نمای تجاری مدرن با استفاده از شیشه

نمای تجاری مدرن با استفاده از شیشه

نمای تجاری مدرن با استفاده از شیشه

Haebangchon به معنای شهر آزادی یا رهایی است، واقع در نزدیکی Itawon و Yongsan، جایی که بسیاری از اتباع خارجی و پرسنل ارتش ایالات متحده در آن ساکن هستند. اخیراً با بسیاری از بارها و رستوران‌ های مدرن کره‌ ای و غربی مجهز شده است.

جایی که جمعیت جوان بین‌ المللی در آن جمع می‌ شوند. این سایت در بالای تپه قرار دارد که در آن مناظر عالی از شهر در دسترس است. (فقط زمانی که به پشت بام رسیدید). در این مقاله که متعلق به ساختمان تجاری است، خط معمار به شرح طراحی نما و معماری این بنا مس پردازد.

نمای ساختمان تجاری

ایده اول برای طراحی نمای ساختمان تجاری ارائه یک نمای پشت بام است که توسط خود ساختمان مسدود شده است. یک پلکان کرم‌ چاله‌ مانند، مورب و سوراخ‌ دار از کنار جاده شروع می‌ شود که به بالکن در طبقه دوم منتهی می‌ شود.  و منظره‌ای عالی را ارائه می‌ دهد. این پلکان کرم‌ چاله سیاه‌ چاله مورب به‌ عنوان یک پیشکش، پیشنهادی برای عموم طراحی شده است، مانند ارائه یک طاق سایه‌ دار توسط لوئیس خان در کیمبل.

این نما به سبک مدرن و با استفاده از فرم های ساده هندسی طراحی و اجرا شده است. یکی دیگر از عرضه‌ های عمومی در فضای نمای این ساختمان، یک صندلی دایره‌ ای است که به صورت پلکانی در مقعر ورودی مبدل شده است. طراح این پیشنهادات را با این هدف طراحی کرده است که بسیاری از رهگذران را برای تجربه منظره خیابان و نمای پشت بام کند.

پیشینه ساختمان تجاری

ساختمان موجود در دهه ۱۹۸۰ با آجر و بتن ساخته شده و به عنوان یک اقامتگاه کوچک طراحی شده است. شرایط سکونت در زیرزمین سخت بوده است و حتی خانه‌ های روی زمین فقط اصول اولیه را داشتند و هیچ یک از چشم اندازهای عالی برای کیفیت خانه در نظر گرفته نشده است.

به عقیده طراح، این مورد متعلق به دهه ۸۰ در سئول بوده است. جایی که اکثر خانه‌ ها با عجله بدون توجه به کیفیت زندگی ساخته شده اند. بنابراین بیشتر دیوارهای موجود برداشته می شوند، اما بیشتر سازه های بتنی حفظ می شوند.

طراحی فضای داخلی ساختمان

توسعه ماهیت تجاری (فضای اجاره ای)  با دیوارهای پرده ای با حداقل دیوارها در طبقات ایجاد شده است. پلکان مورب در طبقه ۳ تقریباً ۱،۲ نصف می شود اما امکان گردش در اطراف بیشتر آن (به جز طبقه ۳) را فراهم می کند. پله ها در این فضا به چیزی شبیه یک حیوان غول پیکر تبدیل شده اند که از میان طبقات بالا می رود و چیز خاصی را به فضای همگن می آورد.

این موضوع می تواند به صورت دو جانبه عمل کند، یکی به عنوان قطعه ای برای اتصال مبلمان خلاقانه پارتیشن ها، دیگری به عنوان یک توده مزاحم در وسط.

مفهوم سازی نام پروژه در طراحی نما فضای داخلی

معنای Haebangchon، آزادی یا شهر رهایی از طریق یک راه پله نافذ و بالکن بعدی در طراحی حک شده است، البته پشت بام رهایی نهایی است … رهایی از معماری. عنصر دیگر دیوار فریبنده است که دو طرف طرح را احاطه کرده است. یکی بسیار بزرگتر از دیگری است که به عنوان یک بالکن باریک طراحی شده است، طبقه سوم دارای یک بالکن بسیار مفید و دنج است که با دیوار شیشه ای جعلی از فاصله دور احاطه شده است.

جمع بندی نهایی

در نهایت طراح معتقد است که او معرفي بسياري از گياهان عمودي پرماجرا را در نظر دارد كه از ديوارهاي شيشه اي فریبنده به منظوره رشدشان استفاده کرده است. اگر با گذشت زمان این اتفاق بیفتد.او همچنین می گوید در حال حاضر یک ساختمان کوچک را می بیند که وی را به یاد کندالاما ساخته جفری باوا می اندازد.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه نمای تجاری مدرن با استفاده از شیشه دعوت می نماید.

 

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

شرکت معماری آوگون

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 211

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *