بررسی نمای ساختمان با سنگ تراورتن

نمای ساختمان با سنگ تراورتن سفید

طراحی انواع نما با سنگ تراورتن

خط معمار د این بخش با معرفی نمونه هایی از نمای ساختمان با سنگ تراورتن سفید و سایر رنگ های کاربردی و پرطرفدار همراه کاربران گرامی می باشد. همانطور که می دانید، طراحی و اجرای نمای ساختمان از مراحل نهایی و تکمیلی ساخت و ساز است که باید از همان ابتدا آغاز پروژه راجع به طرح، اجرا و انتخاب نوع متریال آن اندیشید. انجام این مراحل باید با دقت و حساسیت بالایی انجام شود، زیرا نمای ساختمان تنها بخشی است که در معرض دید عموم قرار گرفته و نقش مهمی در معرفی شخصیت و هویت بنا دارد. مهم تر از همه این است که ساختمان ها، بخش عظیمی از منظر شهر را شکل می دهند، از این رو ظاهر بصری آن ها باید تا حد امکان خوشایند باشد. یکی از عوامل تأثیر گذار بر موضوع زیبایی شناسی نمای ساختمان ها نوع متریال انتخابی برای پوشش نما می باشد. نوع متریال و کیفیت آن بر کیفیت اجرا نما ساختمان به طور مستقیم تأثیر خواهد گذاشت. نمای ساختمان ها با توجه به طرح و سبکی که دارند، با انواع متریال مانند سیمان، آجر، شیشه، سنگ و چوب قابل اجرا می باشند که هر یک از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فرد خود هستند. اگر می خواهید با انواع متریال ساختمان آشنا شوید می توانید مقاله ی متریال کاربردی در نمای بیرونی ساختمان ارزان قیمت را مطالعه نمایید. یکی از انواع متریال نما ساختمان سنگ تراورتن می باشد. این نوع سنگ به واسطه ی ویژگی هایی که دارد، امروزه توجه در طراحی نما ساختمان مدرن بسیاری از معماران و کارفرمایان را به خود جلب کرده است. اگر قصد دارید از این متریال برای پوشش بیرونی نمای ساختمان خود استفاده نمایید، بهتر است که پیش از طراحی و خریداری آن با طراحان و معماران مشورت کرده تا مناسب ترین نوع سنگ تراورتن برای پروژه ی خود را انتخاب نمایید. گروه معماری آوگون در این زمینه شما عزیزان را راهنمایی خواهند کرد. شما می توانید برای طراحی نمای ساختمان با سنگ تراورتن سفید و رنگی با مشاوران و طراحان این مجموعه با شماره های زیر تماس بگیرید.

شماره تماس دفتر معماری آوگون:

۰۲۱-۸۸۷۲۸۱۲۴

ویژگی ها و  انواع سنگ تراورتن

تراورتن نوعی سنگ آهک است که از ذخایر معدنی چشمه های طبیعی آب گرم بدست می آید. این سنگ رسوبی در اثر رسوب سریع کربنات ایجاد می شود. حفرات موجود در سنگ های تراورتن به دلیل فضای اشغال شده توسط گازهای موجود در آب های گرم منبع رسوب‌گذاری است. هرچه عناصر محلول در آب این منابع کمتر باشد، رنگ سنگ روشن‌تر خواهد بود. سنگ نما تراورتن تنوع خیره کننده ای از رنگ های طبیعی را ارائه می دهد. این رنگ ها رنگها شامل انواع بژ، قهوه ای، طوسی و حتی خاکستری نقره ای براق است. تنوع خیره کننده گزینه های رنگی باعث شده تا این سنگ در دنیای معماری و طراحی داخلی جای بگیرد.

از آنجا که تراورتن یک سنگ طبیعی است، ممکن است تنوع زیادی در رنگ و حرکت داشته باشد. تنوع زیاد به این معنی است که هیچ دو پروژه ای یکسان نخواهد بود، حتی اگر از سنگ یکسانی استفاده شود. از لحاظ ساختاری سنگ تراورتن به اندازه مرمر نرم نیست اما به سختی گرانیت نیز نیست. بدین ترتیب اگر به خوبی محافظت نشود، می تواند خراشیده شود، بنابراین اگر در کف مورد استفاده قرار گرفت، هنگام جابجایی اجسام سنگین روی کف تراورتن باید مراقب بود.

لازم به ذکر است که بدانید نصب صحیح نقش مهمی در دوام تراورتن دارد.

نمای ساختمان با سنگ تراورتن سفید

انواع سنگ نما تراورتن

طراحی نما با سنگ تراورتن

خط معمار جهت آشنایی شما با نمای ساختمان با سنگ تراورتن سفید و رنگی و همچنین سایر نماهای سنگی، مجموعه ای از پروژه هایی که در چند سال اخیر توسط معماران ایرانی طراحی و به اجرا رسیده را جمع آوری کرده و ارائه خواهد داد. شما می توانید کاربرد سنگ تراورتن و سایر سنگ ها را در نمای ساختمان های مسکونی و اداری مطالعه و بررسی نمایید و بهترین گزینه ها را برای پروژه های ساخت و ساز خود انتخاب نمایید. اکنون در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: مینا مقدم

شرکت معماری آوگون

منبع: Archline

تعداد بازدید: 632

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *