معماری مسکونی با نمای بتن و آجر سفالی

معماری مسکونی با نمای بتن و آجر سفالی

معماری مسکونی با نمای بتن و آجر سفالی

خانه موما در استان پوئبلا مکزیک و در شهرداری سن پدرو چولولا واقع شده است. این شهر یکی از مناطق رو به رشد دره پوئبلا است، و با این حال، هنوز تعداد زیادی زمین کشاورزی، کوره‌ های سفالی، کارخانه‌ ها و کارگاه‌ های سنتی توسط خانواده‌ های محلی اداره می‌ شوند. مشتری‌ ها زوج جوانی هستند که با فرصت‌ هایی که از همه‌ گیری کووید-۱۹ پدید می‌ آید، به‌ ویژه کار در خانه، بسیار موفق شدند. به همین دلیل است که برنامه معماری متفاوت و به عنوان جایگزینی از مدل های زندگی معمولی در بازار املاک مکزیک شکل گرفته است. در این مقاله به معرفی این پروژه معماری مسکونی و بررسی ویژگی های برجسته آن می پردازیم.

ویژگی های سایت بنا

این پروژه خانوادگی در یک منطقه تفریحی خصوصی سابق واقع شده است که اکنون به یک بخش مسکونی تبدیل شده است. چندین ردیف از درختان کاج با ارتفاع قابل توجهی در آن فضا حفظ شده است که آب و هوای کوچکی را در داخل محوطه ایجاد می کند، مرطوب تر و معتدل تر از آب و هوای متوسط دره پوئبلا. این قطعه دارای ویژگی خاصی است که آن را از اکثر املاک و مستغلات در منطقه متمایز می کند. جلوی آن بیشتر از عمق آن، ۱۳ متر در ۸ متر عمق است، که همه فضاهای طراحی را شرایط می کند و فرصتی برای ترسیم نمای گسترده تر و بهره گیری بهتر از جهت شرقی را فراهم می کند، بنابراین نور طبیعی خانه را در طول صبح تامین می کند.

متریال پروژه

ما مصالح معمولی این منطقه را برای پروژه پیشنهاد کردیم: آجر سفالی قرمز و کاشی‌ های معمولی تالاورا همراه با مصالح ساختمانی معاصر مانند بتن ظاهری و شیشه. برای پنجره ها، قاب فولادی به عنوان فراخوانی به معماری مدرن اواسط قرن بیستم در مکزیک در نظر گرفته شد که پنجره ها و راه حل های آن به یاد ماندنی و جذاب هستند، ویژگی هایی که اخیراً از بین رفته اند.

طراحی پلان ساختمان

اتاق نشیمن، اتاق دوم و فضای پارک دوم حذف می شوند تا راه را برای منابع برنامه ای مختلف که طرح معماری را غنی می کنند، باز کنند. در طبقه همکف، یک پارکینگ تک پیشنهاد شده و یک انبار کوچک اضافه شده است. حذف اتاق نشیمن پیش بینی می شود زیرا مشتری واقعاً پویایی اجتماعی را که در اطراف آشپزخانه اتفاق می افتد ترجیح می دهد. فضای ناهار خوری، پس از آن، با نورهای صبح و عصر تغذیه می شود، و همراه با یک پاسیو که با یک صفحه آجری سفالی تزئین شده است، جایی که می توانند گیاهان با گلدان های مختلف به سبک آزاد داشته باشند.

نور و کنترل انرژی با استفاده از متریال مناسب در معماری مسکونی

فضای اصلی خانه یک استودیو در دو ارتفاع ( دوبلکس) است. پنجره بزرگ آن اجازه می دهد تا نور و گرمای مفید خورشیدی در طول روز وارد شود. این برای پراکندگی مناسب تجمع گرما طراحی شده است که از اثر گلخانه ای جلوگیری می کند. تزیینات تکمیل کننده خانه از دال های چوبی دست ساز و کف های بتنی صیقلی تشکیل شده است که به لطف زحمت بومی سازندگان متخصص این منطقه باعث کاهش هزینه های خانه شده و کیفیت ساخت را به خطر نمی اندازد.

تصاویر

در ادامه خط معمار شما را به دیدن سایر تصاویر از پروژه معماری مسکونی با نمای بتن و آجر سفالی دعوت می نماید.

پلان ها، دیاگرام، سکشن و غیره.

تحریریه خط معمار

نگارنده: ماریه عطایی

منبع: archdaily

تعداد بازدید: 297

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *