بر افراشتن پرچم سفید بر فراز آثار باستانی و فرهنگی ایران ، محمد حسن فروزانفر

پرچم سفید صلح آثار باستانی

بر افراشتن پرچم سفید بر فراز آثار باستانی و فرهنگی ایران ، محمد حسن فروزانفر

همانطور که می دانید اخیرا اختلافات سیاسی میان ایران و آمریکا رو به افزایش است. پس از ترور شهید سردار قاسم سلیمانی و عهد ایران برای انتقام “انتقام سرسخت”، در ۴ ژانویه سال ۲۰۲۰، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به دنبال توئیتی تهدید آمیز اشاره کرد که ۵۲ کانون فرهنگی و تاریخی ایران را مورد هدف قرار خواهد داد، تنش های موجود را افزایش داد.

در واکنش به این توئیت، محمد حسن فروزانفر در پروژه گرافیک صلح، پرچم سفید را در برخی از آثار تاریخی و فرهنگی ایران برافراشته است. این پروژه مفهومی که از سبک های معماری معمول پیروی می کند، پرچم های سفیدی که بر فراز آثار میراث جهانی یونسکو قرار دارند تصور می کند و اهمیت این ساختمان ها و مناظر غیر قابل جبران را برجسته می نماید.

جهت انتقال این پیام، محمدحسن فروزانفر تصاویر آثار معماری نمادین چون مسجد کبود تبریز را با پرچم های سفیدی که گویا در باد می وزند، تزئین کرد. پرچم ها با ارسال یک پیام نامحسوس و در عین حال قدرتمند، نشان می دهند که چگونه عناصر مهم تاریخی و فرهنگی یک کشور در میان درگیری های ملی می توانند آسیب ببینند. در اصل “صلح” قصد دارد اهمیت این سایت ها را بیان کند و این این پیام را منتشر کند که از دست دادن این سایت ها نه تنها فاجعه ای برای ایران بلکه به تاریخ مشترک بشری باشد.

در ادامه خط معمار شما به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

پرچم سفید صلح آثار باستانی پرچم سفید صلح آثار باستانی پرچم سفید صلح آثار باستانی پرچم سفید صلح آثار باستانی  پرچم سفید صلح آثار باستانی پرچم سفید صلح آثار باستانی پرچم سفید صلح آثار باستانی پرچم سفید صلح آثار باستانی پرچم سفید صلح آثار باستانی

در این بخش به پرچم سفید صلح آثار باستانی و فرهنگی اثر محمدحسن فروزانفر پرداختیم.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Designboom

تعداد بازدید: 778

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *