استفاده ی ۴۰۰۰۰ ورقه چوبی در دکوراسیون داخلی فروشگاه، فروشگاه اشیای تزئینی موزه ملی قطر 

ورقه چوبی در دکوراسیون داخلی فروشگاه

استفاده ی ۴۰۰۰۰ ورقه چوبی در دکوراسیون داخلی فروشگاه، فروشگاه اشیای تزئینی موزه ملی قطر

معماری: استودیو Koichi Takada

موقعیت: قطر

سال: ۲۰۱۹

عناصر ساختاری، قفسه بندی و مبلمان

این پروژه منحصر به فرد، استفاده ی ۴۰۰۰۰ ورقه چوبی در دکوراسیون داخلی فروشگاه اشیای تزئینی در  موزه ملی قطر را در بر می گیرد. پیش از پرداختن به این فضای داخلی ابتدا اشاره ای به نحوه ی چیدمان عناصر ساختاری، قفسه بندی و مبلمان در دکوراسیون داخلی فروشگاه ها می پردازیم. عناصر ساختاری نظیر ستون، تیر، دیواره ها و دیواره های برشی و حتی پلکان در بسیاری از موارد به عنوان چالش هایی در طراحی داخلی فروشگاه و فضاهای تجاری یا نمایشگاهی که در سطح زیربنای مفید ارزش بالایی دارند چگونگی تبدیل این عناصر به فضای مفید چالشی است اساسی. حضور چنین عناصری غالبا اجتناب پذیر بوده و تنها راه ممکن تبدیل این عناصر ساختاری به عناصر زیبایی شناختی و عناصر تندیس گونه است.چنین راهکاری می تواند به خلق شاخصه هایی برای فروشگاه تبدیل شود.

طراحی های قفسه های نمایش اجناس در فروشگاه کاملا وابسته به دیگر ویژگی های فیزیکی فروشگاه نظیر ابعاد، تناسب نوع مخاطب و بیش از هر چیز نوع اجناس می باشد. وزن، ابعاد، جنس و فرم محصولات رابطه مستقیمی با تعیین نوع و جنس قفسه دارد. به طور مثال مصالحی مانند شیشه، پلاستیک فشرده و پلکسی در جواهرفروشی و سایر محصولات تزئینی و لوکس که وزن وابعاد محصولات در آن ها بسیار کم بوده و می بایست از فاصله ای نزدیک در معرض دید مشتری قرار گیرد استفاده می شود. چوب با توجه به نوع بافت و رنگ و همچنین سهولت برش اتصالات و تغییر فرم در انواع فروشگاه ها به خصوص برای قفسه بندی کتاب، پوشاک و اشیای تزئینی مناسب است. در دکوراسیون داخلی این فروشگاه نیز ماه شاهد استفاده خلاقانه ۴۰۰۰۰ ورقه چوبی هستیم که در ادامه به شرح آن می پردازیم.

شرح پروژه از دیدگاه طراحان داخلی

طراحی داخلی این پروژه که توسط استودیو Koichi Takada در موزه ملی قطر انجام شده است، روایتی از تاریخ قطر می باشد. تمامی طرح ها در سراسر پروژه تجسمی از تاریخ قطر است ک شامل آغاز تجارت، شیوه زندگی عشایری آن ها و محیط طبیعی زیبای آن می باشد. طراحان از طریق نشست های متعددی که با مردم بومی آن داشتند، سعی کردند که تجربه ها و این روایت ها را در قالب این فروشگاه تجسم دهند. غار دهل السفیر ( غار نور) در مرکز قطر قرار گرفته است یک پناهگاه زیبا زیرزمینی است که عمدتا از بلورهای گچ ساخته شده است، و درخششی همانند ماه را داراست.

دیواره های چوبی در فضای داخلی فروشگاه ملهم از غار داهل السفیر می باشد. معماری ارگانیک آن، دیدگاه طراحان نسبت به بازگرداندن طبیعت به معماری،  و همچنین روابطی که مردم و طبیعت را از طریق طراحی پیوند می دهد را منعکس می کند. در نتیجه طراحان به طراحی منحنی ها و سطوحی دست یافتند که حتی واژگان نیز توان توصیف آن را نیز نداشتند. تصور کنید که ۴۰،۰۰۰ قطعه چوبی یک پازل سه بعدی را کنار بگذارید؟ هرقطعه چوبی،کاملا منحصر به فرد است به طوری که می تواند فقط با قطعه مکمل دقیق آن متناسب باشد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دعوت می نماید.

ورقه چوبی در دکوراسیون داخلی فروشگاه ورقه چوبی در دکوراسیون داخلی فروشگاه ورقه چوبی در دکوراسیون داخلی فروشگاه ورقه چوبی در دکوراسیون داخلی فروشگاه ورقه چوبی در دکوراسیون داخلی فروشگاه ورقه چوبی در دکوراسیون داخلی فروشگاه ورقه چوبی در دکوراسیون داخلی فروشگاه ورقه چوبی در دکوراسیون داخلی فروشگاه ورقه چوبی در دکوراسیون داخلی فروشگاه ورقه چوبی در دکوراسیون داخلی فروشگاه ورقه چوبی در دکوراسیون داخلی فروشگاه ورقه چوبی در دکوراسیون داخلی فروشگاه ورقه چوبی در دکوراسیون داخلی فروشگاه ورقه چوبی در دکوراسیون داخلی فروشگاه

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت طراحی داخلی آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 704

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *