنجره تا مفهوم تهویه متقابل برای حرکت بهتر هوای داخلی در آب و هوای مختلف – همه گزینه ها در دسترس است. هوای مطبوع در دسترس است اما به دلخواه ساکنان به عنوان جایگزین اجباری نیست. نمای خالی رو به جنوب غربی عاری از دهانه است و نور و تهویه در طبقه اول از طرفین و عقب به جای آن قابل دسترسی است.
نمای ساختمان طبیعت متضاد مصالح را در هر دو سبک ساخت و بافت برجسته می کند. همچنین، فضای داخلی دارای کنتراست غنی در مصالح کف است زیرا در فضای کاربردی تغییر ایجاد می شود. شکل کلی از مدرن به پست مدرن با خطوط مستقیم، طناب و بلوک های خطی می رود و به دلیل برنامه ریزی سنتی هنوز ریشه دار است. همچنین ، جزئیات مانند آجرهای عمودی مورد استفاده در اتصالات سازه با یک شیار سیاه جایگزین می شود. کاشت به محیط کلی می افزاید اما محدود به گیاهان محلی ترجیح داده می شود تا بتوانند آب و هوای محلی را برای یک دوره بهتر تحمل کنند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر طراحی ویلا دو طبقه دعوت می نماید.

طراحی ویلا دو طبقه

کاربرد آجر در معماری ویلا مدرن

طراحی ویلا دو طبقه

کاربرد آجر در معماری ویلا مدرن

طراحی ویلا دو طبقه

کاربرد آجر در معماری ویلا مدرن

طراحی ویلا دو طبقه

کاربرد آجر در معماری ویلا مدرن

طراحی ویلا دو طبقه

کاربرد آجر در معماری ویلا مدرن

طراحی ویلا دو طبقه

کاربرد آجر در معماری ویلا مدرن

طراحی ویلا دو طبقه

کاربرد آجر در معماری ویلا مدرن

طراحی ویلا دو طبقه

کاربرد آجر در معماری ویلا مدرن

طراحی ویلا دو طبقه

کاربرد آجر در معماری ویلا مدرن

طراحی ویلا دو طبقه

کاربرد آجر در معماری ویلا مدرن

طراحی ویلا دو طبقه

کاربرد آجر در معماری ویلا مدرن

طراحی ویلا دو طبقه

کاربرد آجر در معماری ویلا مدرن

طراحی ویلا دو طبقه

کاربرد آجر در معماری ویلا مدرن

طراحی ویلا دو طبقه

کاربرد آجر در معماری ویلا مدرن

طراحی ویلا دو طبقه

کاربرد آجر در معماری ویلا مدرن

طراحی ویلا دو طبقه

کاربرد آجر در معماری ویلا مدرن

لان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 985

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *