هارمونی فرم، رنگ و محتوا در طراحی داخلی کافی شاپ

تناسب موضوع و طراحی در فضای داخلی کافی شاپ

هارمونی فرم، رنگ و محتوا در طراحی داخلی کافی شاپ

شرح پروژه:

از ویژگی های یک طراحی داخلی موفق اشاره به موضوع فضایی است که مخاطب در آن قرار می گیرد. اینکه بتواند حس مخاطب را به سوی خود بکشاند و به نوعی با خلاقیت و زیبایی شناسی کنجکاوی مخاطب را برانگیزاند و با او ارنباط گیرد.

از سوی دیگرا ایجاد هارمونی بین اجزای تشکیل دهنده، رنگ آمیزی، و انتخاب متریال های مناسب همه و همه به شکل گیری فضایی می انجامد که مخاطب یا مشتری در آن محیط احساسی سرشار از آرامش و حسی دلچسب را تجربه کند.

این موضوع در فضایی مانند کافه و رستوران که مخاطبانش قرار است ساعت و یا ساعاتی را در آن بگذرانند بیشتر مورد نیاز است. بنابراین هارمونی فرم، رنگ و محتوا در طراحی داخلی کافی شاپ موضوع مورد بررسی در این مقاله می باشد.

De-Tox یک فروشگاه زنجیره ای قهوه یونانی برجسته با چندین نقطه در امتداد یونان است. این کافه توسط دفتر معماری Lab4 طراحی و اجرا شده است. معماران Lab4 طراحی این فروشگاه ۹۸ متری در تریکالا را با پیروی از فرم‌ های اصلی برند انجام دادند و با این حال، تحولی در کل هویت طراحی ایجاد کردند. معماران با تمرکز بر شعار اصلی برند (کافه زاویه)، از شکل ابتدایی “زاویه” الهام گرفتند و مجموعه ای از ساختارها، الگوها و شکل گیری ها را ایجاد کردند. استفاده از این تکنیک در طراحی تناسبی میان نیاز کارفرما و مشتری ایجاد می کند.

یک ساختار آویزان فلزی برش لیزری در قسمت نشیمنگاه از طریق فرم پویا خود غالب است و حس حرکت را در فضا می دهد. گلدان های فلزی مثلثی این حس پویا را تشدید می کنند. در طرف مقابل، پانل‌های mdf روکش‌شده بلوط در ترکیب با بافت‌ های گچ سنگ و سیمان، حس آرامش و دنج را ایجاد می‌ کنند در حالی که یک دیوار باغ عمودی نتیجه کلی فضای مهمان‌ نواز را تکمیل می‌ کند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدین سایر تصاویر از هارمونی فرم، رنگ و محتوا در طراحی داخلی کافی شاپ دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archilovers

تعداد بازدید: 242

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *