نمای آجری در معماری ویلای یک طبقه مدرن

نمای آجری در معماری ویلای یک طبقه مدرن

نمای آجری در معماری ویلای یک طبقه مدرن

کرنر ویلا  (ویلا گوشه)

نام دفتر طراحی: خانه آرش مدنی

معمار: آرش مدنی

همکاران طراحی: الهه آشوری، ساحل تفتی

مدیر پروژه و اجرا: ایرج سمیاری

عکاس پروژه: مسیح مستجران- دید استودیو

مساحت زمین: ۵۱۰ مترمربع

موقعیت: کرج، سرخاب

تاریخ شروع و پایان: ۱۴۰۱ – ۱۴۰۲

نمای آجری در معماری ویلای یک طبقه مدرن ویلا گوشه، در زمینی به مساحت ۵۱۰ متر مربع در سرخاب کرج قرار دارد. رویکرد اصلی در طراحی این پروژه، طراحی بر اساس سبک زندگی کاربر بوده است. در ادامه این مقاله به معرفی این پروژه ویلای مسکونی می پردازیم.

متریال متناسب

 در فرآیند بررسی نیازها و لایف استایل کارفرما تصمیمات اصلی طراحی مانند جانمایی حیاط در قسمت پشتی بنا و جداشدن محیط خواب از نشیمن اصلی و ایجاد فضای نیمه باز گسترده به واسطه ی تراس های بزرگ و سایه انداز، گرفته شده است.

از چالش های پروژه میتوان به دسترسی سخت  به سایت اشاره کرد، که همین موضوع باعث شد متریالی انتخاب شود که پروسه نازک کاری و عملیات اجرایی را به حداقل برساند؛ بنابراین از  بتن و آجر به گونه ای استفاده شد که نمای خارجی و داخلی را همزمان سامان دهند؛ پترن ایجادشده به واسطه چینش آجرها هم نور را فیلتر می کند و هم به عنوان عنصری دکوراتیو در طراحی داخلی سردی بتن را به تعادل می رساند و فضایی گرم و صمیمی و “گوشه ای دنج” را برای خانواده ی آقای رودباری ساخته است.

دیدگاه طراح در پروژه

در دفتر معماری خانه‌ آرش مدنی انتزاعی از یک خانه‌ سرشار از انگیزه و اشتیاق به تجربه‌ ها و چالش‌ های نو که طیفی از زندگی در آن جریان می‌ یابد، آنالیز و تجزیه می‌ گردد و درنهایت، رنگ، حس و خیال خروجی این خانه خواهد بود.

رسالتمان طراحی برپایه دانش معماری است که جسورانه، استایلیش، دراماتیک، پرانرژی و در عین حال کارآمد باشد تا بتواند فرد را به‌ طور معنادار با فضا مرتبط کند.

این پروژه می‌ خواهد تمایز خود را در مطالعه سبک زندگی و نیاز کاربر فضا القا کند تا ضمن توانمد کردن بنا، حس رضایت و لذت زیستن در چنین مکانی را افزایش دهد و سبک زندگی اختصاصی او را بازتعریف کند؛ بنابراین پروژه هر کاربر همانند اثر انگشت او در دفتر خانه آرش مدنی طراحی می شود. تابش طیفی از شخصیت شما بر این منشور، فضایی از جنس رنگ، حس و خیال می‌ آفریند.

تصاویر پروژه

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه نمای آجری در معماری ویلای یک طبقه مدرن دعوت می نماید.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: دفتر طراحی خانه آرش مدنی

تعداد بازدید: 420

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *