نورپردازی نمای ساختمان دو یا چند طبقه به چند صورت انجام می شود!

نورپردازی نمای ساختمان دو طبقه

انواع نورپردازی نمای بیرونی ساختمان

در این بخش از خط معمار با معرفی مجموعه ای بی نظیر از طراحی و نورپردازی نمای ساختمان دو طبقه و یا چند طبقه همراه کاربران عزیز و گرامی هستیم. همانطور که بارها در بخش های بدان اشاره شد نمای ساختمان اولین تنها بخشی از آن است که در معرض دید عموم قرار گرفته و در زیبایی چشم انداز شهر نقشی مهم و اساسی دارد. اگر نمایی به طور خلاقانه طراحی شود باعث می شود تا ذهن مخاطبان به سادگی ثبت شود. در طول روز به واسطه ی وجود نور خورشید نمای ساختمان ها و جزئیات آن به خوبی دیده می شود و جذابیت طرح و متریال مورد استفاده در آن می تواند توجه هر رهگذری را به خود جلب سازد. اما باید دقت داشت که آیا نمای ساختمان ها همانطور که در طول روز جذاب هستند و نگاه کاربر را به خود جلب می کنند، در شب نیز این گونه می باشند؟ پاسخ واضح است. زیبایی و جذابیت های بصری نمای ساختمان ها به اندازه ای که در طول روز نماین می شود، در شب به چشم نمی آیند. حال معماران و همچنین صاحبان ساختمان ها تمایل دارند تا ساختمان ها در شب نیز همچون ستاره در سطح شهر بدرخشند و زیبایی و جذابیت خود را نمایان سازد. همانطور که نور خورشید در طول روز باعث می شود تا ساختمان ها زیبایی و جلوه ی اصلی خود را به نمایش بگذراند، در شب هنگام انواع نورپردازی مصنوعی این مسئولیت را به دوش می کشند. طراحان به واسطه ی نورپردازی های خلاقانه سعی می کنند تا نمای انواع ساختمان جذابیت خود را همانند روز حفظ کنند و حتی جذاب تر به نظر برسند و در نگاه اول توجه بیننده اش را جذب خود نمایند. نورپردازی نمای ساختمان دو طبقه و یا چند طبقه شاید در نگاه اول ساده به نظر برسد، اما در واقع باید گفت که چنین نبوده و موضوعی پیچیده و بحث برانگیز می باشد. همانطور که می دانید نورپردازی در نحوه پرزنت کردن و نمایش هر شی ای بسیار موثر می باشد و اگر به درستی انجام نشود می تواند از زیبایی آن کاسته و به صورت وهم آلودی ساختمان را نمایش دهد. در مورد نمای ساختمان ها نیز چنین می باشد. ساختمان ها اعم از مسکونی، اداری، تجاری، درمانی و غیره نیاز به نورپردازی حرفه ای و صحیحی دارد، به گونه ای که از دوردست ها برای عموم قابل درک و شناخت باشد و در ذهن ها بماند. نورپردازی ساختمان به دلیل حساس بودن امری است که باید همزمان با طراحی نما ساختمان صورت گیرد تا در نتیجه نهایی کمترین مشکل ایجاد شود. از این رو توصیه می شود تا طراحی نما و نورپردازی نما ساختمان خود را به مجموعه ای متخصص بسپارید. در این زمینه ما به شما گروه معماری آوگون را معرفی می کنیم. این مجموعه با شناخت کامل و داشتن دانش کافی در معماری و طراحی نما ساختمان طرح هایی را ارائه خواهند داد که دارای بالاترین کیفیت می باشند، علاوه بر طراحی نما ساختمان، معماران این مجموعه با حساسیت بالا به اجرای طرح ها می پردازند و سعی بر این دارند تا متناسب با استانداردها، طرح های مورد نظر را با کیفیتی مطلوب اجرا نمایند. جهت راهنمایی و دریافت مشاوره از کارشناسان این مجموعه می توانید با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

چراغ های وال واشر

وال واشر به نوعی چراغ گفته می شود که برای نورپردازی دیوارهای مسطح مورد استفاده قرار می گیرد. کاربرد این چراغ ها در نمای ساختمان های مدرن و کلاسیک جلوه ای متفاوت و جذابی را به آن ها می افزاید. به عبارتی دیگر نتیجه استفاده از وال واشرها یکنواختی بصری است: یک نور خوب و یکنواخت توزیع شده، که توجه مخاطب را به سطح عمودی بزرگ و صاف دیوار جلب می کند. تابش نور وال واشرها سایه های موجود در سطح دیوار را حذف کرده و نور یکنواخت به سطح مورد نظر می دهد. این امر موجب شده تا سطح به صورت یکنواخت و برجسته به نظر آید.

نورپردازی از داخل یا نورپردازی خارج

همانطور که اشاره شد، نورپردازی نما ساختمان به روش های مختلفی انجام می شود. در برخی از ساختمان ها نما به واسطه ی نورهای داخلی روشن وبرجسته می شوند. بدین صورت که با ایجاد بافت و حفره ها به واسطه ی متریال مانند آجر، سنگ، چوب و غیره نور فضای داخلی و یا بصورت مجزا از پس این بافت ها تابیده شده و موجب روشن شدن نمای ساختمان می شوند. این نوع نورپردازی بیش تر برای نماهای مدرن کاربردی می باشد و طراحان نمونه های بی نظیری را طراحی کرده اند. نورپردازی داخل نیز همچون استفاده از چراغ های وال واشر که از سطح خارجی به روشن ساختن نما می پردازند.

انواع نورپردازی نما ساختمان

در ادامه برای شما عزیزان تعدادی از نورپردازی ساختمان دو طبقه و چند طبقه را آماده ساخته و ارائه خواهیم داد. هر یک از این ساختمان با روش های مختلفی نورپردازی شده اند. شما می توانید از این نمونه ها ایده بگیرید. با دیدن این نمونه ها همراه خط معمار باشید.

همانطور که ملاحظه کردید در این بخش خط معمار شما را با نورپردازی نمای ساختمان دو طبقه و بیش تر آشنا ساخت. شما می توانید برای دریافت مشاوره و طراحی و نورپردازی نما ساختمان خود با گروه معماری آوگون تماس بگیرید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 331

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *