معماری ویلای وَرف ، استودیو نورون

معماری ویلای وَرف

معماری ویلای وَرف

معماری: دفترمعماری نورون

معماران مسئول: علی ریوندی، مرجان نجفیان

موقعیت: ایران، میگون

تیم طراحی:  آلاله آیرملو ، سعیده یادگار ، پگاه بخشی نژاد، مهبد امین

عکاس: علیرضا فلاحتکار

در منطقه زیبای میگون، طراحی ویلا به چالشی جذاب تبدیل شده است. این منطقه با چشم اندازهای طبیعی و آب و هوای مطلوب، فرصت بی نظیری را برای ساخت و طراحی ویلاهایی مدرن و هماهنگ با محیط پیرامون ارائه می‌ دهد. معماران و طراحان با درک عمیق از نیازهای ساکنان و همچنین احترام به زیبایی‌ های منطقه، در حال خلق آثاری هستند که نه تنها از نظر کارکردی کامل، بلکه از منظر زیبایی‌ شناختی نیز برجسته می‌ باشند. به عنوان نمونه، پروژه ویلای ورف با رویکردی خلاقانه و پایدار، نمونه‌ ای موفق از این طراحی‌ ها به شمار می‌ رود که با بهره‌گیری از مصالح محلی و تکنیک‌ های معاصر، فضایی زیبا و دلنشین را برای ساکنان فراهم آورده است که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت.

شرح پروژه از زبان معمار

همزیستی با طبیعت از آنجایی که مکان در نظر گرفته شده برای ساخت پروژه در دامنه کوهی با طبیعت بکر و مشرف به مناظر طبیعی قرار دارد. ما با این سوال شروع کردیم که چگونه می توانیم به گفتگوی صلح آمیز بین طبیعت و ساختمان ها دست یابیم. لذا بر آن شدیم تا حد امکان ضمن توجه به تامین کاربری های درخواستی کارفرما، تابع بستر، نیروها و روش های ساخت و ساز که در ساخت و سازهای سنتی مناطق کوهستانی به کار رفته است باشیم.
اگرچه در ساخت ساختمان های همجوار توجه زیادی به بستر نمی شد. قوی ترین نیروی موجود در سایت، خط افقی توپوگرافی است که ما را بر آن داشت تا ساختمان را با پلان فضایی افقی به شکل پلکانی هم تراز با آن تصور کنیم. شیب که خود ظرفیت هایی مانند تراس های عریض با منظره ای پانوراما از طبیعت را ایجاد می کند، تراس هایی که گاهی پشت بام نیز محسوب می شوند و به دلیل پله ها مشرف به هم هستند.
در گام بعدی در راستای کاهش تداخل در بستر و کاهش مرز فضای مصنوعی و طبیعی در مکان‌هایی که ساختمان در آن تسکین می‌یابد، به‌جای خاک‌ریزی یا ایجاد فضای کاربردی، به استفاده از ستون‌ ها برای انتقال فضا محدود می‌ شود. باری که به این ترتیب بخشی از طبیعت در دل است. بنا را طوری قرار دادند که انگار در آغوش بنا کشیده می شد. دسترسی به بنا به گونه ای در نظر گرفته می شود که گویی برای رسیدن به مقصد عجله ای وجود ندارد و ضمن داشتن شخصیتی منحصر به فرد برگرفته از شیب زمین، مخاطب را برای دقایقی با خود همراه می کند و به آنها اجازه می دهد تا مناظر گوناگون را تجربه کنند.

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر معماری ویلای وَرف دعوت می نماید.

معماری ویلای وَرف

طراحی ویلای مدرن

معماری ویلای وَرف

طراحی ویلای مدرن

معماری ویلای وَرف

طراحی ویلای مدرن

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

منبع: Archilovers

تعداد بازدید: 225

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *