نگاهی به دکوراسیون خانه های مدرن با متراژ ۱۰۰ مترمربع

دکوراسیون خانه های مدرن تهران

معماری: استودیو Echo

موقعیت: نیویورک

مساحت: ۱۱۰ مترمربع

سال: ۲۰۱۸

در این بخش خط معمار قصد دارد تا نگاهی به دکوراسیون خانه های مدرن بیندازد. همانطور که می دانید با توجه به دغدغه های زندگی شهری، فشارهای روحی و ذهنی ناشی از فعالیت های روزانه افزایش یافته است. افراد پس از گذراندن یک روز پرمشغله به خانه های خود پناه می برند، جایی که می توانند به دور از استرس و درگیری های ذهنی شان به استراحت بپردازند. بنابراین خانه ها به پناهگاهی آرام برای افراد تبدیل گشته اند. با توجه به این موضوع، فضای داخلی خانه باید به گونه ای باشد که آرامش و آسایش را برای افراد فراهم آورد. انتخاب متریال، نحوه چیدمان، انتخاب رنگ مناسب، نور پردازی و غیره از مواردی هستند که می توانند فضای داخلی خانه به محیطی آرامش بخش تبدیل کنند. در این پروژه نیز کارفرما می خواست تا فضای داخلی خانه اش به پناهگاهی دنج و آرام تبدیل شود و بتواند در اوقات فراغتش به دور از شلوغی های شهر و دغدغه های کاری اش به استراحت بپردازد.

بنابراین طراحان با توجه به خواسته های کارفرما، از سبک دکوراسیون مینیمال برای طراحی این فضا الهام گرفتند. همچنین کارفرما می خواست تا قالب و ساختار اولیه ساختمان که متعلق به سده ۱۹۴۶ بود در پروژه حفظ گردد. به عنوان مثال، ارتفاع بلند سقف یکی از این ویژگی ها بود و طراحان در طی بازسازی این آپارتمان سعی کردند تا همان ساختار اولیه را حفظ کنند. در طراحی داخلی این پروژه سبک ساده مینیمال می توانست، درست در نقطه مقابل شلوغی های شهر قرار گیرد و آرامش مورد نظر کارفرما را فراهم آورد.  طراحان در بازسازی  این مجموعه توانستند با استفاده از رنگ های خنثی و ترکیب آن با متریال چوبی در کف، حذف تزئینات اضافی و همچنین انتخاب مبلمان ساده به هدف اصلی کارفرما که آرامش و آسایش بود، دست یابند.

ارتباط و پیوستگی میان متریال، رنگ و مبلمان در تمامی فضاها، از ویژگی های شاخص در این کانسپت می باشد. طراحان در مرکز این آپارتمان در یکی ضلع، فضایی مکعب شکل ایجاد کردند که از آن جهت ذخیره سازی و نگهداری وسایل اضافی استفاده می شد. هر یک از سه وجه بیرونی این مکعب رو به یکی از فضاهای تعریف شده قرار می گیرد که به شرح زیر می باشد:

یک وجه آن رو به فضای پذیرایی و غذاخوری، وجه دیگری رو به اتاق خواب و دفترکار خانگی و در نهایت یک وجه آن رو به فضای  آشپزخانه قرار دارد.

همانطور که پیش تر گفتیم از ویژگی های اصلی و شاخص سبک مینیمال، استفاده از رنگ های مونوکروم و روشن مانند سفید، انواع خاکستری ها و سایر رنگ ها مانند کرم و بژ می باشد. در تمامی بخش های داخلی این پروژه، سادگی و روشنایی ملهم از سبک مینیمال حاکم است. پالت رنگی به کار رفته برای پوشش دیوارها و همچنین مبلمان، طیف هایی از خاکستری روشن، سفید و برنز است. در بخش هایی نیز طراح سعی کرده با تضاد رنگی برجستگی ایجاد کند. کفپوش های گرم چوبی در تضاد با رنگ های خنثی و سرد سفید و خنثی به کار رفته است و فضایی آرام، دنج و گرم ایجاد کرده است. حضور نور طبیعی نیز یکی از مولفه های اصلی در طراحی داخلی با سبک مینیمال می باشد. بنابراین یکی از نکاتی که طراحان بدان توجه ویژه ای داشته اند، افزایش نور طبیعی در فضای داخلی این آپارتمان است. طراحان با قرار دادن پنجره های تمام قد و پرده های ظریف و نازک تا حدامکان ورود نور خورشید به فضای داخلی را فراهم آورده اند. در مجموع باید گفت که سادگی در چیدمان، انتخاب رنگ های ملایم و خثنی و کفپوش های چوبی، فضایی آرام و دنج که هدف اصلی در طراحی پروژه بود را برای کارفرما ایجاد کرده است.

اکنون در ادامه خط معمار شما را به دیدن تصاویر دکوراسیون خانه های مدرن و مینیمال دعوت می نماید.

دکوراسیون خانه های مدرن تهران دکوراسیون خانه های مدرن تهران دکوراسیون خانه های مدرن تهراندکوراسیون خانه های مدرن تهران دکوراسیون خانه های مدرن تهران دکوراسیون خانه های مدرن تهران دکوراسیون خانه های مدرن تهران دکوراسیون خانه های مدرن تهران دکوراسیون خانه های مدرن تهران دکوراسیون خانه های مدرن تهران دکوراسیون خانه های مدرن تهران دکوراسیون خانه های مدرن تهران دکوراسیون خانه های مدرن تهران دکوراسیون خانه های مدرن تهران دکوراسیون خانه های مدرن تهران دکوراسیون خانه های مدرن تهران دکوراسیون خانه های مدرن تهران دکوراسیون خانه های مدرن تهران دکوراسیون خانه های مدرن تهران دکوراسیون خانه های مدرن تهران دکوراسیون خانه های مدرن تهران دکوراسیون خانه های مدرن تهران دکوراسیون خانه های مدرن تهران

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archdaily

تعداد بازدید: 1,731

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *